Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Siedząc ostatnio przy bawarskim piwku, prowadziłem rozmowę na temat samochodowy ( logika w oznaczeniach modeli ). Doszedłem do ciekawego wniosku: firma BMW, jak wszyscy wiemy, na początku swego istnienia budowała silniki do samolotów ( logo ma tutaj swe źródło ) w typie: gwiazda ( tłoki rozłożone w jednej płaszczyźnie promieniście ). Standardowo liczba tłoków jest nieparzysta i zamyka się w liczbie: 3, 5 lub 7, zauważacie tu analogię do oznaczania kolejnych modeli? Ciekawy jestem, czy moje spostrzeżenia są słuszne…
Opublikowano
hmm chyba nie, bo slyszalem, ze "The 5 Series got its name by being the fifth of the "new series" cars after the V-8 and Isetta era. The preceding models were the 700, the "New Class" 1500/1600/1800/1602/2002/1502, the "New Six" 2500/2800/Bavaria and the CS"
Opublikowano
Silniki gwiazdziste mają też cylindry w dwóch rzedach- z tego co pamiętam to latające fortece z czesów II wojny światowej miały nawet 36 cylindrów. Raczej watpię żeby stąd pochodziły oznaczenia, zwłaszcza że modele np. z lat 60/70 były oznaczane inaczej.
Opublikowano
To Tylko moje przemyślenia i powód do dykusji ewentualnej... spodziewam się, że zaraz się znajdzie silnik o 12 cylindrach albo ktoś zapyta: a co z 8-ką...? ale przyznacie, że pewna analogia jest, nawet jeśli to tylko zbieg okoliczności...
Opublikowano

Po wypiciu kilku piw znacznie lepiej się dyskutuje i wymyśla różne teorie a tak na sucho to człowiek nie ma natchnienia. Coś w tym jest co piszesz i sam jestem ciekawy jak się dyskusja potoczy.

Ja natomiast zauważyłem pewną analogię w oznaczeniach Rovera, gdzie pierwsza cyfra to jak w bmw seria, a dwie następne to pojemność i im cyfra wyższa tym model też wyższy, np. 214,216,827.

Opublikowano

Ja natomiast zauważyłem pewną analogię w oznaczeniach Rovera, gdzie pierwsza cyfra to jak w bmw seria, a dwie następne to pojemność i im cyfra wyższa tym model też wyższy, np. 214,216,827.

 

nie sadzisz ze to dlatego ze w owych czasach rover nalezal do bmw? teraz rover ma oznaczenia 25, 45, 75

"there's more to living than only surviving"
Opublikowano
Nie wiedziałem że w tamtych czasach Rover należał do BMW. Nie interesowałem się zbytnio tą marką, lecz dość dziwne że jeżeli BMW było właścicielem to stosowali silniki Hondy (np. Rover 827 ma silnik 2.7L V6 24V od Hondy zdaje się Legend).
Opublikowano

caluki Rover serii 800 to jest stara Honda Legend, starsze (kanciate) jak i nowsze (jajowate) Roverki serii 200 sa oparte na Hondzie Concerto, Rover 600 to w 90% Honda Accord a Roverki serii 400 oparte sa na Hondzie Civik 5d...

 

Sa to wszytsko modele z czasow wspolpracy z Honda w latach 90-tych...

 

Wykatkiem jest tutaj Rover 75 w ktorym stosowane byly dieslowskie silniki BMW i MG. Wynikiem wspolpracy z BMW jest nowe MINI i Range Rover oparty na czesci podzespolow X5...

Opublikowano

Kornelio:

Czyli jęsli Rover w tamtych czasach robił prawie wszystko na bazie Hondy to BMW nie decydowało o oznaczeniach modeli? Jak to było w tamtych latach i czy wtedy BMW faktycznie było właścicielem(współwłaścicielem) Rovera wtedy (modele 827 itp)?

Opublikowano

Przedwojenne oznaczenie 3/15 PS (lub 315 - jak kto woli) oznaczało, że model BMW ma trzy konie "podatkowe" i 15 mechanicznych... tak to się zaczęło.

 

Jakby ktoś miał ochotę poczytać coś o historii marki BMW to polecam stronę mojego kolegi ze Szczecina:

http://www.e21.pl/

... jeden z najlepszych opisów historii marki na polskim necie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.