Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów .


Jestem posiadaczem e91 , 2006r. , 2.0d . Samochód bardzo lubię , nie sprawia żadnych problemów , wszystko naprawiane na czas . Do tej pory jeździłem na oponach typu Run Flat , 16 cali zima jak i lato . Od dawna planowałem na lato 17 cali , tak też zrobiłem . Po kilku dniowym badaniu tematu , wybór padł na Uniroyal Rainsport 5( nie RF ) - 225 45 17 . Po zmianie kół samochód jest bardziej podatny na wszelakie manewry kierownicą , co jest dla mnie zrozumiałe . Nie wiem jednak czy normalne jest to że jadąc powyżej 120km/h jest lekkie drganie kierownicy , a samochód '' pływa '' . Czuje się jak bym jechał na gumowej piłce, mega nie fajnie i nie pewnie się czuje . Proszę o wszelakie porady jakie kroki mógłbym poczynić, bo nie ukrywam że jestem zawiedziony , a dwa ( i przede wszystkim ) - często jeżdżę z dziećmi trasy i bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze . Koła oczywiście przed montażem zostały wyważone , felgi sprawdzone . Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobra marka opon, dobry rozmiar - żadne drgania i pływanie nie jest normalne. Jeszcze raz sprawdź czy Ci dobrze wyważyli koła. Albo wrzuć znowu zestaw zimowy i porównaj - jeśli jest to samo to do sprawdzenia zawieszenie, zbieżność.
Opublikowano

Znajomi mieli w lekkim aucie rainsporty auto ~950kg i ścianka się gięła było wrażenie, że auto wychyla się na boki na oponie. Teraz kolega ma też na Lexie gs i jest podobny efekt.

Te opony są chociaż extra load?

Opublikowano

1. Czy opony są XL skoro nie są RFT/RSC/itd.. ;)

2. Ta opona sama w sobie jest dość miękka, jak pisze kolega wyżej

3. ewentualnie możesz sprawdzić tuleje pływające w tylnym zawieszeniu

F31 320d+

Opublikowano
Panowie , dziękuję za szybkie i konkretne odpowiedzi. Właśnie rozbujałem się mocniej na obwodnicy- nie da się jechac ,samochod cały się trzęsie. Do 120 jest okej ,a im szybciej tym gorzej. Dziś mi się chyba nie uda ,ale jutro jade na wulkanizacje i zobaczymy co powiedzą. Opony nie są wzmacniane. Zjechałem na stację, ciśnienie okej . Zdam relacje po wizycie u oponiarzy . Pzdr
Opublikowano
Właśnie wyjechałem z wulkanizacji . Diagnoza jest taka że 3 opony są krzywe, nie okrągłe , a czwarta jest dobra ale też nie idealna . Załamka , opony kupione przez internet . Musze reklamować, a czy uznają to zależy od producenta, nie od sklepu . Zobaczymy jak sprawa się potoczy , napewno dam znać. Zaproponowano mi na wulkanizacji "optymalizację opon " , ale czemu miałbym to robić za własne pieniądze , na nowych oponach . I wogóle aż ciężko mi uwierzyć w to że 4 opony są trafione. Nie słyszałem nigdy o czymś takim , i nie jestem pewny czy reklamacja będzie pozytywnie rozpatrzona.
Opublikowano
Właśnie wyjechałem z wulkanizacji . Diagnoza jest taka że 3 opony są krzywe, nie okrągłe , a czwarta jest dobra ale też nie idealna . Załamka , opony kupione przez internet . Musze reklamować, a czy uznają to zależy od producenta, nie od sklepu . Zobaczymy jak sprawa się potoczy , napewno dam znać. Zaproponowano mi na wulkanizacji "optymalizację opon " , ale czemu miałbym to robić za własne pieniądze , na nowych oponach . I wogóle aż ciężko mi uwierzyć w to że 4 opony są trafione. Nie słyszałem nigdy o czymś takim , i nie jestem pewny czy reklamacja będzie pozytywnie rozpatrzona.

 

Mogą popróbować tzn zdjąć oponę , spróbować inaczej założyć może się uda wywarzyć , ale spróbować dynamiczne wyważenie nie aucie? Ale jeżeli by 3 opony były krzywe to przecież na wyważarce było by widać duże odchyły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uniroyal strasznie się odgniata spróbuj przejechać dłuższy kawałek i wtedy wyważyć. Niestety ten typ tak ma nawet po nocy trzeba kilku km żeby przestały bić a najgorzej jak postawisz na kostce.
Opublikowano
Felgi proste . Bardzo dziwna sytuacja , ale mam przeczucie ze nie zostały po prostu dobrze wyważone. A optymalizacja opon , mimo że nazwa zagadkowa to chyba powinna być czesc całego procesu wyważania( bo chyba po prostu chodzi o układanie opony na feldze, aż znajdzie się ona w idealnym położeniu). Zobaczymy jutro, jade na wulkanizacje na której zostały założone opony na fele i mam nadzieję że cos sensownego z tego będzie.
Opublikowano

Miałem swego czasu Uniroyal Rainsport 3 w rozmiarze 205/55 R16. Jeżeli chodzi o żywotność tych opon, to serdecznie NIE polecam. Po trzech sezonach letnich (20 - 25 tys. km) 1 szt. była do wyrzucenia. Na czwarty sezon kupiłem 2 szt. nowe, ale pozostałe dwie nie przetrwały i w odstępie tygodnia padły podczas jazdy na autostradzie...


Natomiast problemu z "pływaniem" samochodu podczas jazdy nie miałem nawet przy prędkości 220 km/h :)

Opublikowano

Sprawa rozwiązana .

Wróciłem na wulkanizacje na której były zakładane koła, wytłumaczyłem co jest na rzeczy. Rzeczywiście przy wyważaniu okazalo się ze nie jest za dobrze. Zrobili optymalizację ( ukladanie opony na feldze ) , każdego koła i problem zniknął. Tłumaczyli że nieraz tak jest ze się wyważy a po iluś km może się okazać że wymaga poprawy . W każdym razie nie chcieli żadnej kasy . Pojechałem od razu na testy( przegoniłem baware po obwodnicy ) , i zero drgawek , wibracji itp .

Co do samych opon , jezdzi się inaczej - muszę się przyzwyczaić. W porównaniu do RF 16 , jest zdecydowanie miększa jazda, samochód jest dużo bardziej podatny na skręcanie , i jak by trochę bardziej sprężysty :)

Dzięki wszystkim za porady ,i za zainteresowanie moim problemem . Pozdrawiam !

Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem 17" z rof na zwykłe opony i pewność prowadzenia auta przy dużych prędkościach jest odrobine mniejsza na zwykłych oponach, ale to nie jest duża różnica która by wpływała na komfort podróżowania. Wydaje mi się że u Ciebie może to być większa różnica ze wzgledu na standardowe zawieszenia, u mnie na mpakietowym zawiasie nie ma tego problemu a komfort jazdy ( wybieranie dziur ) jest lepszy teraz na 17" niż na 16" z rof.
Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.

No niestety popełniłeś błąd przy zakupie i teraz "cierpisz".. nie Ty pierwszy i nie ostatni.. każdemu czasem coś się przytrafi.. sprzedaj może te opony i kup właściwe - nie ma raczej sensu męczyć się, tym bardziej, że masz opony niezgodne z tymi, które powinieneś mieć - nie wiem jak z przeglądem technicznym (pewnie zależy od badającego)..

Ja osobiście na XL nie przejdę, bo RFT są bezpieczniejsze i lubię ich sztywność oraz twardość.. :)

Pzdr

F31 320d+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawianie niemieckich inżynierów z milionowym budżetem zazwyczaj słabo wychodzi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słaby argument w czasach, kiedy samochody projektują nie inżynierowie tylko księgowi, a akcje serwisowe mnożą się jedna po drugiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W przedmiotowej sprawie akurat część drożsża została zastąpiona tańszą...
Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.

No niestety popełniłeś błąd przy zakupie i teraz "cierpisz".. nie Ty pierwszy i nie ostatni.. każdemu czasem coś się przytrafi.. sprzedaj może te opony i kup właściwe - nie ma raczej sensu męczyć się, tym bardziej, że masz opony niezgodne z tymi, które powinieneś mieć - nie wiem jak z przeglądem technicznym (pewnie zależy od badającego)..

Ja osobiście na XL nie przejdę, bo RFT są bezpieczniejsze i lubię ich sztywność oraz twardość.. :)


Nie bardzo rozumiem jaki popełniłem błąd , I czemu te opony są niezgodne z tymi które powinienem mieć ?

Pzdr

Opublikowano
O czym wy piszecie ? Nie kupiłem chińskich opon , tylko takie które mają dobre opinie , dobrze wypadają w testach itp . Auto wyjechało z fabryki na RF tylko dlatego że nie ma koła zapasowego , a nie jak uważają internetowi eksperci " bo ma zawieszenie dedykowane do rf" . Chciałem sobie poprawić komfort , I odejść od tych twardych opon , nie miałem na celu oszczędzać.
Opublikowano
Może błędem było to ze nie kupilem wzmacnianych XL, nie wiem za bardzo co teraz zrobić. Jakieś rady ? Może je sprzedać i kupić ROF , skoro na nich auto szło jak po sznurku. Nie wyobrażam sobie robic trasy na tych oponach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj pożyczyć od kogoś opony nie ROF ale wzmacniane XL. Ja na takich jeżdżę, jak prawdopodobnie większość użytkowników i nie ma żadnych problemów z prowadzeniem.
Opublikowano
O czym wy piszecie ? Nie kupiłem chińskich opon , tylko takie które mają dobre opinie , dobrze wypadają w testach itp . Auto wyjechało z fabryki na RF tylko dlatego że nie ma koła zapasowego , a nie jak uważają internetowi eksperci " bo ma zawieszenie dedykowane do rf" . Chciałem sobie poprawić komfort , I odejść od tych twardych opon , nie miałem na celu oszczędzać.

Ktoś na forum się nawet pochylił i napisał maila do serwisu bmw ( w temacie opon chyba? ) i mu odpisali, że zawieszenie jest miększe i przystosowane pod runflaty i bez może nie być tak jak oni zakładali :D


Ale wychodzi, że nie potrzeba runflatów jak kupisz XL-e jakieś z twardą ścianką to pewno będzie lepiej. Ja pisałem wcześniej post na 195/50r15 przy aucie ~950 kg było wrażenie, że auto się buja na oponie.


Ja bym próbował sprzedać i kupić jakieś XL / runflaty , w rainsportach nawet jak są xl-e to i tak bym je odpuścił.

Opublikowano
Ja przed zakupem się pochyliłem również, bo po przeczytaniu tysiąca postów mialem rozkmine. Wybrałem się do aso i pracownik mi powiedział że to jest tylko wyłącznie wybór kierowcy czy będzie rf czy nie . Powiedział że często maja pytania i telefony z takim zapytaniem, i że krąży taka opinia że BMW musi mieć ROF . Mój konkretnie wyjechał z salonu na RF bo to sprawdził ( mam salon pl) niektóre wyjeżdżały na zwykłych , ale czy z run flatem czy bez zawieszenie jest takie samo .
Opublikowano
I pytanie , czy je sprzedam. W sumie pewnie tak , bo są nowe. Ale nie sądzę ze dostanę więcej niż połowa ceny ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.