Skocz do zawartości

[E90] Dziurawy przewod od klimatyzacji, problem laika


Drokles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam BMW E90 325i z 2005 roku, niestety klimatyzacja w aucie nie działa. Przy próbie nabijania klimatyzacji mechanik powiedział mi ze, na przewodzie aluminiowym jest dziura (wskazał w którym miejscu) Starałem się szukać tego przewodu na własną rękę, bo poprosił mi kosmiczna cenę. Problem w tym ze nie mam pojęcia jak wyjąć z auta wskazany przewód i czy to jest trudne bądź łatwe. I tutaj pada właśnie moje pytanie, czy jest sens bawić się w to samemu czy jest jakieś inne lepsze rozwiązanie? Z góry przepraszam jesli brakuje jakis konkretnych informacji, jeśli ktoś będzie mi w stanie pomoc to na pewno dostarczę wszystkich niezbędnych informacji które będą wymagane. Słyszałem ze można wyjąć ten przewód i go zespawać lub wymienić na nowy bądź używany. Pozdrawiam i dziękuje za wszelaka pomoc.


ps. Nigdzie nie mogłem znaleźć podobnego tematu dlatego tez pisze nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odkręcaniem alu może być różnie. Niby nie ma tam cudów, zwykły gwint plus oringi czasami, ale zawsze na dwa klucze trzeba odkręcać. W starszych autach zawsze jest ryzyko, że gwint się zerwie, albo sześciokąt obrobi. Ale 2005 rok nie jest stary, wszystko powinno się odkręcić. Ogólnie nie ma na co czekać, poza przewodem do wymiany będzie KONIECZNIE osuszacz. No i wiadomo, próżnia, odsysanie, napełnianie, to typowe i każdy kto się tym zajmuje sobie poradzi. Daj zdjęcie tego przewodu, albo numer części, będzie łatwiej coś doradzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie szukam tego przewodu ale nie mam numeru seryjnego bo nie moge go znalezc na tym przewodzie, zaraz skocze zrobic zdjecia to pokaze dokladnie o ktory przewod tutaj chodzi


EDIT:


Czerwona lina zaznaczylem przewod ktory jest dziurawy


97d3FPg https://imgur.com/97d3FPg


Niebieska lina zaznaczylem miejsce w ktorym mechanik mi wskazal ze jest dziura


fXBHCGr https://imgur.com/fXBHCGr


Nie wiem czy laduje zdjecia wiec wstawiam linki do zdjec obok tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem, dzieki wielkie za podpowiedz z ta strona realoem. NIe wiedzialem nawet ze taka istnieje. Znalazlem juz uzywany przewod. Prawdopodobnie bede go mial na nastepny weekend. Ostatnie pytanie czy ja dam sam rade to wyjac czy lepiej zlecic to mechanikowi? Nigdzie nie moglem znalezc jakiegos filmu z krokiem po kroku jak wyjac dany przewod a nigdy takiego przewodu jeszcze nie wyciagalem.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcenia śruby na początku i na końcu tylko, być może trzeba będzie podszybie trochę rozebrać, żeby wymienić.

Koniecznie kup 2 oringi "Pierścień uszczelniający 64 50 8 374 959" nowe. Przy montażu smarujesz oringi olejem do klimatyzacji, żeby nie uszkodzić przy montażu.


Na tym przewodzie jest czujnik ciśnienia, jak będziesz kupował przewód to koniecznie z czujnikiem. Spytaj sprzedającego, czy czujnik nie ma połamanych plastików, bo wtyczka będzie ci spadać.

Ze swojego starego przewodu wykręć czujnik, będzie na zapas jakby coś.


Roboty trochę, ale prosta dosyć, trochę rozkręcania będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam grupowiczów.

Jestem świeżak potrzebuje pomocy odnośnie pękniętego przewodu klimatyzacji przy chłodnicy. Da się to jakoś zrobić? Czy zostaje tylko wymiana całego przewodu?

IMG20240502173511.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.