Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanowne grono,

Zauważyłem w konfiguratorze, iż G05 w wersji 40i oraz 30/40d występują jako MHEV. Nie dotyczy to 25d oraz najmocniejszych benzyn.

Pomijając kwestie niższej akcyzy (powinny te samochody być tańsze) to mam dwa pytania:

1. Od którego momentu w G05 wprowadzono MHEV

2. Czy da się wyłączyć funkcje S&S przyciskiem czy przy MHEV całkowicie to odpada (czytałem w dziale G30 ze wersja LCi jest pozbawiona przycisku S&S).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam Szanowne grono,

Zauważyłem w konfiguratorze, iż G05 w wersji 40i oraz 30/40d występują jako MHEV. Nie dotyczy to 25d oraz najmocniejszych benzyn.

Pomijając kwestie niższej akcyzy (powinny te samochody być tańsze) to mam dwa pytania:

1. Od którego momentu w G05 wprowadzono MHEV

2. Czy da się wyłączyć funkcje S&S przyciskiem czy przy MHEV całkowicie to odpada (czytałem w dziale G30 ze wersja LCi jest pozbawiona przycisku S&S).

 


Niestety nie da się wyłączyć start-stop

Opublikowano

Dziękuje. Sprawdziłem trochę samochodów na OtoMoto i część z nich posiada przycisk a część nie.

Niedobrze w kontekście moich zakupów.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno dalej mozna zakodowac/wyłaczyc start/stop wiec chyba to nie jest az taki problem. W ostateczności trzeba zaprogramować ustawienia "sport individual" ze wszystimi opcjami na komfort i zrobic sobie samemu tryb "comfort" bez gasnącego silnika. W trybach "sport" funkcja start/stop nie działa.
Opublikowano
Podobno dalej mozna zakodowac/wyłaczyc start/stop wiec chyba to nie jest az taki problem. W ostateczności trzeba zaprogramować ustawienia "sport individual" ze wszystimi opcjami na komfort i zrobic sobie samemu tryb "comfort" bez gasnącego silnika. W trybach "sport" funkcja start/stop nie działa.

Dziękuję za rady :)

Z tymi podobno to różnie bywa. Kwestia gwarancji itp. Poza tym czasem jednak stoję w dużym korku i wtedy uruchamiam S&S (czego na codzień nie robię). Więc dla mnie przycisk jest czymś z kategorii "must be" czytaj kontrolowanie.

Lepszym wyjściem jest drugie rozwiązanie zaproponowane przez Ciebie. Pytanie czy BMW będzie pamiętać ustawienia po zgaszeniu zapłonu i ponownie uruchomi się trybie sport individual z komfortowymi nastawami (dla przykładu mój obecny samochód ma taką "wadę" fabryczną, że pomimo trybu indyvidual on i tak startuje inaczej - tzn nadal niby individual ale po swojemu ;)

Będę na jeździe próbnej to zobaczymy jak to działa :D

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ustawienia trybu individual BMW pamieta. To wiem napewno bo sam z tego korzystam.

A z tym właczaniem SS w korku to robisz to zeby oszczedzic paliwo? :roll: Z tym systemem to można i jakieś dziesiate litra mniej spalic ale pieniadze to oszczedza tylko producent samochodu na katalogowo mniejszej emisji CO2. Uzytkownik doplaca za SS w cenie samochodu a potem ma najwyżej pare elementów w samochodzie do czestszego serwisowania, tym wiecej im cześciej korzysta z SS. :mad2:

Opublikowano
Ustawienia trybu individual BMW pamieta. To wiem napewno bo sam z tego korzystam.

A z tym właczaniem SS w korku to robisz to zeby oszczedzic paliwo? :roll: Z tym systemem to można i jakieś dziesiate litra mniej spalic ale pieniadze to oszczedza tylko producent samochodu na katalogowo mniejszej emisji CO2. Uzytkownik doplaca za SS w cenie samochodu a potem ma najwyżej pare elementów w samochodzie do czestszego serwisowania, tym wiecej im cześciej korzysta z SS. :mad2:

Oszczędność paliwa to drugorzędną sprawa. Mimo, iż samochód do najtańszych nie należał to 2.0 R4 pod maską na postoju wytwarza wibracje/drgania, które mnie po prostu do szału doprowadzają. Czuję się jakbym siedział w dieslu a ja jeżdzę 280 konną benzynę!!

Niestety aso powiedziało, że nic z tym nie zrobią bo „ten model tak ma”. I faktycznie przejechałem się ich demo i jest to samo.


S&S - bywają takie skrzyżowania gdzie interwał trwa kilka minut. Wtedy tego używam (zwłaszcza w godzinach szczytu gdzie zanim przejadę dane skrzyżowanie to muszę odstać 2-3 cykle. Wtedy właśnie używam SS (inaczej bym zwariował :D).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ktora marka ma takiego wspaniałego benzyniaka? Az sie nie chce wierzyć że lepszy SS od wibracji na postoju! I to jeszcze w benzynie! Przy 6 cylindrach to raczej tego problemu mieć nie będziesz.
Opublikowano

Grupa VAG a konkretnie silnik EA888 w najmocniejszej specyfikacji montowany w Arteonie.

Jako ciekawostka: ceny Arteona tak wystrzeliły w górę, że dzisiaj jest to poziom serii 5 czy klasy E. A jak popatrzysz na najmocniejsza specyfikację ® to zbliżasz się niebezpiecznie do rewirów za które po niewielkiej dopłacie kupisz 540 lub X5 :D

EDIT: ostatnio konfigurowałem Arteona R i dałem wyposażenie takie jakie mam aktualnie w swoim R-Line.

Wyszło 320k minus rabat = 295k.

Dodam, że nie mam tapicerki skórzanej :mad2:

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Chyba VW pogieło z cenami....


tak swoją drogą:

Od przyszłego tygodnia można się spodziewać nowych cenników w BMW... zapewne nie niższych :mrgreen: info od firmy z rynku CFM

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grupa VAG a konkretnie silnik EA888 w najmocniejszej specyfikacji montowany w Arteonie.

Jako ciekawostka: ceny Arteona tak wystrzeliły w górę, że dzisiaj jest to poziom serii 5 czy klasy E. A jak popatrzysz na najmocniejsza specyfikację ® to zbliżasz się niebezpiecznie do rewirów za które po niewielkiej dopłacie kupisz 540 lub X5 :D

EDIT: ostatnio konfigurowałem Arteona R i dałem wyposażenie takie jakie mam aktualnie w swoim R-Line.

Wyszło 320k minus rabat = 295k.

Dodam, że nie mam tapicerki skórzanej :mad2:

 

Tak ceny to jakis kosmos.

Co do kultury pracy to moja Mama ma Audi Q2 1.4 TFSI i na światłach trudno rozpoznać czy silnik w ogóle pracuje! Dziwi mnie więc bardzo to co piszesz o 2.0TFSI.

Opublikowano

Michael co prawda to nie wątek o VW ale ostatnio dostałem zastępczy na czas trwania serwisu. VW golf VIII generacji (najnowszy model) z silnikiem

1.5 TSI i to była zupełnie inna bajka i podobne odczucia jak w Q2 Twojej mamy.

Dlatego powiedziałem, że za te pieniądze dostanę coś innego i w tym kierunku idę.


Do Moderatora: wątek można zamknąć :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba VW pogieło z cenami....


tak swoją drogą:

Od przyszłego tygodnia można się spodziewać nowych cenników w BMW... zapewne nie niższych :mrgreen: info od firmy z rynku CFM

 

ano pogieło... i to VW i Audi i Seata...

co do głośności silników, jakoś nie narzekam w moich B48 - na postoju, na parkingu podczas manewrowania cicho, ludzie nie słyszą że jadę za nimi... ale tak samo było w 1.4T Opla...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.