Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doświadczonych kolegów proszę o interpretacje wyniku pomiaru przelewów na wtryskach.


BMW E60 525d

Długość testu - 3 min

Podziałka po 10ml


Czy wtryski są w dobrej kondycji?


Gcm9S5x


Niżej link na wszelki wypadek do zdjęcia:

https://zapodaj.net/24670161761c8.jpg.html



Powód testu:

Walka z błędem 4560 - regulacja ciśnienia na listwie CR - odchyłka zasilania

Opublikowano

Błąd związany z regulacją ciśnienia na listwie CR, objawiał się włączaniem trybu awaryjnego przy ostrym gazowaniu powyżej 3k obrotów.


Wszystkie wtryski z pompą wtryskowa poszły do regeneracji. Dzisiaj auto ma być do odbioru.


Korekty nie były złe.

Wszystkie wtryski w przedziale + - 0.3 do 0,5 jeden się wyłamywał na - 1.3

Opublikowano
Nie wiem jakie są wartości dopuszczalne przelewów, nie chce mi się szukać, skoro właścicielowi auta się nie chciało :D . Jednakże z doświadczenia, jeżeli są za wysokie, czyli przekraczają wartości dopuszczalne, to nic dziwnego, że taki błąd się pojawia. Wartości regulatora wykraczają po za wartości dopuszczlane i masz błąd. Dla systemu nie jest istotne, czy ON idze na przelew w zadużej ilości, czy wtryskiwacze dają za duże dawki. Dla systemu ważne jest, że jest za dużo.
Opublikowano
wtryski na smietnik

 


Po teście trwającym 3 minuty to wnioskuję, że wtryski nie dają na przelew, korekty też są w normie.

Tym bardziej nie powodują takiego spadku ciśnienia paliwa ,by waliło błędem regulacji ciśnienia paliwa.

Jeśli bardzo chcesz się doszukać problemu we wtryskach, to musiałby się przynajmniej jeden zawieszać w pozycji otwartej.

Standardowo przy oddaniu wtrysków do serwisu wszystkie będą do regeneracji.

Opublikowano

Maniura, szczerze powiem, że po wymianie czujnika ciśnienia CR, zaworu CR na listwie i zaworu na pompie oraz filtry paliwa nie miałem już ochoty dłubać i robić testu przelewowego w garażu. Gdybym takie wyniki miał na teście przelewowym w garażu miałbym gdzieś regenerację bo tolerancja 30% + - się łapie.


Jako, że udało mi się fajnie wcisnąć do Bosh serwis wykorzystałem okazję i poprosiłem o regenerację wszystkich wtryskiwaczów plus regenerację pompy wysokiego ciśnienia. Fakt, że auto z początkiem roku będzie mi niezbędne, nie chciałem ryzykować w regenerację samej pompy bo twierdzę, że w niej był problem z błędem 4560. Cieszę się, że wchodzę w Nowy Rok ze sprawnym autem i mam nadzieję z długim spokojem w kwestie paliwowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.