Skocz do zawartości

Tryb ECO-PRO + żeglowanie, a trwałość skrzyni


kris13

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Czy ktoś w Was ma wiedzę, jaki wpływ na trwałość skrzyni biegów ma tryb żeglowania w ECO-Pro? Przeszukałem forum, jednak nie bardzo udało mi się znaleźć jakichś informacji. Zastanawia mnie ta kwestia, gdyż zawsze mówiło się, że wyrzucanie tradycyjnego automatu w tryb neutral w trakcie jazdy, czy na postoju jest niewskazane. Wynikało to z faktu, że spadało ciśnienie oleju w skrzyni. W skrzyniach 8HP tryb żeglowania powoduje rozłączenie napędu, czyli tak jakby skrzynia przechodziła w tryb neutral. Jaki ma to wpływ na trwałość? Ktoś z Was ma wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja sobie dałem spokój z tym Eco-pro. Porównywałem spalanie na Eco-pro i Sport - praktycznie jednakowe. Ostatnio jeżdżę tylko w trybie sport, bo wtedy mam wrażenie, że auto jest najbardziej komfortowe (brak wibracji przy niskich obrotach). Na pewno ciągłe mulenie na niskich obrotach w trybie Eco-pro jest niezdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu - duże przeciążenia, np. gdy przyśpieszasz z niskich obrotów + niskie obroty to niższe ciśnienie oleju w silniku i skrzyni, chociaż tu mogę się mylić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sobie pojechałem na wycieczkę wieczorową porą, ruch minimalny płynna spokojna jazda. W jedną stronę pojechałem w trybie comfort i wyszło super spalanie, myślę na powrocie dam Eco-pro i zobaczę co wyjdzie... Po dojeździe do domu niespodzianka, przy tym samym stylu jazdy na Eco-pro auto spaliło ponad pół litra więcej niż na comfort :8)

Także taka sytuacja, to że auto jedzie w żeglowaniu to żaden szał bo i tak pali jeden litr i wytaca prędkość, która później trzeba odtworzyć... Zysk z tego jest marginalny i tylko w pewnych sytuacjach... Takie zamulanie bez celu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także taka sytuacja, to że auto jedzie w żeglowaniu to żaden szał bo i tak pali jeden litr i wytaca prędkość, która później trzeba odtworzyć... Zysk z tego jest marginalny i tylko w pewnych sytuacjach... Takie zamulanie bez celu...

 

Wiem doskonale jak działa tryb Eco pro i na czym to polega. Nie taki cel był mojego postu. Chodzi mi konkretnie o tryb żeglowania skrzyni. Czy ktoś ma wiedzę, jaki ma to wpływ na trwałość skrzyni. Tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Czy żeglowanie trzeba dodatkowo zakodować żeby było aktywne ? Mam zaznaczony "ptaszek" przy tej opcji w ustawieniach ale nie działa..

To zależy. W jednych jest fabrycznie, a w innych ludzie sobie kodują.

W przypadku tej opcji trzeba zmienić kilka parametrow w roznych modulach (skrzynia, hu, dsc chyba tez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeglowanie trzeba dodatkowo zakodować żeby było aktywne ? Mam zaznaczony "ptaszek" przy tej opcji w ustawieniach ale nie działa..

To zależy. W jednych jest fabrycznie, a w innych ludzie sobie kodują.

W przypadku tej opcji trzeba zmienić kilka parametrow w roznych modulach (skrzynia, hu, dsc chyba tez)

Ktoś wie gdzie konkretnie i co trzeba zakodować? Nie chcę czegoś namieszać metodą prób i błędów ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja sobie dałem spokój z tym Eco-pro. Porównywałem spalanie na Eco-pro i Sport - praktycznie jednakowe. Ostatnio jeżdżę tylko w trybie sport, bo wtedy mam wrażenie, że auto jest najbardziej komfortowe (brak wibracji przy niskich obrotach). Na pewno ciągłe mulenie na niskich obrotach w trybie Eco-pro jest niezdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu - duże przeciążenia, np. gdy przyśpieszasz z niskich obrotów + niskie obroty to niższe ciśnienie oleju w silniku i skrzyni, chociaż tu mogę się mylić.

 


No faktycznie SPORT w 518d :cry2:

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja sobie dałem spokój z tym Eco-pro. Porównywałem spalanie na Eco-pro i Sport - praktycznie jednakowe. Ostatnio jeżdżę tylko w trybie sport, bo wtedy mam wrażenie, że auto jest najbardziej komfortowe (brak wibracji przy niskich obrotach). Na pewno ciągłe mulenie na niskich obrotach w trybie Eco-pro jest niezdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu - duże przeciążenia, np. gdy przyśpieszasz z niskich obrotów + niskie obroty to niższe ciśnienie oleju w silniku i skrzyni, chociaż tu mogę się mylić.

 


No faktycznie SPORT w 518d :cry2:

 

Rozumiem, że chcesz się dowartościować? Akurat w tym 518d mam wirusa na 230kM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć, ja sobie dałem spokój z tym Eco-pro. Porównywałem spalanie na Eco-pro i Sport - praktycznie jednakowe. Ostatnio jeżdżę tylko w trybie sport, bo wtedy mam wrażenie, że auto jest najbardziej komfortowe (brak wibracji przy niskich obrotach). Na pewno ciągłe mulenie na niskich obrotach w trybie Eco-pro jest niezdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu - duże przeciążenia, np. gdy przyśpieszasz z niskich obrotów + niskie obroty to niższe ciśnienie oleju w silniku i skrzyni, chociaż tu mogę się mylić.

 


No faktycznie SPORT w 518d :cry2:

 

Rozumiem, że chcesz się dowartościować? Akurat w tym 518d mam wirusa na 230kM.

Gość nie rozumie że tryb sport nie oznacza że auto będzie uprawiać 'sport' tylko że ma inną charakterystyke pracy (w kierunku sportu) więc taką nazwę nadali w kwestii uproszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.