Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mam E83 2.0 d 2008r automat.

Od pewnego czasu zauważyłem że zaczeła mi brać olej - 4 miesiące temu wymieniałem olej na VALVOLINE SynPower 5W30 5L LL-01 na bagnecie miałem połowę stanu, minęły 4 miesiące i wyświetlił mi się olej na desce okazuje mi się na bagnecie jest całkowite minimum.


1) Czy w ogole ten olej jest odpowiedni ?

2) czy mogę dolać inny olej niż posiadany 5w30 czy raczej nie bardzo ?


Co byście polecali zrobić z tym tematem ?

Edytowane przez Majkelq
E83 2.0d 177km Automat
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Odpalić i niech pochodzi 10 minut. Dać gazu. Jak niebieski dym to uszczelniacze zaworowe.
Opublikowano

Albo zdjąć wąż co idzie z intercoolera do kolektora dolotowego i zobaczyć,czy dużo oleju w dolocie,możliwe że turbina puszcza.Można zdjąć też wąż z turbiny i zobaczyć czy jest duzy luz na wirniku



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

A gdzie to napisane jaki silnik?Skąd mam wiedzieć,że benzyna?Po oleju?Przecież równie dobrze można usunąć DPF i lać olej bez normy LL04



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej. Co do oleju to ja bym zmienił na 5W40.

Jeśli problem jest w uszczelniaczach zaworowych to widać niebieski dym ruszając po postoju np. na czerwonym świetle.

Opublikowano

Ponta już tutaj zabłysnął na pytanie czy powinien być Vin na szybie.Okazało się,że Vin jest tylko wtedy gdy ktoś przy konfiguracji w salonie sobie zażyczy.Teraz wywróżył,że to silnik benzynowy76d44954185378558ce8027cb50cae31.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przegrałeś jak ostatnia pierdoła ostatnią rozmowę na argumenty sprzed kilku miesięcy, teraz za późno stolec79 :D

Chcesz to podam ci mój nr telefonu wyjaśnimy sobie kilka spraw jak faceci, nie zaśmiecam tematu.

Opublikowano

Przecież ty nie masz żadnych argumentów :)Wróżysz z fusów jak jasnowidz Jackowski :) Nic się nie sprawdza,tak jak z szybą,więc nie wiem o czym

piszesz



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jak taki kozak jesteś to dawaj nr tel.pogadamy,a tematy i tak zaśmiecasz,bo wgl nie masz o niczym pojęcia,a udajesz obeznanego w temacie :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ej panowie właśnie zerknąłem ze leje olej VALVOLINE SynPower 5W30 BMW LL-01 zdaje się że powinien byc lany LL-04 czy to duży fakap ? czy może to wpływać na pracę silnika ?


przypominam E83 2.0 diesel 177km DPF

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

Jeżeli chodzi o twój problem tzn.branie oleju to nie ma to na to wpływu.Ma natomiast wpływ na żywotność filtra cząstek stałych o ile go jeszcze posiadasz



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

ok w takim razie pierwsze co to wymiana oleju + płukanka.


Co będzie lepsze


RAVENOL VMP SAE 5W-30 czy Motul 8100 x-clean efe 5 l 5W-30 ?

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

A zalej mu 0W40 albo 5W40 z normą LL04 5W40 z normą LL04 jest Valvoline i Motul 0W40 jest Mobil1 i Castrol Edge.A sprawdzałeś węże za turbiną,czy nie ma tam nadmiernej ilości oleju?Ja bym od tego zaczął,bo koszt praktycznie żaden



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.