Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zacząłem słyszeć dziwny dziwięk podczas schodzenia silnika z obrotów. Wyszło że dźwięk dochodzi z katalizatora. Myśleliśmy z kolegą że może Vanosy albo właśnie katy.

Mechanik powiedział że się kat wykruszył i brzęczy odłamek, ale brzęczy bardzo powtarzalnie, więc mnie trochę dziwi, zaczyna się i kończy przy tych samych obrotach.

Auto nie osiąga 230kmh ;) i podobno powinno iść lepiej, tak mówią koledzy. 12 ostatnich lat jeździłem Passatem B6 1,9 TDI :)

Dlatego zacząłem szukać mocy.

Robiłem z kolegą diagnostykę kompem, sonda za jednym katalizatorem była na stałym napięciu (dawała błąd), niezależnie od obrotów silnika, jeśli dobrze pamiętam to 0,4V, i to okazuje się że na drugim katalizatorze niż wykruszony, chociaż ten jeszcze nie został sprawdzony, bo trudniej do niego się dostać, tan na kolektorze bliżej przodu.

Mechanik mówi żeby szukać katalizatorów i sond, zacząć się rozglądać.

Co proponujecie robić? Mam zamiar zatrzymać to auto, niedawno kupiłem

SPotkałem się z opiniami że można kupić metalowe katalizatory zamienniki i wymienić.

Mechanik mówi żeby kupić oryginały. Co z sondami? Mechanik mówi że nowe, bo używane jak się wykręca to można uszkodzić, że jak moje wykręci to może być potrzeba i tak je wymienić. Na razie nie powiedział czy wszystkie czy nie.

Silnik chodzi równo, i cicho.

Opublikowano

Myśle że mechanik dobrze mówi, oryginalny kat w dobrym stanie byłby najlepszym rozwiązaniem. A jeśli chodzi o sondy to najlepiej nowe NGK.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Moderatorzy
Opublikowano

Brzęczenie przy schodzeniu z obrotów to urwany wkład katalizatora - u mnie diagnozowali walniętą skrzynię, konwerter, czy panewki pourywane, dopóki w końcu rozgarnięty mechanik nie przyłożył stetoskopu.


Na co wymieniać to jużnie wiem, bo akurat sprzedałem jak to się pojawiło, a nowy nabywca nie miał nic przeciwko, żeby samemu to zrobić.

A co do mocy to długa historia i możesz samemu dużo porobić jak masz ochotę.

1. DISA - czy działą i nie oberwana klapka

2. Vanosy - regenereacja uszczelniaczy

3. Odma

4. Ogólnie podcisnienie - wszystkie wężyki do sprawdzenia + za kolektorem czy zaślepki sie nie wykruszyły

5. Oringi - disa, czyjnik temperatury

6. Uszczelki dekla i świec

7. Świece

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

Ten dźwięk nie jest na całym zakresie obrotów, tylko w konkretnym

Świece wymieniane. Do Vanosów bym chętnie zajrzał w jakim są stanie.

Natrafiłem na ciekawe kolektory sportowe z katalizatorami :) za 3 tysie. Katy na allegro 1700, więc tak się zastanawiam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokadnie, tylko w konkretnym zakresie przy zejciu z obrotów, nie pamiétam dokadnie przy ilu.


A do sprawdzenia jak idzie Twoje M54 możesz amatrosko jakąś apką sprawdzić do mierzenia czasów 0-100km/h


Ja miałem automat, więc zmiana biegów nie miała wpływu na wyniki, ale po zabiegach które wymieniłem czas zdzedł z około 13 do około 8 sec. Szczelny dolot i sprawne vanosy+disa to podstawa.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolego ernest; powtarzam się, ale zapoznaj się z kanałem YT Garażowe Hobby. Masz silnik M54, a on tam jest rozpracowany na wszystkie możliwe strony włącznie z generalnym remontem, regeneracja vanosów, DISA, odma, itp. Nawet czyszczenie katów - to tak jakbyś chciał kupić używane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.