Skocz do zawartości

peter_313

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 318i 2009

Osiągnięcia peter_313

  1. Witam wszystkich. Mam bardzo nietypowy z mojego punktu widzenia problem(?). Ostatnio zauważyłem, że stan przejechanych kilometrów jest inny niż powinien. Powinno być coś ponad 210 000 km i tak było. Któregoś razu wsiadłem do auta, odpaliłem silnik i patrzę, a tu jest 187 000 km. Nic nie dotykałem, nic nie podłączałem, nic nie kombinowałem z programami. Jak to możliwe. Co się stało? Da się to naprawić? Co ja mam teraz z tym fantem zrobić? Wie ktoś coś na ten tamat? Może słyszał coś ktoś o tym? Przeglądałem internet jednak nie ma informacji by coś się samo robiło, jedynie jak samemu kombinować lub jakieś ukryte menu z rzeczywistym przebiegiem. Pozdrawiam wszystkich. PS: tak pomyślałem sobie, że może jakieś g*wno jest gdzieś wpięte by cofało licznik? Jest to możliwe? Jeśli tak to gdzie mógłbym tego czegoś szukać by to usunąć? W razie czego da się to po czymś takim naprawić? Nie jestem pierwszym właścicielem.
  2. Witam, Jestem początkujący w temacie i chciałbym się dowiedzieć jaki konkretny kabel będzie pasował do mojego auta. Posiadam BMW E91 318i LCI 2009. To co mnie interesuje to np., chyba zaadaptowanie panelu na którym mam przycisk wyłączania systemu start stop (chyba ktoś kiedyś coś wymieniał bo mimo kilkunastu sekund trzymania nie włącza się) oraz jeśli są jakieś ciekawe funkcje do powłączania to oczywiście je włączyć. Układ pinów w gniazdku diagnostycznym: 4,5,6,9,14,16. Oraz jaki program do tego najlepiej nadawałby się. Dziękuję za info i pozdrawiam.
  3. Istnieje taka możliwość: 1. Zdejmujemy panel 2. Odwracamy go i szukamy z tyłu pokręteł 3. Pokrętło ma w środku przycisk, a ten przycisk ma 3 rozpychacze trzymające go w miejscu 4. Odginamy delikatnie jeden z rozpychaczy i w tym samym czasie delikatnie wypychamy przycisk do przodu 5. Odwracamy panel frontem do oczu 6. W środku pokrętła mamy kolejne 3 rozpychacze trzymające pokrętło w miejscu 7. Odginamy delikatnie jeden z rozpychaczy i w tym samym czasie delikatnie pociągnąć pokrętło do siebie 8. Gotowe
  4. Witam, Poszukuję informacji o możliwości zastąpienia oryginalnego katalizatora uniwersalnym zamiennikiem. Niestety padł mi drugi katalizator, ten przed tłumikiem, a koszt nowego to bagatela 11 tyś, używanego nigdzie nie mogę znaleźć. Czy istnieje możliwość zastąpienia go uniwersalnym spełniającym te same normy EURO 5? Ktoś już coś takiego robił albo może coś na ten temat wie? A może jakieś inne pomysły? Mechanik wymontował uszkodzony kat by sprawdzić jak będzie działać i co się będzie działo i o dziwo powiedział, że po teście bez uszkodzonego kata dalej spełnia normy emisji spalin, ten jeden daje radę. Wiem, że jak były fabrycznie dwa to muszą tam dalej być dwa więc chcę mieć wszystko legalnie. Pozdrawiam.
  5. Podepnę się pod temat. Czy w przypadku wycieku oleju przez uszczelniacze lub inne uszczelki istnieje możliwość falowania obrotów w silniku?
  6. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem nowy więc chcę wszystkim powiedzieć Cześć :D Zacznę od opisania co w moim aucie się dzieje. Niedawno zakupiłem samochód BMW E91 318i 2009 z informacją od sprzedawcy, że jest kilka rzeczy do zrobienia, powiedziałem spoko, zrobi się. Atrakcyjna cena była. W samochodzie problemem były drgania odczuwalne w całym aucie, najpierw tylko na jałowym biegu, a później już ciągle. Do tego dochodziło falowanie obrotów od około 650 do nawet 1000, czasem spadało do 500/450 i mocno szarpnęło jakby chciał zgasnąć. Zauważalnie brał zbyt dużo paliwa. Podjechałem z tym do Bosch Service i chłopaki wymienili wszystkie filtry, świece, wtryskiwacze (powiedzieli, że po wymontowaniu nie wyglądały zbyt dobrze), oczywiście olej, olej w skrzyni biegów (manualna) i jeszcze jakiś plastik przy misce olejowej (może smok?) bo silnik był przybrudzony (ktoś wcześniej używał złej jakości oleju i lub zbyt długo czekał z jego wymianą), dla pewności na odcinku 300km 3 razy wymieniony olej by to się wszystko przeczyściło i wyglądało, że będzie cacy. Po kilku tygodniach ponownie wrócił problem drgania jednak zdecydowanie delikatniej, niestety falowanie pozostało. Nadal pobiera więcej niż powinno paliwa. Wydech przetarłem i dosyć szybko czarnieje. Wyskoczyła mi kontrolka żółtego silnika. Sprawdziłem w komputerze i jest kod P0420 z wskazaniem kilku przyczyn jak trójfunkcyjny katalizator i sonda lambda 2, zatkana rura wydechowa, nieszczelności w układzie dolotowym, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu i uszkodzony moduł sterujący silnik ECM. Jest też sugestia wtryskiwaczy i świec ale te zostały wymienione. Do tego jest opis: katalizator, rząd 1 - wydajność poniżej wartości progowej. Z tym pojadę znowu do Bosch Service. Jednak zaobserwowałem coś jeszcze. Gdy używam pedał gazu to jest takie około 2 sekundy opóźnienia w reakcji ale nie ma dławienia się. Sprawdzałem przepustnicę i była dosyć czysta jednak dla pewności przetarłem. Mam też wrażenie, że chyba komputer jest jakiś walnięty. Gdy wskazówka na obrotomierzu pokazuje mi jakieś 700 obrotów na luzie to w komputerze mam info o 790/850. Do tego dosyć dziwnie głupieje z zasięgiem paliwa, po przejechaniu kilku kilometrów potrafi pokazać różnicę w zasięgu rzędu 40km w górę lub w dół. Czy ktoś z doświadczonych kolegów coś mógłby powiedzieć o opisanej przeze mnie sytuacji? Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.