Skocz do zawartości

Sedan klapa otwierana z pilota


Sven1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy w E39 dostępna była opcja otwierania klapy z pilota? Ja mam zajechane siłowniki klapa mi opada nawet jak dam na maxa do góry więc nie mogę dokładnie sprawdzić ale jak wcisnę przycisk na pilocie od klapy to wydaje taki odgłos jakby była otwierana automatycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, przeczytałem kilka tematów o tej klapie i 99,9% osób uważa że to niemożliwe a 0,01% uważa że da się to zrobić ale koszty będą wysokie. Wszyscy się mylą bo da się to zrobić a tutaj mam dowód, tylko się zastanawiam czy ten gościu musiał coś kodować aby móc otwierać z pilota :?




Z jednej strony mam mały niesmak po tym temacie, ponieważ nie wiem jak bmw nie zaprojektowało oryginalne otwieranie bagażnika z pilota w sedanie a w takim ścierwie jak touring jest taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przypatrz się na te siłowniki, tam są takie niebieskie sprężyny założone.


A jak poczytasz to w komentażu nawet znajdziesz konkretne sprężyny:

 

Odnośnie tych sprężyn nr 2S19065 - wchodząc na stronę impex-ready.pl należy wybrać specyfikację przy sprężynie NIEBIESKIEJ "2S Sprężyna do obciążeń średnich /MOLLIFICIO BORDIGNON.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ten gośćiu napisał tylko tak:


Graty potrzebne do tego:

- nowe siłowniki klapy (chyba, że ktoś ma w miarę świeże/wymienione niedawno) - ja kupiłem firmy FA Krosno

- sprężynki ze strony Impex Ready (nr: 2S19065)

- metalowe główki do gniazd kulistych (plastikowe są mało stabilne i mogą popękać od większego naprężenia po zamknięciu klapy)


Sprężynki trzeba przyciąć bo nie ma szans aby w pełnej długości umożliwiały zamknięcie klapy.

Ja przycinałem po kawałku i pasowałem do momentu aż klapa się domknie. Generalnie wyszło, że zrobiłem 3 cięcia w miejscu gdzie kończy się fabryczny zwój.

Co do oryginalnych siłowników to one mają główki metalowe ale zaciskane fabrycznie bo siłownik nie jest gwintowany tylko ma przetloczenia, na których zagniecione są kulki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sven1995,

działa to w ten sposób, że w momencie kiedy klikasz otwieranie klapy na pilocie, sprężyny na siłownikach rozprężają się powodując ruch klapy w górę.

Później, kiedy sprężyny już się rozprężą maksymalnie, rolę unoszenia przejmują siłowniki.

Na filmie srpężyny są na tyle długie, że wypychają klapę niemalże do całkowietego jej otwarcia, stąd taki gwałtwony ruch klapy.


Tu nie ma nic do kodowania. Czysta mechanika oparta na sile ściskającej sprężyny.

W e39 touring jest tzw. hydroklapa, która istnieje również w e38.

I ludzie czasem przekładają taki zestaw z e38 do e39 sedan, ale jest to kosztowna zabawa i trzeba trochę porzeźbić z miejscem na pompę, siłownik, itd.

Natomiast wtedy, w zależności od modułu i kodowania, masz możliwość zamykania klapy również z kluczyka.

Miałem taką funkcjonalność np. w swoim ex e39 touring.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.