Skocz do zawartości

Katalizator: oryginał czy uniwersalny zamiennik?


peter_313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję informacji o możliwości zastąpienia oryginalnego katalizatora uniwersalnym zamiennikiem. Niestety padł mi drugi katalizator, ten przed tłumikiem, a koszt nowego to bagatela 11 tyś, używanego nigdzie nie mogę znaleźć. Czy istnieje możliwość zastąpienia go uniwersalnym spełniającym te same normy EURO 5? Ktoś już coś takiego robił albo może coś na ten temat wie? A może jakieś inne pomysły? Mechanik wymontował uszkodzony kat by sprawdzić jak będzie działać i co się będzie działo i o dziwo powiedział, że po teście bez uszkodzonego kata dalej spełnia normy emisji spalin, ten jeden daje radę. Wiem, że jak były fabrycznie dwa to muszą tam dalej być dwa więc chcę mieć wszystko legalnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodam, że nie ma czegoś takiego w żadnym z silników serii N, jak elektroniczny emulator sondy lambda. Radzę się opamiętać, pisząc takie turbo pierdoły. Prymitywne podkładki też nie działają, to nie gulf z euro 3... Tylne sondy w silnikach z serii N służą pomiarowi mieszanki paliwowo powietrznej i są KONIECZNE do niezbędnego i prawidłowego działania silnika. NIE MOZNA ICH WYLACZYC I WYPROGRAMOWAC, jedyne co można zrobić to mega drut ze strony pseudo tunerów czyli wymazanie perm z ECU z tablicy błędów, silnik działa wtedy w patologicznych warunkach, bo z racji, że nie zostaje wyzwolony check engine to samochód ciągle szuka mieszanki, nie dobiera jej prawidłowo - co prowadzi do spalania stukowego i uszkodzenia zaworów wydechowych .


Jedyne sensowne rozwiązanie to montaż katalizatorów euro 4 z firmy awg.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że nie ma czegoś takiego w żadnym z silników serii N, jak elektroniczny emulator sondy lambda. Radzę się opamiętać, pisząc takie turbo pierdoły. Prymitywne podkładki też nie działają, to nie gulf z euro 3... Tylne sondy w silnikach z serii N służą pomiarowi mieszanki paliwowo powietrznej i są KONIECZNE do niezbędnego i prawidłowego działania silnika. NIE MOZNA ICH WYLACZYC I WYPROGRAMOWAC, jedyne co można zrobić to mega drut ze strony pseudo tunerów czyli wymazanie perm z ECU z tablicy błędów, silnik działa wtedy w patologicznych warunkach, bo z racji, że nie zostaje wyzwolony check engine to samochód ciągle szuka mieszanki, nie dobiera jej prawidłowo - co prowadzi do spalania stukowego i uszkodzenia zaworów wydechowych .


Jedyne sensowne rozwiązanie to montaż katalizatorów euro 4 z firmy awg.

 

Nie do końca kolego, można usunąć katalizator, katalizatory, tłumiki, sondy, nox, wstawić większe przelotki, strumienice + nowe sterowanie i mapa i wszystko gra. Tak się robi przy autach na tor (tak robimy do latania autkiem bokiem). Większa moc i większy moment, jedyny minus to przesunięcie momentu w górę, co wymaga większych obrotów do zachowania dynamiki. Oczywiście zgodnie z prawem to nielegalne i po drogach publicznych jeździć nie można (teoretycznie bo znajomy z okresówki i tak podbije) i w dodatku to wszystko można zrobić w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bzdura, największe firmy tuningowe w Polsce tego nie ogarnęły u mnie - n53 sportowy wydech, kolektory barany z decatem.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam uporczywie powracające błędy 29F4 oraz 29F5 , zawsze występujące razem , od ok 6 miesięcy (auto mam od ponad 3 lat) .

Rozumiem że problem dotyczy rejonu kolektora wydechowego .

1. Czy istnieją przesłanki do poszukiwania nieszczelności które mogą wpłynąć na wskazania sond monitorujących i jesli tak to typowo gdzie

2. Gdzie w INPA szukać podglądu ich wskazań i czy analiza może coś sugerować (np wymianę sond)

3. Czy przed przyjęciem opcji atomowej -wymiany katalizatorów - jest jeszcze coś do rozważenia

4. Jakich działań wymaga wymiana katalizatorów (poza kupnem ori za 9 tysi) , proszę o źródła i przykłady potencjalnych wykonawców w obrębie Wa-wy

5. Jakie konsekwencje może przynieść nie podejmowanie żadnych działań poza okresowym kasowaniem błędu

Auto dobija 300 kkm , N52B25 2005 rok .

Pozdrawiam

Zdzisław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem e90 2.0 benzyna, zapchał mi się katalizator, wywaliłem wkład i... jeździł jeszcze przez 2 lata normalnie... Przeglądy przechodził normalnie (bo puszka była), praca i spalanie się nie zmieniły (przynajmniej niezauważalnie dla mnie).

 

Potwierdzam można wywalić wkład katalizatora i nic sie złego nie dzieje - auto działa tak samo. Co prawda nie w BMW, ale w A4 B6, tak zrobiłem i auto jeździło jak wcześniej. Obudowę trzeba zostawić, bo przeglądu nie przejdzie, poza tym bez zmian. No ekologia ciut ucierpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dowiedziałem, że mam niby "emulatory", auto faluje na obrotach i nie ma mocy do 3k obrotów około, rozumiem że jest to pewnie spowodowane brakiem katalizatorów? N52B25 2007rok.


* Auto aktualnie stoi u mechanika, na komputerze wyskoczył błąd z "uboga mieszanka", dokładnego kodu nie pamiętam, może być to też przepływomierz? Był wymieniany z półtorej roku temu. Może podsunąć jakiś pomysł mechanikowi? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.