Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od kilku tygodni borykam się z problemem.drgania (wibracji) na kierownicy przy hamowaniu tarcze i klocki są nowe przejechane ok 3tys km dotarte z wielką ostrożnością i pojawia się problem kiedy są zimne hamują gładko kiedy rozgrzane czasem trzęsie kierownica czasem nie jakiś czas temu wibracje ustały po kilku gwałtownych i mocnych hamowaniach lecz znowu się pojawiają jedni mówią tarcze inni łożyska a jeszcze inny mechanik że mocowania amortyzatorów nie zawsze ten problem się zdarza najbardziej odczuwalny jest w trybie Eco gdy przełączę na sport jakby problem ginął choć nie do końca , wszystkie tuleje są nowe samochód kapryśny jadę do mechanika wszystko ok mechanik jedzie i mówi że jest ok na drugi dzień wsiadam kilka hamowaniu i czuć impulsy na kierownicy jakby przerywane hamowanie .czy ktoś może pomoże ?? Może ktoś miał podobny problem BMW to F10 535d xdrive .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od pomiaru bicia piast a potem tarcz.
Opublikowano

W moim przypadku zacząłem odczuwać problem bicia mimo zestawu hamulców Dark Performance + EBC Yellowstuff i dokonałem tego, do czego przymierzałem się bardzo długo - czyli zrzuciłem runflaty Pirelli P7, które pokazywały po 8-10 kg niewyważenia na teście drogowym. Założyłem nowiutkie Hankooki bez runflatu i jak ręką odjął :) Można przy 200 km/h hamować, grzać i co się chce - ani pół drgnięcia :)


Więc polecam od szczegółowego przeglądnięcia zestawu opon, później geometrii jeżeli są one nienaturalnie zużywane :)

A przede wszystkim zrobić test drogowy i sprawdzić jakie są wartości niewyważenia, ale właśnie przy teście drogowym.

Opublikowano
W pierwszej kolejności trzeba zmierzyć tarcze. To że nowe o niczym nie świadczy. Jeżeli po założeniu miały bicie to ich pokrzywiło.
Opublikowano
Sprawdzę te piasty i tarcze choć na starych tarczach i klockach bicia nie było co do opon to wyrzuciłem runflat i teraz mam p7 Pirelli wzmacniane fakt od razu lepszy komfort jazdy nigdy więcej runflat. Spróbuję podjechać do zakładu co sprawdza i przetacza tarcze na piastach tylko czy odrazy wymieniać klocki skoro przejechane mam na nich coś koło 3tys km ?? Dzieki za pomoc.
Opublikowano
Od kilku tygodni borykam się z problemem.drgania (wibracji) na kierownicy przy hamowaniu tarcze i klocki są nowe przejechane ok 3tys km dotarte z wielką ostrożnością i pojawia się problem kiedy są zimne hamują gładko kiedy rozgrzane czasem trzęsie kierownica czasem nie jakiś czas temu wibracje ustały po kilku gwałtownych i mocnych hamowaniach lecz znowu się pojawiają jedni mówią tarcze inni łożyska a jeszcze inny mechanik że mocowania amortyzatorów nie zawsze ten problem się zdarza najbardziej odczuwalny jest w trybie Eco gdy przełączę na sport jakby problem ginął choć nie do końca , wszystkie tuleje są nowe samochód kapryśny jadę do mechanika wszystko ok mechanik jedzie i mówi że jest ok na drugi dzień wsiadam kilka hamowaniu i czuć impulsy na kierownicy jakby przerywane hamowanie .czy ktoś może pomoże ?? Może ktoś miał podobny problem BMW to F10 535d xdrive .

 

a zdradził byś jaki masz zestaw klocki/tarcze, jakie firmy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.