Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie i Panie potrzebna pomoc. Od kilku dni mam problem a dokładniej e46 2.0d.

Kręcę Kulczykiem temp silnika idzie na czerwone pole i auto kręci ale nie odpala.

Wymieniony czujnik w glowicy, wyczyszczone styki sprawdzone masy zmieniony przekaźnik od dde i nic dalej to samo. Jednak jest coś dziwnego a mianowicie jak zostawię auto na zapłonie dajmy na to przez minutę to temperatura z maxa spada tak jak być powinno i auto odpala. Ogólnie problem ten występuje po długim postoju np po nocy.

Nie wiem już sam co robić. Jakieś pomysły??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytać błędy programem INPA lub ISTA.
Opublikowano
Odczytać błędy programem INPA lub ISTA.

 

W momencie jak jest temp. Na maxa brak komunikacji z ECU.

Jeśli temp się ustawi po chwili na zapłonie brak błędów.

Może to być kwestia niebieskiego przekaźnika? Idzie go jakoś sprawdzić?

Opublikowano
Jeszcze jedno co zobaczyłem jak włączę nawiew np na 3 i przekręcenie kluczyk to temp pokazuje prawidlowo ale wystarczy że wyłączę nawiew i skacze na maxa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy klemy przy akumulatorze masz dobrze dokrecone i się nie grzeja

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Sprawdź czy klemy przy akumulatorze masz dobrze dokrecone i się nie grzeja

Problem jest taki że auto teraz wogole przestało krecic. Z prądem też mi się wydaje że jest coś nie tak bo zrobiłem obieg i auto pobiera 4 ampera na zgaszonym... Nie wiem już co robić a mechanicy mają terminy za 2 tyg..

Opublikowano

Problem z odpalanie rozwiązany. Nie była napięcia na akumulatorze więc poszedł do wymiany.


Auto odpala ale podczas jazdy gaśnie i temperatura wskakuje na max czerwone pole. Po przekreceniu kluczyka raz pali a raz pali i gaśnie. Sprawdziłem przekaźnik od dde i był ciepły więc zamówiłem nowy bo może się skończył.

Ale jedno co mnie zastanawia to jeden kluczyk zawsze kręci rozrusznikiem a drugi raz kręci a raz brak reakcji. Możliwe że to ews odcina kluczyk podczas jazdy i gaśnie??

Opublikowano

Temat do zamknięcia wszystkie problemy rozwiązane.


Jeśli temp silnika idzie na maxa i auto kręci i nie chce odpalić opcje są dwie.


Koniec aku. Mój miał normalnie prąd ale nie miał napięcia rozruchowego.


Przekaźnik od dde. Tylko nie jakiś zamiennik czy coś innego tylko konkretny niebieski z takimi samymi nr jak ori.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że można tez sprawdzić przewod plusowy w miejscu pod schowkiem pasażera tzn jego łaczenie, bo objawy są takie same.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam i odświeżam Bmw x5 e53 3.0d temperatura na zegarach wskakuje na maks po przekręceniu na zapłon wskakuje odrazu na czerwone pole, auto nie odpala pompa paliwa w baku nie kręci zero reakcji , rozrusznik kręci ale pompa wogole się nie uruchamia, nie słychać przekazników , pompa na krótko działa podpieta bezposrednio pod aku, co to może być? Do tej pory wszystko było ok stało się to w drodze auto stanęło i już nie odpaliło. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie Ok,  przekazniki też ,tak mi się przynajmniej wydaje...pomocy!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak temp idzie na max znaczy że nie ma połączenia CAN między zegarami a sterownikiem silnika, lub brak zasilania sterownika silnika. Sprawdź bezpieczniki przy sterowniku silnika. Bezpieczniki są w tym klocku A8680

Screenshot_2024-10-11-13-06-41-137_com.dcsoftware.eu.awds-edit.jpg

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Nie wiem jakie problemy trapić mogą e53 ale bazując na e46 ten brak komunikacji na linii zegary - sterownik to mogą być też zaśniedziałe styki (odepnij wtyczki po obu stronach, wycziść i potraktuj kontakt sprayem). Mogło coś pogryźć przewody bądź zdechł sterownik/licznik. Najlepiej jak podłączysz kompa i zobaczysz z czym da się komunikować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.