Skocz do zawartości

[F10] wymiana EGR P0401, P042F dalsza zabawa...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich Klubowiczów,


W moim F10 z 2012 r. - jednostka 520d N47 184KM ostatnio ponownie pojawił się lub tak naprawdę nie zniknął po kasowaniu błąd P0401 - exhaust gas recirculation flow insufficient detected oraz P042F - exhaust gas recirculation A control stuck closed. Sporadycznie (raz na 2 tygodnie jeżdżenia) wywali też komunikat "Napęd. Niepełna moc silnika. Jedź wolno.", który po 5 sekundach sam znika.

Do tej pory wymieniłem następujące podzespoły:

-Zawór EGR Pierburg,

-Elektrozawór EGR Pierburg,

-Czarny wężyk zasilający elektrozawór OEM,

-Klapki w kolektorze OEM oraz czyszczenie samego kolektora,

-Zawór odpowietrzający ODMA (klapka plus silikonowa membrana).

Nie odczuwam specjalnych spadków mocy, czy też szarpnięć.

Czy Ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł? :(

Zastanawiam się jeszcze nad reklamacją samego zaworu EGR w serwisie, gdzie go wymieniałem, bo może faktycznie jest jakiś trefny... :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich Klubowiczów,


W moim F10 z 2012 r. - jednostka 520d N47 184KM ostatnio ponownie pojawił się lub tak naprawdę nie zniknął po kasowaniu błąd P0401 - exhaust gas recirculation flow insufficient detected oraz P042F - exhaust gas recirculation A control stuck closed. Sporadycznie (raz na 2 tygodnie jeżdżenia) wywali też komunikat "Napęd. Niepełna moc silnika. Jedź wolno.", który po 5 sekundach sam znika.

Do tej pory wymieniłem następujące podzespoły:

-Zawór EGR Pierburg,

-Elektrozawór EGR Pierburg,

-Czarny wężyk zasilający elektrozawór OEM,

-Klapki w kolektorze OEM oraz czyszczenie samego kolektora,

-Zawór odpowietrzający ODMA (klapka plus silikonowa membrana).

Nie odczuwam specjalnych spadków mocy, czy też szarpnięć.

Czy Ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł? :(

Zastanawiam się jeszcze nad reklamacją samego zaworu EGR w serwisie, gdzie go wymieniałem, bo może faktycznie jest jakiś trefny... :(

 


Może masz problem z elektryką zaworu EGR ???? Nad chłodniczką spalin jest mała

plastikowa skrzynka , gdzie wchodzi wiele wiązek elektrycznych. To miejsce jest wskazywane przez instytucje NewTis jako obszar częstych przetarć przewód.....


Możesz zdjąć osłonę zaworu EGR i sprawdzić jego działanie .


Małe sprostowanie ..... zawór EGR nie jest sterowany elektrozaworem , elektrozawór , który wymieniłeś ( jego miejsce to chłodniczka spalin ? ) steruje gruszką , ona następnie po przez swoje ramię otwiera bądź zamyka klapę obejsciową w chłodniczce spalin .


W niektórych przypadkach zrobienie aktualizacji sterowników pomaga w usunięciu błędów......

Opublikowano

Dzisiaj oddałem auto do serwisu, gdzie był wymieniany zawór EGR, będą diagnozować, ogólnie twierdzą, że Pierburg także idzie na pierwszy montaż jeżeli chodzi o EGR, natomiast z tego, co sprawdzałem, to Pierburg szedł raczej do E60 i E61 - obecnie występuje ten Wahler.


Ogólnie wtedy już po wymianie właśnie tego elektrozaworu od gruszki, która otwiera lub zamyka klapę w chłodniczce spalin było lepiej i nie szarpało na zimnym przy dodawaniu gazu.

Natomiast nie zmienia to faktu, iż raz na czas wywali komunikat o napędzie, który samoistnie znika lub w pamięci zapisuje błędy P0401, P042F lub P042E, czyli wszystko toczy się w okolicach zablokowanego zaworu EGR.


Znalazłem jeszcze inny wątek na naszym forum https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=383470&start=15, gdzie właśnie przy podobnych objawach pomogła wymiana na oryginalny zawór z ASO.


Na ten moment zdiagnozowana usterka mechaniczna zamiennika zaworu EGR z Pierburga - zamówiony oryginał z ASO Wahler i zobaczymy, co dalej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.