Skocz do zawartości

Wymiana skrzyni biegów. Co mnie czeka?


eater

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany skrzyni biegów.

W obecnej podejrzewam mocno zabite synchronizatory, zwłaszcza 1 i 2 biegu.

Czekam na transport zamiennika, natomiast przed rozpoczęciem prac chciałbym zapytać, na co sie przygotować przed pracą?

 

Intryguje mnie temat hydraulicznego sprzęgła...

Czy demontaż i montaż skrzyni biegów będzie się wiązał z jakimiś procedurami związanymi ze sprzęgłem? Na co uważać?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja.Nie ma afery.

Po pierwsze alumulator - odlacz

Potem wykrec silownik od sprzegla i powies z boku.

Zdemontuj wal, lewarek od biegow i zacznie sie cyrk ze srubami.

Miej pod reka duzo przedluzek i przegubow i dobre torxy!!!

 

do tych srub z gory najlepiej dojsc opuszczajac silnik na poduchach i przechylajac go

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna rada,jak juz bedziesz przechylal silnik - moze soebie poradzisz inaczej, to uwazaj zeby visco nie wbilo Ci sie w chlodnice!

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

 

Nowy jestem na tym forum i przeglądam od najstarszych postów, ale może ktoś się wstecz obejrzy i mi pomoże.

Robiłem już jedną przymiarkę do wymiany skrzyni biegów, która skończyła się fiaskiem.

Porozkręcałem sporo śrubek, w tym mocowanie wału do skrzyni. Chciałem cofnąć wał, żeby później móc wysunąć skrzynkę ze sprzęgła, a tu ździwko mnie wzięło bo wał się cofnąć nie chciał ani trochę.

Kiedyś miałem f125p :) i tak się tam właśnie wymieniało skrzynkę - wał cofał się na wielowypuście (mój rekord to 5 razy w ciągu dnia :).

Przeglądałem tą stronkę RealOEM i z tego co wypatrzyłem to wydaje mi się że w e30 tem wielowypust jest dopiero za podporą.

A chcąc odkręcić podporę to trzeba zwalić cały układ wydechowy i te blaszane osłony.

Mam rację, czy może jest prostszy sposób wymiany skrzynki (bez wyciągania silnika oczywiście :)

 

pozdr

Młodzian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.