Skocz do zawartości

[E81] 123D by doogi - STAGE 1 - 238KM 433Nm


doogi_tom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim :D

Chciałem założyć konto, ale okazało się że mam już założone w 2007roku, jak kupiłem pierwsze BMW :) Można mnie nazwać "starym członkiem" :)

Chciałem pochwalić się nowym zakupem. Otóż jest to egzemplarz jedynki 123D, 204km biturbo. Egzemplarz z 2007 roku. Polowałem na 330i e46, ale trafiło się to w dobrej kondycji i cenie. Drugie auto w rodzinie, żona po miesiącach namowy się zgodziła :)


:arrow: Po VIN:


Paint code: 300 - ALPINWEISS 3

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CC Auto start/stop function

S1CD Brake Energy Regeneration

S2MH BMW alloy wheel, M double spoke 208

S2PA Lockable wheel bolt

S4B3 Int. mouldings alumin."Akzentschliff"

P7AY Comfort + Sport Package M

S8SP Control unit COP

S249 Multifunction f steering wheel

S313 Fold-in outside mirror

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

P337 M Sports package

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S473 Armrest front

S481 Sports seat

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S609 Navigation system, Professional

S676 HiFi speaker system

S704 M Sports suspension

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S760 High gloss shadow line

S775 Headlining anthracite

S845 Acoustic fasten seat belt reminder


Nie mam pojęcia czy to bogata opcja, w starszym BMW onegdaj miałem skórę i podgrzewane fotele, więc nie jest to najwyższa półka BMW mam wrażenie :)

Po vinie wychodzi że był wyprodukowany we włoszech. Niestety dwa lata temu przeszedł wichure i pare gałęzi na niego pospadało, więc ma wgniotki tu i ówdzie (niestety zardzewiałe), jednakże dla mnie wygląd zewnętrzny jest dla mnie zupełnie nie ważny.


Autko w M-pakiecie, więc warto aby jeździł podobnie :)

Felgi 18-tki, koła Vredstein 225/40. Pewnie będę chciał zamienić na tak samo szerokie 17-tki, 18 cali to chyba dla mnie za duża felga. Im większa felga, tym większa strata mocy :)


Dwa zdjęcia:

IMG5768JP_qqerxae.jpg

IMG5766JP_qqerxaw.jpg


Po zakupie.

Na początek wymiana filtrów i oleju. Zalany syntetyk VR1 Racing Oil 5W-50, i filtr powietrza K&N. Podobno dodaje pare koni :) ale w cuda nie wierzę :)


IMG5795JP_qqerqxr.jpg


No i jak przystało na człowieka, który mechanikom nie wierzy, auto sprawdzam na hamowni (Hamownia prawdę ci powie). A jak już na hamowni jesteśmy to przy okazji zrobimy chip. Wybrana sprawdzona ekipa JKRacing z Tychów.


:arrow: Wyniki


Seria - bardzo ładnie 205KM, jednakże momentu trochę uciekło przez lata - 367Nm.


Image-fro_qqerqwn.jpg

Image-fro_qqerqwe.jpg


Po chipie - 238KM, i 438Nm.


IMG5809JP_qqerqwp.jpg

IMG5810JP_qqerqwr.jpg


Na ten moment tyle. Jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza z momentu jaki udało się uzyskać. DPF został na miejscu, i do następnych modyfikacji pewnie zostanie :)


Wnioski:

Przez bardzo krótką skrzynię biegów, mam wrażenie że jest to autko miejskie z autostradowym silnikiem. Ciężko się rozpędzać do 4 biegu.


:arrow: Plany.

- W planach jest zabranie auta na jakiś tor aby wyczuć ile może - niestety dobre warunki dopiero na wiosnę.

- Lepszy układ hamulcowy (Mam wrażenie że mogłoby być zdecydowanie lepiej)

- downpipe + fmic

- Wożenie dzieciaków do szkoły :) :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
fajna furka! 123D to chyba najfajniejszy silnik do tego auta :D Co do kół to wydaje mi się, że 17" to taki kompromis, który mało daje... Ani nie będzie odczuwalnie bardziej komfortowo, ani opony nie będą tańsze niż przy 18". Sam teraz debatuję nad zmianą kół zimowych i w sumie najmniej korzystnie wychodzą chyba właśnie 17". Ceny felg/opon jak w 18", a ja nie widze zadnej zalety. Na 18" wygląda super, ja bym zostawił :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Piękna sztuka, biały w tej budzie to nadkolor :D Ciekaw jestem ile wytrzymasz ze Stage 1, jak już się zacznie dłubać to ciężko skończyć :) Ja na Twoim miejscu zwróciłbym tą wkładkę K&N bo to nic nie daje a tylko przepływki umierają szybciej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jaki chcesz ICek zakładać? i czy jest wymagana rzeźba pod niego? Jakich rezultatów się spodziewasz? Masz jakieś podpatrzone rozwiązanie?

Jaki masz przebieg? Robiłeś już turbo i sprzęgło?

Też zastanawiam się nad programem do swojej 123d https://zapodaj.net/images/fab1e1ad9cf22.jpg

 

Czytałem że przy dobrym układzie ic, z lekka robią 280km. Oczywiście ze zrobionym wydechem. Jeśli udałoby się tak podnieść to już by fajnie przyśpieszał :) Na moje nieszczęście kupiłem przed zimą, i nie da się tym poszaleć w zimie, zrywa przyczepność do 3 biegu.


Na wiosnę jak uda się go umyć i poprawić lakierniczo, to wrzucę kilka fotek więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.