Skocz do zawartości

Nie da się skasować inspekcji oleju bmw e60


aroquuu

Rekomendowane odpowiedzi

Bmw e61 530d 2004r.

Witam, przeszukałem forum, szukałem na yt, robiłem według poradników na różne sposoby i już mnie krew zalewa bo nie mogę skasować inspekcji olejowej :mad2: Po zapłonie zaświeca się serwis na żółto, że zostało 900km do zmiany oleju. (Olej zmieniony) Byłem u mechanika i też nie dał rady gutmanem. Standardowo robię procedurę wchodzę do auta, zamknięte drzwi i okna, zapłon, data, trzymam przycisk do kasowania dziennego przebiegu aż wyskakuje mi inspekcja olejowa 900km, ponownie przyciskam aż pojawia się "RESET?" i ponownie przytrzymuje aż pojawia się 30 000km i wszystko cacy niby zresetowane a tu taki **** wyłączam zapłon, włączam ponownie i to samo dalej jest serwis 900km i tak w koło macieju. Po zresetowaniu wchodzę w idrive i też pokazuje cały czas 900km do zmiany oleju. Gdy chcę znowu zresetować to już się nie da bo gdy jest "RESET?" i chce skasować to nie wskakuje już 30 000km tylko z powrotem 900. Dopiero na drugi dzień po nocy, gdy próbuje zresetować wskakuje na 30 000km ale tak jakby się to nie zapisywało i i tak wraca na 900km.

Jakieś sugestie? Może coś robię źle? Próbowałem nawet w inpie coś poszukać ale nie znalazłem opcji do kasowania inspekcji olejowej. Proszę o pomoc :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w sterowniku,modułach mogą powodować,problem ze skasowaniem inspekcji.

Mogą to być błędy komunikacji,szyny,poziomu oleju itp

Sprawdzane gutmanem i ktsem boscha, nie dają rady skasować, tzn. kasują i pokazują 100% zostało a przebieg bez zmian 800km do zmiany i na żółto serwis. Błędów brak, jedyne to od filtra paliwa i czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze, inpa pokazuje że to pogrzewacz filtra a kts że zapchany filtr ale żadnych problemów nie ma z pracą silnika, jedynie to lekko falują jałowe obroty (widać po wskazówce obrotomierza) ale podejrzewam, że to jakaś nieszczelność, uszczelki kolektora ew. wężyki podciśnienia to mam w planach zrobić na dniach ale wątpie, że ma to coś wspólnego z tematem. Dodam, że kts pokazuje 30 przeprowadzonych inspekcji olejowych i mimo, że kasuje to liczba nie rośnie, tak jakby 30 to był jakiś limit możliwości skasowania tej inspekcji :?: Możliwe to?

U mnie skończyło się na użyciu Isty bo inaczej nie mogłem nic zrobić z inspekcją olejową. Teraz masz zółte i 900km do wymiany, a później zostanie na czerwono. 525 2005

Skąd pobierałeś Istę, masz jakiś link? I czy ew. pomógłbyś mi to ogarnać, tzn. procedurę co gdzie i jak po kolei w tym programie?


Jest ktoś z okolic zachodniopomorskiego co by mi to ogarnął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa mi to, jest jakiś inny sposób zamiast aplikacji na telefon? Albo czy da się to zrobić przez bluetooth na elm327 lub kabelkiem pod laptopa?

 

Wszystkie sprawy serwisowe przez przejściówkę OTG kablem od inpy. Kabel musi działać z inpą.

Mam kabel który działa z inpą ale gdy podłączam do telefonu to nie ma żadnej reakcji, aplikacja nie widzi kabla, tak samo jak by był nie podłączony, otg w tel włączone, debugowanie usb też. Pisałem do autora aplikacji i nie potrafi mi pomóc. Sprawdzałem na 2 różnych telefonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
moze masz niesprawny czujnik poziomu oleju, on powoduje blokade skasowania inspekcji

.....

Kabel pożyczony k+dcan i bimmertool nie dał rady skasować... Jakieś pomysły? Czujnik poziomu oleju sprawny oryginał hella. Widocznie to pierwszy taki przypadek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
moze masz niesprawny czujnik poziomu oleju, on powoduje blokade skasowania inspekcji
Kabel pożyczony k+dcan i bimmertool nie dał rady skasować... Jakieś pomysły? Czujnik poziomu oleju sprawny oryginał hella. Widocznie to pierwszy taki przypadek?

 

u mnie był uwalony sterownik silnika, zgnite piny.

Ale zawsze dawał błąd połączenia CAN (lub podobny, nie pamiętam już kodu) którego się nie dało skasować.

jeżeli nie masz innych błędów w sterowniku to rzeczywiście dziwny temat. Ja robiłem kombinacje takie że po kolei odłączałem wtyczki od: alternatora, czujnika oleju, klemę IBS bo jak pamiętam wg ISTY są na jednym obwodzie i próbowałem resetować. Ale finalnie skończyło się nowym kompem silnika.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz niesprawny czujnik poziomu oleju, on powoduje blokade skasowania inspekcji
Kabel pożyczony k+dcan i bimmertool nie dał rady skasować... Jakieś pomysły? Czujnik poziomu oleju sprawny oryginał hella. Widocznie to pierwszy taki przypadek?

 

u mnie był uwalony sterownik silnika, zgnite piny.

Ale zawsze dawał błąd połączenia CAN (lub podobny, nie pamiętam już kodu) którego się nie dało skasować.

jeżeli nie masz innych błędów w sterowniku to rzeczywiście dziwny temat. Ja robiłem kombinacje takie że po kolei odłączałem wtyczki od: alternatora, czujnika oleju, klemę IBS bo jak pamiętam wg ISTY są na jednym obwodzie i próbowałem resetować. Ale finalnie skończyło się nowym kompem silnika.

 

Nic z tych rzeczy, wszystko sprawne. Ja już to ogarnąłem a rozwiązaniem było wyłączenie tego dziadostwa w ista :D a tak serio to trzeba zrobić update dde, czyli od razu tuner potrzebny zeby zrobić mape, wyłączyc egr dpf itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.