Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich klubowiczy, ostatnio w moim BMW F10 530dx 2012r. podczas trasy po wioskowej wyboistej drodze moje zawieszenie zrobiło się tak miękkie że strach szybko jechać. Jeśli nawierzchnia jest nierówna to mam uczucie bujania na boki jakby sprężyny były od tico. Mam w moim samochodzie amortyzatory EDC, sprawdzałem je na stacji kontroli pojazdów i wszystkie 4 mieszczą się w zakresie 73-76% wydajności. Nie ma żadnych błędów, jakieś pomysł co to może być ? Wizja wymiany amorów mnie przeraża.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten typ tak ma.

Moje poprzednie f11 miało zawieszenie mpakietowe napęd na tył.

Zachciało mi się zmiany na xdrive i edc. Jak zacząłem jeździć to wydawało mi się, że coś jest popsute....

Opublikowano
Ten typ tak ma.

Moje poprzednie f11 miało zawieszenie mpakietowe napęd na tył.

Zachciało mi się zmiany na xdrive i edc. Jak zacząłem jeździć to wydawało mi się, że coś jest popsute....

 

Nie wierzę w tego typu tekst "Ten typ tak ma" bo było dobrze i nagle się coś zepsuło i od tego momentu juz tak jest. Szukam przyczyny nie wymówki.

Opublikowano
jakie masz felgi i opony ? coś się popsuło ? może zmieniłeś ustawienie zawieszenia z trybu sport na normal :)
gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
jakie masz felgi i opony ? coś się popsuło ? może zmieniłeś ustawienie zawieszenia z trybu sport na normal :)

Lepiej nic nie pisać niż zaśmiecać post takimi pytaniami.

Opublikowano

Miałem ten sam problem, taki sam setup - xDrive + EDC

Generalnie wszystko w zawieszeniu było ok (amorki i luzy w normie), ale wrażenia zjazdy były właśnie takie jak opisujesz (bujanie auta) - miękkie zawieszenie - dla mnie za miękkie :)


Ja to rozwiązałem montując sprężyny Eibach Pro Kit - teraz jest twardo, nisko i sztywno, ale wciąż komfortowo.

Opublikowano

Cześć,


U mnie to samo. Mam RWD, zwykłe zawieszenie.

Miałem oryginalne sprężyny, wymieniałem na Eibachy zostawiając oryginalne amortyzatory.


Na szarpakach wychodziło że jest dobrze z amortyzatorami. Przy okazji wymiany (już nie wiedziałem co wymieniać) okazało się, że jeden amortyzator nie pracował właściwie, w drugim coś "latało". Zdjąłem spręzyny Eibach, bo była za niska i haczyłem często gniazdami do lewarka.


Finalnie - zostawiłem oryginalne sprężyny, wymieniłem amortyzatory na Bilstein i jest lepiej.

Niestety nie jest to co kiedyś w E60... Zastanawiam się nad G30, ale jeśli jest tak samo lub gorzej to odpuszczę..

--

gv

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Bo do Eibachów, jak słusznie zauważyłeś, potrzeba amortyzatorów przystosowanych do niższych sprężyn, czyli Bilstein B8, wtedy spełniają swoje zadanie.

Dalej grubszy stabilizator i nowe gumy i już będzie mniejszy przechył.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ROZWIĄZANIE !

Powodem tych objawów okazał się stabilizator aktywny na tylnej osi. Naprawa tejże przyjemności kosztowała mnie 600zl za używany stabilizator plus koszt wymiany 200zl. Razem 800zl.

Opublikowano
ROZWIĄZANIE !

Powodem tych objawów okazał się stabilizator aktywny na tylnej osi. Naprawa tejże przyjemności kosztowała mnie 600zl za używany stabilizator plus koszt wymiany 200zl. Razem 800zl.

 

Masz może numer tej części ? Z chęcia zajrzę u siebie bo odczucia mam podobne... E91 było w pewnym momencie za twarde, Efka za miękka :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.