Skocz do zawartości

E60 525d TEST PRZELEWOWY - zdjęcie


Ykhmun

Rekomendowane odpowiedzi

Doświadczonych kolegów proszę o interpretacje wyniku pomiaru przelewów na wtryskach.


BMW E60 525d

Długość testu - 3 min

Podziałka po 10ml


Czy wtryski są w dobrej kondycji?


Gcm9S5x


Niżej link na wszelki wypadek do zdjęcia:

https://zapodaj.net/24670161761c8.jpg.html



Powód testu:

Walka z błędem 4560 - regulacja ciśnienia na listwie CR - odchyłka zasilania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd związany z regulacją ciśnienia na listwie CR, objawiał się włączaniem trybu awaryjnego przy ostrym gazowaniu powyżej 3k obrotów.


Wszystkie wtryski z pompą wtryskowa poszły do regeneracji. Dzisiaj auto ma być do odbioru.


Korekty nie były złe.

Wszystkie wtryski w przedziale + - 0.3 do 0,5 jeden się wyłamywał na - 1.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są wartości dopuszczalne przelewów, nie chce mi się szukać, skoro właścicielowi auta się nie chciało :D . Jednakże z doświadczenia, jeżeli są za wysokie, czyli przekraczają wartości dopuszczalne, to nic dziwnego, że taki błąd się pojawia. Wartości regulatora wykraczają po za wartości dopuszczlane i masz błąd. Dla systemu nie jest istotne, czy ON idze na przelew w zadużej ilości, czy wtryskiwacze dają za duże dawki. Dla systemu ważne jest, że jest za dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski na smietnik

 


Po teście trwającym 3 minuty to wnioskuję, że wtryski nie dają na przelew, korekty też są w normie.

Tym bardziej nie powodują takiego spadku ciśnienia paliwa ,by waliło błędem regulacji ciśnienia paliwa.

Jeśli bardzo chcesz się doszukać problemu we wtryskach, to musiałby się przynajmniej jeden zawieszać w pozycji otwartej.

Standardowo przy oddaniu wtrysków do serwisu wszystkie będą do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniura, szczerze powiem, że po wymianie czujnika ciśnienia CR, zaworu CR na listwie i zaworu na pompie oraz filtry paliwa nie miałem już ochoty dłubać i robić testu przelewowego w garażu. Gdybym takie wyniki miał na teście przelewowym w garażu miałbym gdzieś regenerację bo tolerancja 30% + - się łapie.


Jako, że udało mi się fajnie wcisnąć do Bosh serwis wykorzystałem okazję i poprosiłem o regenerację wszystkich wtryskiwaczów plus regenerację pompy wysokiego ciśnienia. Fakt, że auto z początkiem roku będzie mi niezbędne, nie chciałem ryzykować w regenerację samej pompy bo twierdzę, że w niej był problem z błędem 4560. Cieszę się, że wchodzę w Nowy Rok ze sprawnym autem i mam nadzieję z długim spokojem w kwestie paliwowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.