Skocz do zawartości

BMW e60 N53B30 dławienie silnika i pisk


damsob

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pomoc i z góry wam wszystkim dziękuje za podpowiedzi.

Mam problem z N53B30 w automacie, mianowicie jakieś pół roku temu wymieniłem hpfp co pozwoliło na ponowną radość z jazdy, ale niestety do czasu. Od kilku dni obserwuje dziwne zachowanie auta, a konkretnie kilka różnych objawów które nic konkretnego nie wskazują, a przynajmniej dla mnie jako laika.


Zdarza się, że po dojechaniu do światła i zatrzymaniu, obroty nie spadają do tych 600-650 tylko zostają około 1000 i w tym momencie po puszczeniu hamulca w pozycji D auto nie rusza, rusza dopiero po dodaniu gazu i czuć wtedy lekkie szarpnięcie (sytuacja występuje stosunkowo rzadko, ale dotychczas nie zdarzała się wcale). Do tego dziś zaobserwowałem że jak tak stoję dłuższy czas na tym „zablokowanym” hamulcu to obroty dziś zaczęły mi skakać w granicach 500-900 i auto całe telepało jakby dławiła silnik, a do tego słychać jakby pisk spod maski (nie udało mi się zlokalizować skąd) głośny pisk ten również znika po ruszeniu, tak jakby były powiązane z tym falowaniem obrotów. Po ruszeniu i przejechaniu kilku metrów problem mija. Dotychczas nigdy nie zaobserwowałem podobnego pisku, a występuje tylko wtedy gdy te obroty falują po zatrzymaniu.


Drugim problem który wystąpił dziś i lekko mnie przestraszył była sytuacja gdy auto po normalnej jeździe zgasiłem i około dwóch godzin później odpaliłem i po wciśnięciu gazu na jałowym auto zgasło i później kilka razy próbując je odpalić za każdym razem po załapaniu od razu gasło. Po odczekaniu odpaliła normalnie i ruszyłem.


Pisze w tej sprawie do was bo obawiam się że mogą to być początki czegoś poważnego, a wolałbym sytuacji uniknąć i wyeliminować problem od razu nie generując dalszych strat.


Sytuacja na gorąco, ale jutro postaram się dorzucić w temacie odczyty z kompa, bo po tym zgaśnięciu coś powinen zapamiętać.


Z dodatkowych informacji które mogą się przydać to: na zimnym pojawia się dość spora chmurka dymu z tłumika (biała raczej jak parująca woda i zwykle po nagrzaniu znika) płynu nie ubywa jakas nadmierna ilość a oleju nie przybywa. Jeżeli chodzi o paliwo to zawsze tankuje coś typu verva wiec w tym tez nie upatruje winy. Może macie jakieś pomysły co się zaczyna dziać? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma jakikolwiek związek, ale spalanie aktualnie na poziomie 14-15 l nie gniotąc jej zbyt mocno. W ciepłe dni wychodziło około 11-12 także wzrost tez widoczny, ale być może to norma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jak podlaczysz kompa zobacz jakie błędy są. Ale powiem Ci że ten drugi objaw nie koniecznie ale może sugerować że wtryski mogą być wadliwe. Gdyż N53 miały bolączki mianowicie WTRYSKIWACZE lubily ulegać uszkodzeniu w poczatkowych wersjach.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpal samochód i sprawdź czy jesteś w stanie normalnie odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno ssie /u mnie nie dało się go praktycznie podnieść/ to odma do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem błędy i próbowałem odkręcić korek, generalnie zasysa mocno i obstawiam jednak te odme, ze wszystkiego to chyba i tak najmniejszy ból. Zamawiam odme i dam znać jak po wymianie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% odma do wymiany. Miałem to samo. Pisk jest od przerwanej membrany odmy. Możesz zamówić samą membranę i korek, albo całą pokrywą zaworów. Ja wybrałem to pierwsze i wszystko ok - jeżdżę tak już ze dwa lata. Spradź też poziom oleju w silniku, napewno trochę ubyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem świeżo po wymianie oleju i filtrów, więc na szczęście poziom oleju jest w normie, ale fakt jest taki że wcześniej troszkę ubywało.


Zamówiłem kompletną odmę razem z wężykami, w przyszłym tygodniu odbiorę auto, to zabiorę się za robotę i będę dawał znać o efektach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletna odma z wężykami? Chyba coś źle zamówiłeś. Bezpośrednio do odmy nie ma żadnych wężyków w N53 (jest wąż ale do pokrywy zaworów). Musisz zamówić membranę https://vanos-bmw.com/product/11127552281-bmw-valve-cover-pcv-n52-n51-n52n-n52k-n53-11127548196 i korek https://vanos-bmw.com/product/cup-for-membrane-pcv-cover-n51-n52-n52n-n52k-n53-bmw-11127552281-11127548196 bo stary jest fabrycznie przyklejony na klej i wątpię że go odkleisz w jedny kawałku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj znać. Ja wymieniałem odmę na ori z BMW ale nie było mrozów. Teraz przyszły i coś mi piszczy pod maską ale tylko jak jest zimno. Jak się rozgrzeje to mija.


Raz piszczy przy 2.000 obrotów, raz przy 2.500 różnie to bywa. Wystarczy tylko zwiększyć obroty lub odjąć gaz i mija. Mi się wydaję że to może pompa wspomagania albo coś innego. Odma piszczałaby zaraz po odpaleniu a u mnie pisk się pojawia po kilku km. Pewnie jakieś łożysko czy coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracam do was po dłuższym czasie, ponieważ problem okazał się większy niż początkowo myślałem. Oczywiście membrana odmy była wypruta, ale dodatkowo okazało się ze zatkane zostały kanaliki odpowietrzające w pokrywie, a pokrywa pęknięta. Kupiłem oryginał w bmw i po wymianie znów radość wróciła, bunia reaguje natychmiast na gaz i brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowości. Żadnego telepatia ani drgań czy pisków.


@e60_958 u mnie gwizd był słyszalny głównie jak spadały obroty i dojeżdżałem do świateł (przy hamowaniu), po dodaniu gazu była cisza. Powiem tylko ze warto sprawdzić to odpowietrzanie, bo im później tym gorsze efekty.


Wyprzedzając niektóre pytania, w moim przypadku wymiana samego dekla i membrany była niemożliwa, natomiast koszt pokrywy to około 2,2 tyś zł, wiec polecam dobrze i szybko sprawdzić czy to ona generuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2,2 tyś za pokrywę do N53 to chyba przesada, nawet ASO sprzedaje po ok 2kzł, a można kupić oryginał w okolicy 1750zł. BTW to pojawiły się zamienniki po ~800zł. Ciekawe jak z jakością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co BaX weryfikowałem to, zgodnie z fakturą z Bawaria Motors (ASO) komplet pokrywa, uszczelka i śruby wyszedł dokładnie 2259 zł. Patrzyłem na zamienniki, niestety nie zdecydowałem się bo uznałem ze różnica w cenie niewielka a oryginał to zawsze oryginał.


W kwestii cen pokryw tu radzę uważać bo nawet te oryginalne na aukcjach za 1700 są wystawiane bez uszczelki i bez śrub co jednocześnie wpływa na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem, ze to po fakcie ale:


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7548196-pokrywa-glowicy - to jest sklep ASO Sikora w Bielsku i od tej ceny można coś pewnie urwać,


https://czescidobmw.pl/produkt-oe-11127548196--11127548196 - tu kupowałem w 2018 chyba za ~1650zł


na allegro jest serwis/aso/partner co ma poniżej 1800zl.


Zamiennik 3x taniej jak oryginał - nie żebym polecał ale są i ktoś nawet kupił.


https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-bmw-3-e91-e91-e92-e93-325-328-330i-10162012070

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super ze podesłałeś linki, może ktoś inny skorzysta. Ja właśnie wróciłem z dłuższej wieczornej przejażdżki i przyznaje ze radość z jazdy wróciła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.