Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem nowy więc chcę wszystkim powiedzieć Cześć :D Zacznę od opisania co w moim aucie się dzieje. Niedawno zakupiłem samochód BMW E91 318i 2009 z informacją od sprzedawcy, że jest kilka rzeczy do zrobienia, powiedziałem spoko, zrobi się. Atrakcyjna cena była. W samochodzie problemem były drgania odczuwalne w całym aucie, najpierw tylko na jałowym biegu, a później już ciągle. Do tego dochodziło falowanie obrotów od około 650 do nawet 1000, czasem spadało do 500/450 i mocno szarpnęło jakby chciał zgasnąć. Zauważalnie brał zbyt dużo paliwa. Podjechałem z tym do Bosch Service i chłopaki wymienili wszystkie filtry, świece, wtryskiwacze (powiedzieli, że po wymontowaniu nie wyglądały zbyt dobrze), oczywiście olej, olej w skrzyni biegów (manualna) i jeszcze jakiś plastik przy misce olejowej (może smok?) bo silnik był przybrudzony (ktoś wcześniej używał złej jakości oleju i lub zbyt długo czekał z jego wymianą), dla pewności na odcinku 300km 3 razy wymieniony olej by to się wszystko przeczyściło i wyglądało, że będzie cacy. Po kilku tygodniach ponownie wrócił problem drgania jednak zdecydowanie delikatniej, niestety falowanie pozostało. Nadal pobiera więcej niż powinno paliwa. Wydech przetarłem i dosyć szybko czarnieje. Wyskoczyła mi kontrolka żółtego silnika. Sprawdziłem w komputerze i jest kod P0420 z wskazaniem kilku przyczyn jak trójfunkcyjny katalizator i sonda lambda 2, zatkana rura wydechowa, nieszczelności w układzie dolotowym, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu i uszkodzony moduł sterujący silnik ECM. Jest też sugestia wtryskiwaczy i świec ale te zostały wymienione. Do tego jest opis: katalizator, rząd 1 - wydajność poniżej wartości progowej. Z tym pojadę znowu do Bosch Service. Jednak zaobserwowałem coś jeszcze. Gdy używam pedał gazu to jest takie około 2 sekundy opóźnienia w reakcji ale nie ma dławienia się. Sprawdzałem przepustnicę i była dosyć czysta jednak dla pewności przetarłem. Mam też wrażenie, że chyba komputer jest jakiś walnięty. Gdy wskazówka na obrotomierzu pokazuje mi jakieś 700 obrotów na luzie to w komputerze mam info o 790/850. Do tego dosyć dziwnie głupieje z zasięgiem paliwa, po przejechaniu kilku kilometrów potrafi pokazać różnicę w zasięgu rzędu 40km w górę lub w dół. Czy ktoś z doświadczonych kolegów coś mógłby powiedzieć o opisanej przeze mnie sytuacji? Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.