Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

u kumpla pojawia się takie Błąd 101F01

32e9fd9d2a1dcc8amed.jpg


W trakcie jazdy wszystko ok - po usunięciu błędów i check się nie zapala.

Natomiast przy uruchamianiu pojazdu wyskakuje.


Zauważyłem, że auto dość ciężko kręci i wg mnie ma słabe aku.


Wiem z własnego doświadczenia, że słaby akumulator może generować różne cuda.


Podpiąłem miernik i zauważyłem że napięcie dość szybko spada z 12,8 do 12,3...

Akumulator jest z 2009r... chyba jeszcze ori.


Czy może to generować takie błędy ?

auto jest po dość szczegułowym przeglądzie, dolot był sprawdzany itd... ale wyczytałem na forach że boost selenoid wadliwy może również generować taki błąd.


dodatkowo w pewnym zakresie obrotów takie świergotanie słychać... z początku myślałem że to pasek, bo dźwięk przypomina to... prysnąłem preparatem... ale w dalszym ciągu występuje.


Nie mam dużego doświadczenia z N55 więc będę wdzięczny za pomoc.

dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pełna treść błędu to

Kąt przepustnicy - ciśnienie bezwzględne w rurze dolotowej, porównanie: zbyt wysokie ciśnienie.


Może warto zajrzeć do przepustnicy.

Poza tym co ISTA sugeruje jako plan naprawczy?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniałem sprawdzić... i przyznam szczerze nie pamiętam do końca jak to się robiło.

ale podepnę jeszcze raz i zobaczę jakie są sugestie.

dodatkowo jest temat takiego jakby ćwierkania w pewnym zakresie obrotów.

wydawało mi się że to pasek, prysnąłem środkiem ale dalej piszczy.

może napinacz.

sam nie wiem.


pojawił się jeszcze tamat akumulatora -jest z 2009r.

błąd pojawia się po uruchomieniu. w trakcie jazdy, jak wyczyściłem błędy to nie wyskakiwał.

ale po zgaszeniu i odpaleniu powrócił i zapaliła się kontrolka check engine.


z doświadczenia wiem, że słabe aku w BMW może różne chece generować.

a tutaj po zgaszeniu miał 12.8v .... ale szybko dosyć spadało do 12,3... ok minuty.

Auto ciężko kręci, więc aku z pewnością słabe.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wyświetleniu błędów, w prawym dolnym rogu jest przycisk Test plan, po polsku pewnie będzie się to inaczej nazywało.

Klikasz to i wybierasz błąd, który Cię interesuje, klikasz next w prawym dolnym rogu i postępujesz zgodnie z informacjami na lewej stronie ekranu.

Czasem masz kilka opcji do wyboru.


Co do aku to najlepiej podjechać do jakiegoś sklepu z bateriami i mogą sprawdzić pod obciążeniem baterię.

Wtedy coś więcej będzie wiadomo.

Możesz też sprawdzić napięcie ładowania.

Swoje lata już ma, więc może rzeczywiście się kończy.

Natomiast z reguły jest tak, że przy padającym aku zaczyna się choinka na zegarach i sypie błędami.

Jeżeli u Ciebie jest ciągle jeden i ten sam błąd to niekoniecznie musi to być spowodowane akumulatorem.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki. Za info. Akurat się ładowało dobę.

Zobaczymy co dalej.

Sprawdzone też zostanie

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Sprawdź czy rura dolotowa która idzie do korpusu przepustnicy nie ma żadnych pęknięć i czy jest cała.

Charge pipe to znany problem w tych silnikach.


Na e90post facetowi z tym problemem pomogła wymiana nastawnika turbiny - 11747626350


Jeśli po podładowaniu akumulatora auto na zimnym nadal będzie słabo kręcić to prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia już umiera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Extra.

Każdy trop może okazać się pomocny.

będziemy działać.

dzięki wielkie

!! :cool2:

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam podobny problem z bmwf10 535i rok.2011

błąd 101F01 system masy powietrza, obliczone masy powietrza w układzie powietrza dolotowego niewiarygodna. Aku wymienione, świece też, sonda za katem ,preplywomierz powietrza, kontrola szczelności ok,ciśnienie cylindrów 14,5 bar.Silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje,wywala emije czek, I prąd ładowania aku czasem pokazuje 12,4 V na wolnych obrotach po otwarciu drzwi iponownym zamknięciu wskakuje na 14 V .Może ktoś mi pomóc bo nie wiem co mam robić?

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.