Skocz do zawartości

F31 328ix szarpie przy przyspieszaniu na mokrym - ROZWIĄZANY


sobon2000

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wymieniłem koła na zimę- kupiłem 4 jednakowe felgi 18 cali i opony z homologacją BMW (*) 225/45/R18 tak jak w książce pisze z powodu słynnego Xdrive. No i wszystko było OK aż do dzisiaj- pogoda jest jaka jest ok.4 stopni i mokro - przy ostrym przyspieszaniu auto szarpie tak jakby włączyła się trakcja ale na liczniku nie miga kontrolka - co jest grane? Przy "normalnej jeździe wszystko OK. tak samo na suchym - idzie jak przecinak bez zająkniecia...

Edytowane przez sobon2000
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób taki test,


np. przy włączaniu się do ruchu na trasie gdzie są duże namalowane białe pasy (tam są malowane specjalną farbą i są lekko "chropowate" - co ma znaczenie dla testu) wjedź lewymi kołami na te pasy, prędkość tak 50-60 km/h, będziesz słyszał charakterystyczny dźwięk jazdy po tych pasach i pedał w podłogę, jeśli samochód zaczyna dziwnie poszarpywać oznacza to że powinieneś zainteresować się tarczkami w układzie xDrive bo są pewnie zużyte.


dla porównania zrób test na suchym asfalcie, bez szutru i nierówności, od 60 km/h pedał w podłogę - poszarpywanie nie powinno występować jeśli to wina tych tarczek.


jeśli masz możliwość to na płycie parkingowej (chodzi o taką pod blokami, albo w galeriach handlowych) znajdź miejsce w którym jedna storna drogi jest absolutnie sucha, a druga z dużą ilością wody typu kałuże (mokra może nie wystarczyć), stań i spróbuj zdecydowanie ruszyć, może się zdarzyć że wogóle samochód nie będzie chciał ruszyć a koła nie będą prawie buksować - to będzie też potwierdzenie że tarczki nie są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć - dziękuję za pomoc, bo już straciłem nadzieję...:) Na pewno na suchym asfalcie wszystko jest OK - wypróbuję ten test na pasach. Na wiosnę planujęwymienić olej w automacie ZF i właśnie w tej przekładni Xdrive - myślisz, że to może ewentualnie pomóc czy raczej się nie łudzić? A wogóle przy każdym uślizgu kół powinna migać kontrolka trakcji czy dopiero jak już jest poważny uślizg/poślizg? Może koła już traciły przyczepność - no ale raczej kontrolka powinna zamigać...
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka miga przy uślizgu koła/kół, nie musi być znacznego uślizgu, chodzi o różnicę prędkości obrotowej kół, dodatkowo będzie też migać przy poślizgu bocznym gdy działa system ESP (stabilizacja toru jazdy)


różne są podejścia do wymiany oleju w skrzyni, chciałem kiedyś wymieniać odrazu olej z ZFie po zakupie ale w ASO oraz potem w zakładzie który się specjalizuje w naprawie i serwisie skrzyń automatycznych odradzono mi to gdy nie ma żadnych problemów ze skrzynią. producent (ZF) nie przewiduje wymiany oleju. lejąc nowy olej może się okazać że zacznie on doczyszczać nagromadzone już w zakamarkach osady, może się przyblokować mechatronika i problem gotowy. jeśli nie jeździsz często po autostradach z prędkościami zdecydowanie powyżej dozwolonych to bym się zastanowił nad wymienianiem oleju w skrzyni.


olej w xDrive to bym zrobił już komplesowo z tarczkami (przy przebiegu ponad 150-200tkm to już się kwalifikują raczej, a przy 328i to raczej miał co robić), bo i tak wtedy olej zmieniasz - koszt w granicach 1.5 - 2 k PLN i wybierz zakład który się w tym specjalizuje. sama wymiana oleju nie pomoże wg mnie. są zakłady które po spuszczeniu oleju są w stanie sprawdzić kamerą inspekcyjną grubość tarczek w xDrive i będziesz wiedział odrazu co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powielajmy leśnych legend.

ZF zaleca oficjalnie wymianę oleju w skrzyni pomiędzy 80kkm a 120kkm. Wymiana statyczna razem z miska i filtrem.

Wymiana w skrzynce to dobra praktyka tam jest tylko Ok 0,5l oleju. Wymiana co 30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam 100tys. km przejechane i olej w skrzyni chcę wymienić. Zobaczę czy wszystko z tym xdrive jest OK - jak nie to trzeba to zrobić i koniec - gdybym miał podnośnik to bym takie rzeczy samemu ogarnął A tak to muszę się zdać na mechanika...

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie prawda, w ASO pracują ludzie lasu i powtórzyłem co mi powiedzieli.

dodatkowo powtórzyłem też słowa jednego z polecanych serwisów niezależnych BMW.

ponadto w ASO DE sami z siebie nie proponują takiej obsługi nawet po 500.000 km


nie jest to złośliwe co piszę, poprostu bądź tu mądry i znajdź prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!!

Chciałem potestować trochę te szarpanie według wskazówek kolegi - na śliskim przytrzymałem trochę auto podczas tego szarpania i wyskoczył błąd: "Napęd. Ograniaczono moc silnika. Można kontynuawać jazdę. Udaj się do serwisu". Silnik zaczął nierówno pracować aż trzęsło całą budą! Wyłączyłem zapłon, zamknąłem/otwarłem z pilota i wróciło do normy. Co jest grane? Jest to wina tego Xdrive czy silnika? Podczas gwałtownego przyspieszania pojawia się szarpanie bez kontrolki trakcji. Miał ktoś taki przypadek?

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko dlaczego po wyskoczeniu błędu silnik zaczął nierówno pracować- miał trochę wyższe obroty jałowe i cały wibrowal jakby na 1 gar nie pracował. Wymieniłem ostatnio świece NGK bo auto ma 100tys nalatane A były fabryczne - silnik wyraźnie lepiej pracował ale może coś się tutaj zadzialo...?
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej to odczytaj błędy ze sterowników, jak jesteś z Wwy to mogę Ci to ogarnąć


jeśli po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy to się raczej silnikiem nie martw, a dwa że już testy zakończ na ten moment. nie ma co gdybać, dopiero autopsja potwierdzi na 100% że to tarczki.


ewentualnie możesz softowo wyłączyć przedni napęd i będziesz miał RWD i szarpać już nie powinno, ale nikt Ci nie powie jak to działa długofalowo na xD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie- opony zimowe nówki z gwiazdką jak w książce pisze (4 te same felgi R18 na zimę bo na lato są mieszane- tył szerszy) a tu takie numery...auto mam 2 miesiące;) da się odczytać numery błędów bez komputera? Np przez jakieś ukryte menu czy tylko komputer?
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Stanley za propozycję pomocy ale jestem z Opola...czuje ewidentnie że szarpie przód auta a więc xdrive jest głównym podejrzanym. Silnik wpada w jakiś tryb awaryjny że nim tak trzepało?
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dalej męczę temat szarpania- w czwartek mam umówionego mechanika. Ale coś mnie tknęło, że szarpanie pojawiło się mniej więcej po wymianie świec zapłonowych- auto świeżo po wymianie chodziło bardziej równo i gładko A więc odtrabilem sukces;) a ze pogoda zrobiła się jaka jest czyli ślisko i mokro winę za szarpanie wrzuciłem na xdrive. A więc żeby się przekonać że to na pewno nie świece podmienilem z powrotem stare - i tu niespodzianka - silnikiem szarpie jak cholera i po chwili wpada w jakiś tryb awaryjny a na idrive wyskakuje dokładnie ten sam błąd jak podczas owego szarpania! Tak więc stawiam na padnietą cewke. Jak dałem nowe świece to pewnie cewka już nie dała rady i ja trafiło a że świece są nowe to bez obciążenia jest OK i dopiero przy dużym obciążeniu objawia się to szarpaniem A na starych świecach to już jest tragedia. Mechanik sprawdzi mi to na kompie to dam znać co i jak.
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc już wszystko jasne - winna była nowa świeca zaplonowa- miała mikropekniecie porcelanki - A ja już myślałem o najgorszym - skrzynka VTG i nie wiadomo co jeszcze. Dodatkowo wymienione oleje w automacie, silniku i VTG - wszystko profesjonalnie zrobione w K-sport w Opolu - na prawdę polecam - pierwszy raz się spotkałem z takim konkretnym podejściem do problemu i klienta!
Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.