Skocz do zawartości

Ile wam spała silnik oleju ?? Chodzi mi o n57


Wilkers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów zastanawia mnie czy moje autko BMW F10 535d xdrive nie spała zbyt dużo oleju jest po generalnym remoncie wymianie panewek pierścieni oraz honowanie i planowani zaliczył . Docierałem go 1000km wymieniłem olej i zalalem ponownie weszło 7.6 litra żeby był max lekko ponad po przejechaniu 3700km podnoszę bagnet a tu jakby ubyło z 300ml czy to normalne czy jest to spowodowane dalszym docieraniem . Olej to 5w40 motul x clean . Olej zawsze sprzedam około godziny po jeździe żeby dobrze sciekl .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to niby nie wiele ale zawsze warto się upewnić i skonsultować z innymi użytkownikami . Silnik na dotarciu zjadł mi około 300ml na 1200km teraz jest znacznie mniej bo zrobił 3700 i poszło około .ok 300ml Czyli jest ok . Dziękuję leci dalej motul xclean 5w40 przywożony z Belgii .chce na ravenol zmienić ale czy mi się to opłaci skoro olej zmieniam co 10 mąż 12 tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ojej wymieniam co 12-15k i nie obserwuje żadnych ubytków. Po remoncie silnika spasowanie elementów może się minimalnie różnić od tych fabrycznych. Te 300 ml to na 3700 km to sumie niewiele - nie przejmowałbym się zbytnio tylko dolewał kiedy trzeba i jeździł....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie nie ma potrzeby dolewania ani grama między wymianami tj. ok 15 tys. km.

Przed remontem miałeś problem z braniem oleju? Turbo sprawne? Nie ma żadnych zapoceń na silniku?


Olej, który lejesz niespecjalnie nadaje się do tego silnika, szczególnie jeśli masz DPF. Z tego co wiem, to nie ma żadnych rekomendacji BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich. Nie znalazłem wątku z powitaniami, więc czynię honory tutaj.

Jestem tu nowy. I od razu z problemem. Silnik N57 w 5GT 30d xdrive 258km zaczął brać olej. I to tak 1l na 2500 km. Szczególnie zauważalne przy prędkościach autostradowych. Kilka miesięcy wcześniej byłem na akcji serwisowej związanej z wymianą zaworu EGR i chłodnicy. Około 3tys. km później pojawił się ten problem. Był wyciek na wężu chyba doładowania i został wymieniony. Ponieważ problem nie ustąpił, wymieniłem odmę i zregenerowałem turbo. Żadnego kopcenia nie zaobserwowałem. Czy macie jakieś sugestie co może być przyczyną? Jaki warsztat w pomorskim lub kujawsko - pomorskim polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.