Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry. Obiło mi się o uszy, że ludzie zakładają koła pasowe z e39. Jak wiadomo w E60 jest z tym problem, bo nowe corteco potrafi wibrować, a nikt nie kupi w ASO za 1600 do 18 letniego gruza. Moje pytanie brzmi czy ktoś robił coś takiego? Co to ma na celu i jakie są plusy? Koła pasowe z e39 były jakoś lepiej zaprojektowane, są wytrzymalsze?
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Znalazłem ciekawy film


Gość mówi, że koło z e39 jest lepszej konstrukcji - przypominającej dwumasę. Dam znać forumowicz jak wyszła modyfikacja

E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Na pewno inny jest pasek, zamiast 6pk potrzebny będzie 5pk.

Sam się zastanawiam nad zamianą na koło z e39, 3 lata temu kupiłem corteco i chyba już się kończy :x

Przejechane ok 30tys...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde u mnie też nowe Corteco i cały czas mam takie głupie burczenie... jakby właśnie luz był... drgania jakieś dziwne...

ciekaw jestem tego moda...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Zamówiłem na próbę używane koło i nowe paski 4pk813 i 5pk2063. Koło z e39 ma 5pk+5pk, mi to nie przeszkadza, dam znać jak wszystko złożę
E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Tak na szybko z translatora przetłumaczony post wyżej

 

Hałow. Wygląda na to, że pojawił się tłumik drgań skrętnych… znowu. Zmieniłem to jakieś 25t.km temu, jeździłem po prostu śmieciem. Być może w grę wchodziło to, że samochód jeździ prawie zawsze po mieście i ogólne zmęczenie gumy, przez ponad 10 lat najnowszy oryginalny amortyzator montowany w fabryce. Chociaż cena tej części nie zmieniła się od poprzedniej wymiany 100 + $. Nie było już ochoty wstawiać amortyzatora, nowy oryg 920r, no takie coś, opinie na temat zamienników różnią się. Po przejrzeniu napędu, rozmowie z osobami, które już montowały koło pasowe od silnika D1, zdecydowałem, że założę je również na D1, będzie pewniejszy i tańszy, nawet jak się rozpadnie to „puka " ale zabierze Cię do celu, a nie tylko zejdzie jak na silnikach D2 +. Staje się śrubą, z tą różnicą, że średnica koła pasowego d1 jest mniejsza i pasek będzie musiał być zasilany z silnika D1 na 5 strumieni. W konsekwencji na pompę, prądnicę i wspomaganie kierownicy wypuszczany jest jeden strumień, co w żaden sposób nie wpłynęło na pracę. W przedziale od koła pasowego do generatora drgania pasa są bardzo niewielkie, ponieważ nie ma rolki jak na silniku D1. Czytałem, że przy przejściu na koło pasowe z d1, włożyli sprzęgło jednokierunkowe na alternator i pasek drży, ale na kierownicy pojawiają się drgania. Nie wyprzedzałem, dopóki wszystko nie było w porządku, nie zauważyłem żadnych odchyleń w pracy, odgłosu silnika spalinowego i osprzętu.

ZC:

Przepustnica z silnika D1

Pas 5rk2060

Rolka obejściowa 11287802146

Pasek do klimatyzatora musi być dobrany, ponieważ Fabrycznie mam pasek elastyczny i nie ma napinacza z rolką.

Zainstalowana przepustnica od D1


UPD: zainstalowano rolkę obejściową 11287802146 na generatorze (miejsce do jego montażu jest już zapewnione fabrycznie), drżenie taśmy w odstępie od tłumika do generatora zniknęło. Jeśli nie posiadałeś tego filmiku to przed instalacją polecam podkręcić wątek, bo zatkane brudem. Dlaczego ten film nie został wystawiony z fabryki, pozostał dla mnie zagadką. Auto bez napędu głośników. Swoją drogą ten filmik był na d1 i jest na d2 od 2006 roku, dlaczego w 2005 roku ich nie włączono, nie rozumiałem.

Numer rolki obejściowej generatora 9 na obrazie

Zainstalowana rolka obejściowa INA 11287802146

 

Póki co wychodzi, że na kole z e39 w razie awarii można wrócić na kołach bo się nie rozlatuje jak to z e60. Jedyny minus jaki póki co widzę to pasek 5pk, zamiast 6pk. przy sprzedaży może ktoś kręcić nosem ;)

E36 M54b25 - Drift&Fun
Opublikowano

Mało kiedy jestem tak zadowolony, po montażu piski, stuki i drgania ustały. Trochę przyjanuszowałem i kupiłem najtańsze paski i koło za 60 zł na test,ba i tak jest lepiej jak na niektórych nowych corteco, wręcz powiedziałbym fabryka. Jak ktoś ma minimalne zdolności manualne, to szkoda wydawać 750 zł na nowe i mieć 50% szans, że będzie ok a po 20 tys km 30% że się nie rozleci, a były takie tematy tutaj.


Ps. Miałem też dziwne wibracje kierownicy przy kręceniu w miejscu, one też ustały.


IMG-20211102-152006.jpg


Uwaga! Pasek od klimy zakładamy do zewnątrz, na zdjęciu jest źle, poprawiłem go ale nie miałem już zdjęcia

E36 M54b25 - Drift&Fun
  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 2.11.2021 o 15:55, Reynald napisał(a):

Mało kiedy jestem tak zadowolony, po montażu piski, stuki i drgania ustały. Trochę przyjanuszowałem i kupiłem najtańsze paski i koło za 60 zł na test,ba i tak jest lepiej jak na niektórych nowych corteco, wręcz powiedziałbym fabryka. Jak ktoś ma minimalne zdolności manualne, to szkoda wydawać 750 zł na nowe i mieć 50% szans, że będzie ok a po 20 tys km 30% że się nie rozleci, a były takie tematy tutaj.

 

Ps. Miałem też dziwne wibracje kierownicy przy kręceniu w miejscu, one też ustały.

 

IMG-20211102-152006.jpg

 

Uwaga! Pasek od klimy zakładamy do zewnątrz, na zdjęciu jest źle, poprawiłem go ale nie miałem już zdjęcia

Czy dokładałes rolkę do paska od klimy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

W dniu 23.06.2024 o 14:13, kubakal napisał(a):

Czy dokładałes rolkę do paska od klimy?

Nic nie dokładałem, w przedlifcie jest zwykły pasek z napinaczem. Co do reszty tematu po czasie użytkowanie zaczął delikatnie ślizgać się pasek dlatego kupiłem delikatnie krótszy, tak żeby napinacz był bardziej dociągnięty. Od tamtego czasu zapomniałem o problemie z kołem. Polecam

E36 M54b25 - Drift&Fun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.