Skocz do zawartości

E90 318i N46b20 129km


Keenzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Zwracam się o pomoc bo już mam dosyć tego auta. Oddałem auto do mechanika z problemem falujących obrotów na biegu jałowym.

Mechanik wymienił :

Rozrząd, olej, filtry, odmę, węże od chłodnicy, wyczyszczone została misa i ssak + wymiana uszczelki misy, wyczyszczone i zamieniane miejscami elektrozawory vanos


Obroty na biegu jałowym nadal bez zmian, falują :(


Po przejechaniu 1000km powrót do mechanika, płukanka silnika, nowy olej i filtr i nadal bez zmian. Jedyny błąd w komputerze, został zarejestrowany 2x w ciągu 1000km to 2A88 czyli vanos wydechowy.


Kolejną dziwną sprawą którą zauważyłem to fakt, że silnik po 30km jazdy w mieści ma tylko 70'C, gdzie czytałem, że temp normalna to 105'C.

Winny jest termostat ? Spalanie wzrosło z 10 do 12l :(


Zmieniłem w ista na stałe obroty z 700 na 800 i silnik pracuje znacznie lepiej, ale nadal lekko falują obroty, a po drugie to nie rozwiązuje przyczyny falowania.


Wydałem już 4600zł na to wszystko i mam serdecznie dość ładowania kasy w niego. Jeszcze żeby usterki ustąpiły, a tutaj studnia bez dna...


Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty falują zaraz po odpaleniu, tak między 600-700, czasami nawet w okolice 500-550 spadają. Nawet jak się rozgrzeje to na światłach jest znowu to samo. O dziwo kiedy włączę klimę i obroty podnoszą się na 850 to jest ok. Teraz zmieniłem w ista obroty na stałe na 800 i jest dużo lepiej, ale wiem, że przyczyny nie rozwiązałem, wiec nie satysfakcjonuje mnie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na falujące obroty poradziłem sobie w następujący sposób:

1) włączyłem zapłon (bez odpalenia motoru)

2) gaz wciśnięty w podłogę (30 sekund)

3) Wyłączyłem zapłon i odpaliłem auto.


Pracuję motor bez rządnego falowania na jałowym.


PS. Mam obecnie mały problem:

1) na zimnym silniku nie chce wkręcić się teraz dobrze na obroty.

2) odłącza mi tempomat (błąd cd-id 26), traci moc - odpalony w trybie awaryjnym

3) z ELM - wychodzi P0368 - czujnik położenia wału rozrządu

4) po rozgrzaniu motoru do 40 stopni silnik działa bez zarzutu...


Czekam na nowy czujnik ale za bardzo nie wiem wiem gdzie się on znajduje?


Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.