Skocz do zawartości

Bierze olej - płukanka Archoil 2300


Limon1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

Auto to e61 2007 525i n52. Jak w temacie auto bierze olej 0,6-1l na 1000 km. Po odpaleniu najczęściej rano z tłumika wydobywa się chmura białego dymu po około 1-2 minut już wcale nie kopci, najbardziej widać to jak jest chłodniej na zewnątrz. Zauważyłem, ze najwiecej oleju spala podczas ostrej jazdy 6-7 tys obrotów. Po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku delikatnie go zaciąga, silnik gaśnie gdy korek jest otwarty przez dłuższą chwile (odma chyba sprawna?).

Wymontowałem DISE była lekko zaolejona (i tak jest do wymiany-zamówiłem nową). Na 5 oraz 6 świecy jest czarny nalot. Auto nie kopci podczas mocnej „przegazówki”. Stawiałbym na uszczelniacze zaworowe, że już nie trzymają i puszczają olej https://100001.onl/ https://1921681254.mx/.

Na forum natknąłem się na ciekawy wątek odnośnie poboru oleju przez te motory. Po zastosowaniu dodatku archoil 2300 oraz zalaniu oleju 0w40 pobór oleju spadł do minimum niemalże do zera. Chciałbym przeprowadzić taką operacje u siebie. Po kupnie silnik dostał płukankę Engine Flush białą i wymieniłem olej na Valvoline 5w40 z normą LL4. Do oleju zastosowałem również uszlachetniacze LM Ceratec. Pytanie brzmi czy mogę zalać do tego wszystkiego teraz tą delikatną i długofalową płukankę? Do wymiany oleju brakuje mi około 4 tys km. Wtedy zlałbym wszystko i zalał olej 0w40 z dodatkiem Archoil9100.

Dodatek Archoil 2300 podobno rewitalizuje też gumowe elementy silnika takie jak chociażby uszczelniacze zaworowe. Miałem już kiedyś auto z zapieczonymi pierścieniami i podczas „przegazówki” bardzo korciło, tutaj nie ma tego zjawiska.

Dziekuje z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr na tysiąc kilometrów oznacza po prostu remont silnika. Wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni, honowanie cylindrów (przy ściągniętej głowicy warto wyciągnąć tłoki i zweryfikować stan silnika).

Chmura, czy zwyczajny biały dym adekwatny do pracy silnika? Bo jak jest zwyczajne dmuchanie, to ta "chmura" oznacza zwyczajne parowanie, a jeśli rano strzeli tą chmurką dymu to oznacza spalenie niewielkiej ilości oleju.


Co do korka:



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A jak złamiesz nogę, to tabletki na stawy pomogą? Raczej nie.

To samo jak masz zapieczone pierścienie i plastikowe uszczelniacze zaworowe, te środki są to profilaktyki, nie ratowania trupów, przy małym spalaniu oleju można coś jeszcze ratować, litr na 1000 to remont silnika, koniec kropka, przestańcie wierzyć w magiczne specyfiki które ratują silniki, częsta zmiana oleju i świadomy użytkownik to sposób na długowieczność motoru, nie abrakadabra za 100zl.

Naprawdę ktoś jeszcze myśli ze trupy z Niemiec po cenie 10 letniego Opla corsy można uratować puszka magicznego specyfiku? XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.