Skocz do zawartości

E61 wentylator chłodnicy pracuje na maksymalnych obrotach


LeszQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.


Akcja zaczęła się po oddaniu do mechaniora samochodu w celu naprawy klimatyzacji. Szukał i znaleźć nie mógł wycieku czynnika więc umył silnik (nie wiem jakim sposobem ale silnik czyściutki). Po umyciu okazało się, że niestety nagrzewnica do wymiany z jakimś tam zaworem.. Pilnie potrzebowałem samochodu na wyjazd więc go odebrałem na kilka dni i wtedy już wentylator pracował na max obrotach.



Mechanik klimę naprawił, czynnik nie ucieka. Nie mógł znaleźć przyczyny problemu z wentylatorem.


Wymieniał wentylator na inny który był sprawny, nie pomogło. Wymienił mi panel sterujący klimatyzacji, bo czytał zła temperaturę wewnętrzna i dalej to samo.


Komputer nie wywala żadnych problemów z wentylatorem.


Mechanik mówił mi, że to w ostateczności sterownik silnika.... ale jak tak dalej będzie mi wymieniał części i nie będzie poprawy? Chce mieć pewność bo mu już nie wierzę.


Sam się wziąłem za to i potrzebuje pomocy.


A więc:

Wymiana wentylatora nic nie pomogła.

Po odebraniu samochodu miałem odpięty czujnik ciśnienia czynnika klimy, ale po jego zamontowaniu dalej nic.

Wszystkie temperatury mają wskazania w normie i nie widać żeby któryś czujnik temperatury był uszkodzony.

Akumulator trochę słaby już ale nie wydaje mi się żeby miał z tym coś wspólnego, jego napięcie powoli spada poniżej 12.6v

Klimatyzacja działa dobrze.

Mam kilka błędów, których nie mogę usunąć.


9c6a

9c6b

Oil level sensor

PDC nie działa (ten błąd już dawno a wentylator działał normalnie)

Grzanie świec żarowych nie dziala (ten błąd już dawno a wentylator działał normalnie)

Dodatkowa pompka odzyskiwania ciepła REST nie dziala (ten błąd już dawno a wentylator działał normalnie)


Tych ostatnich po kodzie nie pamiętam bo zdjęcia nie zrobiłem a aktualnie nie ma mnie przy samochodzie.


Zastanawiają mnie jeszcze wartości w ustawieniach klimy w INPIE.

https://ibb.co/zrzMyr5


Czy te wartości gdzie skala kończy się na 10, powinny przekraczać tą wartość? Rozumiem że to napięcie, ale wskazuje to na napięcie które jest takie samo jak akumulatora.


Czy ten czujnik poziomu oleju może na to wpłynąć? Jest on również czujnikiem temperatury? Gdzie są jego wskazania w INPIE?


A może jednak gdzieś zwarcie?


A może tą wtyczka która była rozłączona od czujnika ciśnienia klimy? W INPIE można sprawdzić to ciśnienie?



Trochę się rozpisałem, ale przyjdzie jesień zima a już teraz motor pracuje w granicach 60stopni.



Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Łukasz



PS. Szukałem wielu postów. Żaden temat nie był podobny do tego.

Edytowane przez LeszQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia od klimy „protestat” masz odpięty i klima działa ? Jesli ten czujnik nie będzie podłączony to wentylator będzie chodził na max obrotach . Sprawdź czy czujnik cieczy silnika dobrze działa .

Zrób diagnostykę i napisz jakie auto ma bledy . Strasznie chaotycznie piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik był odłączony kiedy odbierałem od mechanika. Podłączyłem go ale bez poprawy. Jest możliwość sprawdzenia tego czujnika czy działa?


Wszystkie temperatury w porządku. Temperatura cieczy silnika w INPIE pokazuje prawidłowe wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według strony https://bmwfault.codes kod 9c6a może być odpowiedzialny za czujnik temperatury. Sprawdź sam wybierając odpowiedni silnik z listy - wtedy możliwa lista błędów będzie krótsza. Ja nie znam silnika, więc mam 5 bardzo różnych pozycji.

Sprawdź też pozostałe błędy. Przy czym na początek podłącz INPA, wejdź w "Functional jobs" (opcja w głównym drzewku wyboru modelu) i skasuj wszystkie błędy. Potem przejedź się kawałek włączając i wyłączając różne opcje wyposażenia (także klimę). Następnie odczytaj błędy i sprawdź każdy kod na stronie. Wtedy będziesz wiedział co jest zepsute i gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro klima działa na odpiętym czujniku, to sprawdź jaką wartość ciśnienia czynnika pokazuje ista.

Przy uszkodzonej wiązce czujnika będzie to powyżej 30 barów i wentylator będzie pracował cały czas na maxa.

Może też być uszkodzony czujnik ,ale to raczej wykluczam, gdyż popsuty pokazuje 0 barów i wentylator nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według strony https://bmwfault.codes kod 9c6a może być odpowiedzialny za czujnik temperatury. Sprawdź sam wybierając odpowiedni silnik z listy - wtedy możliwa lista błędów będzie krótsza. Ja nie znam silnika, więc mam 5 bardzo różnych pozycji.

Sprawdź też pozostałe błędy. Przy czym na początek podłącz INPA, wejdź w "Functional jobs" (opcja w głównym drzewku wyboru modelu) i skasuj wszystkie błędy. Potem przejedź się kawałek włączając i wyłączając różne opcje wyposażenia (także klimę). Następnie odczytaj błędy i sprawdź każdy kod na stronie. Wtedy będziesz wiedział co jest zepsute i gdzie.

 


https://ibb.co/px4RknG


Solar sensor prawy i lewy.


Czy to prawidłowy odczyt?


Silnik m57n

Edytowane przez LeszQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd , przerwa w obwodzie czujnika temperatury silnika to tryb awaryjny i wentylator dmucha na max . Widać przegieli z myciem silnika i woda z chemią wlazła do złączy .

 

No właśnie, czyli czeka mnie wyciąganie wszystkich wiązek?


 

Jakby auto wpadlo w tryb awaryjny miałby komunikat reduced power.


Czy wentylator sie wylacza po wyłączeniu klimatyzacji pytanie numer 1??


Odpalasz samochód klimatyzacja wyłączona czy wentylator sie zalacza na maximum czy nie?

 

Wentylator pracuje na max przy włączonej klimie i przy wyłączonej.


Odpalam samochód, mija około 5 sekund i wbija na max obroty.


Komunikatów reduced power nigdy nie miałem.


 

Skoro klima działa na odpiętym czujniku, to sprawdź jaką wartość ciśnienia czynnika pokazuje ista.

Przy uszkodzonej wiązce czujnika będzie to powyżej 30 barów i wentylator będzie pracował cały czas na maxa.

Może też być uszkodzony czujnik ,ale to raczej wykluczam, gdyż popsuty pokazuje 0 barów i wentylator nie pracuje.

 


Isty jeszcze nie używałem. Możliwość sprawdzenia będę miał pod koniec tygodnia, auto stoi kawałek drogi od miejsca pracy.


Jakaś instrukcja jak się obsłużyć tym programem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według obrazka masz 3 błędy - solar left, right i pewnie coś jeszcze.

Wejdź w functional jobs zamiast w konkretny moduł i sprawdź wszystkie błędy z całego samochodu.

Nie wydaje mi się, aby awaria czujnika temperatury cieczy miała odpalać tryb awaryjny silnika i "reduced power". Po prostu wentylator będzie śmigał na pełnej mocy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Klima nie powinna osiągnąć 20barów max to ok 15 barów w stresie.

Czy to jest odczyt na włacząnej klimie?

Jeśli tak to sprawdź na wyłączonej powinno być ok 6 barów.

Na przaującej klimie najlepiej jak zawiera się między 10-12barów,zależnie od temperatury.

Od ok 17 barów wentylator zaczyna pracować na maxa,bez ograniczeń przez moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima nie powinna osiągnąć 20barów max to ok 15 barów w stresie.

Czy to jest odczyt na włacząnej klimie?

Jeśli tak to sprawdź na wyłączonej powinno być ok 6 barów.

Na przaującej klimie najlepiej jak zawiera się między 10-12barów,zależnie od temperatury.

Od ok 17 barów wentylator zaczyna pracować na maxa,bez ograniczeń przez moduł.

 

Wynik taki sam przy wyłączonej jak i włączonej klimie.

Jak odepnę kabel od czujnika ista pokazuje ponad 30bar.


Czyli mamy walnięty czujnik a wiązka jest ok?


Czy przy wymianie czujnika będzie wymagane ponowne dobijanie klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka ok,czujnik uwalony.

O ile dobrze pamiętam to pod czujnikiem nie ma zaworka ,więc trzeba będzie odciągnąć czynnik.

Ale to do sprawdzenia

 

Może ktoś wymieniał? Z tego co doczytałem w e39 było coś w stylu wentyla, gdzie po wyciągnięciu czujnika czynnik nie ucieka. U nas sprawa wygląda inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.