Skocz do zawartości

E60 525d -- prośba o interpretacje wyników INPA


Ykhmun

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Problem:

1. Błąd 4560 - monitorowani ciśnienia szyny , odchyłka zasilania - włącza się DDE i tryb awaryjny przy gwałtownym dodaniu gazu,

Podjęte działania:

ad.1 wymiana filtra paliwa, podmiana czujników ciśnienia na CR, zaworu na CR i zaworu na pompie wysokiego ciśnienia, wymieniona pompa w baku na używkę w b.d stanie.

(samochód w poniedziałek idzie do diesel serwis w celu sprawdzenia wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia)

Pytanie - czy lejący wtrysk lub kończąca się pompa może powodować wywaleni trybu awaryjnego?


2. Dziwne wskazania ciśnienia doładowania (filmik niżej) - skoki ciśnienia.

https://photos.app.goo.gl/AT6MA22CvyuBpnZ56

Podjęte działania:

ad.2 Odłączanie map sensora i przepływki nie wpływa na zmianę zachowania odczytów. Auto nie dymi, ma moc.

Pytanie - jaki czujnik odpowiada za powyższe odczyty, czy to oznaka problemów turbo z zmienną geometrią?


Niżej wrzucam jeszcze odczyt wskazań z pkt. 1 z programu ISTA - mam tutaj też pytanie co oznacza że występują problem z komunikacją przy live data? Podobnie mam na INPIE gdy sprawdzałem wskazania z filmu jeden tylko w tej jednej zakładce dotyczącej monitorowania ciśnienia? Problem z komputerem albo przekaźnikiem?

https://photos.app.goo.gl/k1inpT3goEgMTqKp6


Będę wdzięczny za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o paliwo to ciśnienie jest ok 300 barów, a co za tym idzie dawka paliwa 7-8 mg , co odpowiada parametrom pracy silnika na wolnych obrotach.

Zwiększenie obrotów silnika nie powoduje wzrostu ciśnienia paliwa. Wtryski bym wykluczył ,nawet lejący wtrysk nie jest w stanie tak obniżać ciśnienia paliwa.

Czy samochód jest w stanie w miarę normalnie jeździć przy oszczędnym operowaniu gazem?


Błąd 4560 - monitorowanie ciśnienia szyny , odchyłka zasilania


Czy błąd się kasuje i kiedy powraca (po zapłonie, przy odpalaniu, przy dodaniu gazu )

Zawory i czujnik podmieniałeś, więc posprawdzaj dochodzące do nich zasilania, oporność, ciągłość przewodów, zwarcie na przewodach.

Na podstawie tych pomiarów możesz wykluczyć problem z instalacją ,a nawet sterownikiem silnika.

Z doładowaniem również zacznij od elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Błąd wyświetla się tylko przy ostrym przyspieszaniu na 4 biegu. Przy wyłączeniu i włączeniu zapłonu już go nie ma. Przy delikatniejszym przyspieszaniu błędu nie ma np.

4 bieg przyspieszenie od 80-120 (zakres 2.5-3 tys. obrotów gwałtowne przyspieszenie błąd wyskoczy choć nie zawsze)

5 bieg przyspieszenie od 80-160 błąd nie wyskoczy.


Przy delikatniejszym obchodzeniu się z gazem auto jeździ normalnie wkręca się na obroty ma moc.


Sprawdziłem dodatkowo stan przewodów na wtyczkach od podmienionych czujników i wszystko wygląda dobrze.


Zastanawiam się czy odczyt ciśnienia doładowania może mieć powiązanie z błędem 4560 jeśli przepływomierz się kończy i odczyt od ciśnienia doładowania wariuje może komputer głupieć i zmieniać ciśnienie CR? Niepokoi mnie ten mój odczyt właśnie ciśnienia doładowania nie bez powodu zaczął on tak wariować. Tylko dlaczego po odpięciu przepływomierza lub map sensora INPA dalej czyta tak kosmiczne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ykhmun"

Przy delikatniejszym obchodzeniu się z gazem auto jeździ normalnie wkręca się na obroty ma moc.


Sprawdziłem dodatkowo stan przewodów na wtyczkach od podmienionych czujników i wszystko wygląda dobrze.

 

Teoretycznie przy takim ciśnieniu paliwa (300 barów) silnik nie ma prawa wkręcać się na obroty i jeździć w miarę normalnie.

Chyba ,ze w czasie jazdy ciśnienie rośnie (bo na wolnych obrotach nie)

Może nagraj film.



Sprawdzenie elektryki to nie sprawdzenie stanu przewodów na wtyczkach ,bardziej sprawdzenie zasilania 12V, 5V, masy, sygnału


Nadal obstawiam ,że problem jest raczej elektryczny nie mechaniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie Ista pozwala diagnozować układ paliwowy. Niżej wrzucam fragment nagrany z diagnozy. Wygląda że wszystko jest okej. Wiadomo nie ma możliwość testu pompy ponieważ nie mam wymaganego adaptera. Dziwi mnie tylko dlatego tak często wyskakuje błąd z komunikacją. Czy to wina źle skonfigurowanego kabla diagnostycznego?



https://photos.app.goo.gl/Hi6aLikJfxyndD5i8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie Ista pozwala diagnozować układ paliwowy. Niżej wrzucam fragment nagrany z diagnozy. Wygląda że wszystko jest okej. Wiadomo nie ma możliwość testu pompy ponieważ nie mam wymaganego adaptera. Dziwi mnie tylko dlatego tak często wyskakuje błąd z komunikacją. Czy to wina źle skonfigurowanego kabla diagnostycznego?



https://photos.app.goo.gl/Hi6aLikJfxyndD5i8

Sorry pomyłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.