Skocz do zawartości

E60 530d poranne odpalanie problem z obrotami.


czaja23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zeszłym roku wymieniłem 6 świec żarowych

sterownik oraz przewód w którym była upalona kostka.

Obecnie inpa oraz bimmertool nie pokazuje żadnych błędów a poranny rozruch podczas temperatury minusowej jest kiepski, przez 5 sekund po odpaleniu ma nierówne obroty i kopci na biało. W czym szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny przypadek w M47n2.... sterownik świec sprawny.... świece sprawne. Auto na zimno telepie pare sekund tak jakby nie pracowało na wszystkie cylindry. Sam rozruch odbywa się bezproblemowo. Czujniki temp (w przepływce, w dolocie, w wydechu...) wszystkie sprawne.


chyba coś z paliwem ..... podejrzewam też wtryskiwacze ale nie mam czasu ani ochoty na wyciąganie tego :|

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest NOWY firmy beru.

Wtryski są po regeneracji wszystko z nimi OK

a co myślicie o kablach które wchodzą na świece?

podczas wyciągania wtrysków pamiętam że 2 wtyczki które przychodzą na świece byly luźniejsze od pozostałych. Tylko dziwi mnie że brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzewacz nie ma nic do rzeczy... jest za daleko w momencie samego odpalania.


Film:


 

Oczywiście ,że jest daleko ,ale gdy podgrzewacz nie działa to w czasie jazdy w ujemnych temperaturach, zbiera się parafina w filtrze (blokuje go) i to może mieć pośredni wpływ na pierwsze odpalenie.

Uważam ,że warto to sprawdzić, gdyż spotkałem się z takim przypadkiem.

Podglądając w inpa ciśnienie paliwa na pompie wstępnej można to wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z obrotami i kopceniem, z tym , że u mnie auto odpala normalnie , świece nowe,w kompie występuje tylko błąd filtra paliwa , czyli pewnie chodzi o podgrzewacz, największe drgania wskazówki obrotomierza występują w temp. ok. 2-10 stopni na plusie,zwłaszcza w wilgotne dni, jak są mrozy i pojawi się kontrolka od grzania świec, drgania są trochę mniejsze , jak dodam gazu drgania znikają, gdy temp. jest powyżej 10 stopni problem nigdy nie występuje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z obrotami i kopceniem, z tym , że u mnie auto odpala normalnie , świece nowe,w kompie występuje tylko błąd filtra paliwa , czyli pewnie chodzi o podgrzewacz, największe drgania wskazówki obrotomierza występują w temp. ok. 2-10 stopni na plusie,zwłaszcza w wilgotne dni, jak są mrozy i pojawi się kontrolka od grzania świec, drgania są trochę mniejsze , jak dodam gazu drgania znikają, gdy temp. jest powyżej 10 stopni problem nigdy nie występuje .

 

Mam dokładnie to samo tylko że brak błędów, bedziesz zmieniał ten podgrzewacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieram się :D ja mam 4 pinowy , ciężko go dostać, większość jest 3 pinowych, chociaż koleś mechanik mówi, że to raczej nie to , zreszta skoro Ty nie masz błędu a masz ten sam problem , to tylko potwierdza jego teorię, no ale to nie jest jakiś duży koszt , więc można spróbować, zastanawiam się czy to może jakiś problem z kompresją, trochę to wkur... z tym kopceniem i telepaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dzieje się to tylko w minusowych temperaturach ,to nie ma co ruszać podgrzewacza.

 

Ale ona tak odpala nawet przy plusowych temp.... :roll:


Nie kojarzę by był gdzieś czujnik niskiego ciśnienia paliwa :?:

 

Racja rozpędziłem się ,E39 miała ,E60 już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do piezo jest nr w realoem, do elektromagnetyków nie ma >>>> szukaj na allegro pod hasłem "oring przelewu wtryskiwacza bosch" (wersja"na kominek" to oring do piezo, Ty prawdopodbnie potrzebujesz tych drugich ale nie wiem jakie masz auto).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka , którą zaobserwowałem u znajomych w różnych autach e60,e65,e70,e71 i na filmikach na yt , w momencie odpalania, w autach w których mie ma problemu z drganiami wskazówki, obroty dochodzą do 1500-1600 i opadają a w autach z problemami, czyli również u mnie obroty nie dochodzą nawet do 1000 , czy to jest tylko zbieg okoliczności? Ktos może to wyjaśnić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś miał doświadczenie że wymiana tego podgrzewacza pomogła? Stówka to nie pieniądze, mam bląd od filtra paliwa i przy rozruchu w okolicy zera, auto nierowno chodzi przez okolo 4 sekundy, pozniej wszystko wraca do normy. W tamtym roku nowy sterownik plus 6 nowych świec, błędów brak. Zostaje tylko ten podgrzewacz paliwa od którego mam błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś miał doświadczenie że wymiana tego podgrzewacza pomogła? Stówka to nie pieniądze, mam bląd od filtra paliwa i przy rozruchu w okolicy zera, auto nierowno chodzi przez okolo 4 sekundy, pozniej wszystko wraca do normy. W tamtym roku nowy sterownik plus 6 nowych świec, błędów brak. Zostaje tylko ten podgrzewacz paliwa od którego mam błąd

Też miałem błąd podgrzewacza, wymieniłem na używkę w dobrym stanie, błędu już nie ma, lecz żadnej różnicy nie zaobserwowałem. A z niesprawnym podgrzewaczem jeździłem trzy sezony zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, ktoś miał doświadczenie że wymiana tego podgrzewacza pomogła? Stówka to nie pieniądze, mam bląd od filtra paliwa i przy rozruchu w okolicy zera, auto nierowno chodzi przez okolo 4 sekundy, pozniej wszystko wraca do normy. W tamtym roku nowy sterownik plus 6 nowych świec, błędów brak. Zostaje tylko ten podgrzewacz paliwa od którego mam błąd

 





Ogrzewanie paliwa

Podgrzewacz paliwa jest zintegrowany z filtrem paliwa i jest uruchamiany w zależności od temperatury i ciśnienia w filtrze paliwa. Wyłączniki ciśnieniowe i termostaty są również zintegrowane z filtrem paliwa. Podgrzewacz paliwa działa tylko przy włączonym zapłonie.


Podgrzewacz paliwa włącza się w przypadku:

- Ciśnienie paliwa> 6 barów ORAZ

- Temperatura paliwa <2 ° C



Podgrzewacz paliwa wyłącza się ponownie w przypadku:

- Ciśnienie paliwa <5,5 bara przez> 5 min LUB

- Temperatura paliwa> 12 ° C LUB

- Podczas rozruchu: jeżeli elektronika filtra paliwa wykryje napięcie akumulatora <7,5 V przez dłużej niż 0,2 s


Rozwiązywanie problemów

Podgrzewacz paliwa nie jest aktywowany przez jednostkę sterującą DDE. Jednak podgrzewacz paliwa zgłasza wykrytą blokadę filtra poprzez sygnał DIAG_DKH do jednostki sterującej DDE. Następnie jednostka sterująca DDE zapamiętuje błąd



Myślę ,że na początku należy sprawdzić czy napięcie dochodzi do podrzewacza.

Sprawdzić przewody i kości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0d 210 koni nie ma wcale falowania obrotów i mam na luzie 800 obrotów, a jak wcisne sprzeglo rośnie do 1000 i stoi, więc teoria, ze jak ktos nie ma 1600 obrotów na luzie to ma falowanie obrotów to bzdury.


A to, ze słabo diesel odpala przy - 4 stopnie to normalne i najczęściej jest to wina słabego akumulatora w e60. A jak masz jeszcze start stop a nie zwykla stacyjke i stary aku to auto przy - 10 nie odpali w życiu.


Zacznij od zmiany filtra paliwa na nowy jak nic nie pomoże sprawdź ile lat ma twoj akumulator w ogóle może masz 12-14 letni aku, który nie był nigdy zmieniany. Beru firmy nie polecam. Kiedyś super firma teraz ich produkty sa tanimi zamiennikami i kiepskiej jakości. Juz lepiej zregenerować oryginalny sterownik świec żarowych bmw.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beru firmy nie polecam. Kiedyś super firma teraz ich produkty sa tanimi zamiennikami i kiepskiej jakości.

Potwierdzam, miałem świece Boscha, wymieniłem na beru ponieważ myślałem że dwie świece padnięte, okazał się sterownik. Beru padały po kolei jak muchy, w rok czasu padło 5szt. Założyłem z powrotem Boscha i na razie od dwóch lat jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beru firmy nie polecam. Kiedyś super firma teraz ich produkty sa tanimi zamiennikami i kiepskiej jakości.

Potwierdzam, miałem świece Boscha, wymieniłem na beru ponieważ myślałem że dwie świece padnięte, okazał się sterownik. Beru padały po kolei jak muchy, w rok czasu padło 5szt. Założyłem z powrotem Boscha i na razie od dwóch lat jest spokój.

 

Ja wstawilem 4 nowe swiece zarowe Beru i nowy sterownik swiec zarowych Beru - po 4 miesiacach od zakupu znowu wywala blad sterownika swiec zarowych i wszystkich swiec. Czysta chinszczyzna i tyle. Najlepiej swiece Denso zarowe i oryginalny sterownik BMW swiec zarowych regenerowac. Najlepsza opcja.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.