Skocz do zawartości

Błąd poduszki pasażera i pasa, 525i polift


ZbojMadej

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem dziś auto od mechanika, przed wstawieniem świeciła mi się kontrolka airbaga pasażera. Kupiłem w ciemno emulator, ale po podłączeniu w kostkę nie dało się skasować błędu. Dziś sprawdzałem i wyświetlają się dwa błędy: 80 błędne zasilanie i 240 sterownik airbaga- sterownik uszkodzony. Auto jest bezwypadkowe i miało podniety akumulator, dwa razy odpalane było starterem. Ktoś coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobacz jaki masz model pewnie MRSZ3 i jeszcze firma TEMiC lub BOSCH bo zdaje się że mają inne wtyczki, nie szukaj po numerze bo znajdziesz same drogie, wpisz na portalu moduł airbag E39 lub sensor airbag E39 moduł poduszek E39 i patrz po zdjęciach na oznaczenia.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz sterownik za 40zł

Wystarczy żeby był ten sam typ MRSZ3 lub 4 i producent, numery nie muszą się zgadzać, przekoduj pustym plikiem .MAN to automatycznie skonfiguruje się pod twoje auto. Nie edytuj ręcznie pliku .TRC bo wtedy te sterowniki lubią się wysypywać, jak masz jakiś błąd to lepiej usunąć przyczynę w najgorszym przypadku przez rezystor, żeby kontrolka nie świeciła, ale życie i bezpieczeństwo najważniejsze więc zrób to jak należy.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz sterownik za 40zł

Wystarczy żeby był ten sam typ MRSZ3 lub 4 i producent, numery nie muszą się zgadzać, przekoduj pustym plikiem .MAN to automatycznie skonfiguruje się pod twoje auto. Nie edytuj ręcznie pliku .TRC bo wtedy te sterowniki lubią się wysypywać, jak masz jakiś błąd to lepiej usunąć przyczynę w najgorszym przypadku przez rezystor, żeby kontrolka nie świeciła, ale życie i bezpieczeństwo najważniejsze więc zrób to jak należy.

To nie do końca tak działa. Dla MRSZ3 z końcówką numeru 727 nie ma zamiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie do końca tak działa. Dla MRSZ3 z końcówką numeru 727 nie ma zamiennika

Możesz rozwinąć myśl? W sensie że MRSZ3 są tylko z tym numerem? Czy z innym numerem nie obsługują jakiegoś wyposażenia?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie do końca tak działa. Dla MRSZ3 z końcówką numeru 727 nie ma zamiennika

Możesz rozwinąć myśl? W sensie że MRSZ3 są tylko z tym numerem? Czy z innym numerem nie obsługują jakiegoś wyposażenia?

MRSZ3 występował w różnych modelach. Co nie oznacza, że możesz bez problemu założyć sterownik z E46 do E39, bo na pewno będzie problem z kodowaniem.

Wspomniany sterownik, o numerze bodajże 6900727 to sterownik z E38, E39 i E53. To ten najczęściej ma problemy z błędem wewnętrznym. Bez problemu da się go naprawić, ale trzeba go zdemontować i użyć zewnętrznego programatora(robiłem to wielokrotnie). Wg katalogu, nie ma on zamiennika o innym numerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MRSZ3 występował w różnych modelach. Co nie oznacza, że możesz bez problemu założyć sterownik z E46 do E39, bo na pewno będzie problem z kodowaniem.

Wspomniany sterownik, o numerze bodajże 6900727 to sterownik z E38, E39 i E53. To ten najczęściej ma problemy z błędem wewnętrznym. Bez problemu da się go naprawić, ale trzeba go zdemontować i użyć zewnętrznego programatora(robiłem to wielokrotnie). Wg katalogu, nie ma on zamiennika o innym numerze

Cursor szanuje twoją wiedzę i osiągnięcia, jednak w tym przypadku nie mogę się z tobą zgodzić, według katalogu nie pasują ponieważ różnią się kształtem obudowy, dlatego mają inny numer producenta, bebechy są te same ich przekładka to 4 śrubki, pinologia wszystkich MRSZ3 jest ta sama, oczywiście przy kupnie dobrze zwrócić uwagę na kształt obudowy żeby wszystko weszło na miejsce bez kombinacji, jak ktoś ma programator i sam sobie wsad wymieni to oczywiście warto, ale jak masz to komuś zlecić to taniej wyjdzie kupić używany. Ryzyko zakupu uszkodzonego oczywiście jakieś jest. Na upartego można też założyć MRSZ4 ale trzeba piny poprzekładać do nowej wtyczki ponieważ się różnią, trzeba też zmienić PU żeby zakodować lub chociaż na czas kodowania.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jest jakaś reguła, np. że akurat dany sterownik siedział w poliftach, a inny w przedliftach?

Najprościej sprawdzić w katalogu. Będzie tam informacja w jakim okresie(miesiąc i rok) był montowany dany sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej jest to nr.6 sterownik znajduje się dokładnie pod podłokietnikiem, trzeba zdemontować konsolę środkową, wyjmujesz z tyłu uchwyt na kubki, następnie kratki wentylacyjne, na dole są dwa wkręty, przednie fotele maks do przodu, zaraz za fotelem konsola jest przykręcana po jednym wkręcie z każdej strony, pod deską zdejmujemy kawałki wykładzin przy tunelu na wysokości nóg (również po jednym wkręcie i przesuwasz w stronę tyłu auta), pojawią się kolejne wkręty które trzymają konsolę środkową z deską rozdzielczą, wymujesz mieszek zmiany biegów, pod nim są kolejne wkręty, przez otwór po mieszku wkładasz paluchy i wypychacz do góry przełącznik awaryjek, pod nim jest ostatni wkręt ;)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest to nr.6 sterownik znajduje się dokładnie pod podłokietnikiem, trzeba zdemontować konsolę środkową, wyjmujesz z tyłu uchwyt na kubki, następnie kratki wentylacyjne, na dole są dwa wkręty, przednie fotele maks do przodu, zaraz za fotelem konsola jest przykręcana po jednym wkręcie z każdej strony, pod deską zdejmujemy kawałki wykładzin przy tunelu na wysokości nóg (również po jednym wkręcie i przesuwasz w stronę tyłu auta), pojawią się kolejne wkręty które trzymają konsolę środkową z deską rozdzielczą, wymujesz mieszek zmiany biegów, pod nim są kolejne wkręty, przez otwór po mieszku wkładasz paluchy i wypychacz do góry przełącznik awaryjek, pod nim jest ostatni wkręt ;)

z tego schematu wychodzi, że tego elementu nie ma, czy jest na innym schemacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.