Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pochwa....

Mam mały dylemacik: sprzedaję moje E34 i seicento od żonki. W zamian chcę kupić jedną porządną skorupę. Mam na furaka 3500 - 3800 ojro. Ze względu ceny benzynki wchodzi w rachubę:

1. E34 2,5tds kombi z max wypasem,

2. e36 1,8 tds kombi z klimą

 

Co z Waszego dośwaidczenia polecacie? rozmawiałem z Radkiem i on skłaniał się u E34, moje serce też mi podpowiada ten model. Ale 318 jest ekonomiczniejsze co ma chyba, jednak kluczowe znaczenie w moim przypadku.

Proszę Was o opininie n/t tych silników i modeli samochodów. Podajcie "za i przeciw"

Dziękiję i Pozdrawiam!!

Edytowane przez Elwis

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

318 tds - moim zdaniem silnik zamały do stosunkowo ciezkiej e36 ...

525 tds - to chyba rozsadniejsze rozwiazanie - wiadomo ze to nie wyscigowka , ale zawsze cos ...

 

spalanie - 2,5tds w e36 pali w miescie ok 9-10 litrów ON ...

 

pozatym - e34 jest wieksze , wieksza szansa znalezieia samochodu w lepszej wersji wyposazeniowej ...

 

ja bym wybral 525 tds .... ale wiadomo - priorytetem jest stan techniczny - moze np znajdziesz 325 tds w idealnym stanie i dobrze wyposazone i w rozsadnej cenie ... :cool2:

Opublikowano

witam,

 

Jeśli chodzi o 318tds niewiele powiem, mogę przekazać jedynie fakty z użytkowania 325tds.

 

Ekonomika- bo to Cie bardzo interesuje.

 

spalanie - szczere

 

ciężko mi bardzo dokładnie określić spalanie w samym mieście gdyż zawsze tankuje do pełna i robie ok 200-250 km w mieście i ok 500 w trasie - po mieście jeżdżę normalnie tzn nie mam ambicji być zawsze najszybszy, chociaż z przyjemnością korzystam z możliwości R6 2.5.

 

- w takiej kombinacji spalnie wychodzi w przedziale - 7.3 - 7.6l/100km - prędkość w trasie prawie stała w przedziale 130-140. przy czym nie więcej przy ciągłej jeździe jak 140. Przy 140 (bez gr wskazówki) pokazuje na chwilowym stale 6 l/100.

przy czym podkreślę iż t.dieslami jeżdzę od "zawsze" i potrafie je ogarnoąć - co ma b.duże znaczenie w spalaniu.

 

- co do skrajnej ekonomiki to naprawde sprawny tds potrafi zadziwić - na drodze z Cze-wy do Katowic w katowicach obwodnicą do celu i z powrotem - prędkość 90 - 105 - wyszedł dokładnie 6,2l/100km - tankowane pod korek przed trasą i zaraz po zjeździe z trasy. W trakcie jazdy normalne przyspieszanie dynamiczne rozpędzanie ze świateł - nie była to stała prędkość - przy stałej prędkości jestem pewny że spali poniżej 6l/100

 

- w mieście pali najwięcej z klimatyzacją - ale nie odnotowałem wyższego spalania jak 8.5l/100km - to było w skrajne upały nonstop klima i 90% miasto.

 

-Tyle o spalaniu -

 

Koszty podnośni solidna obsługa - tj.

 

8l oleju pełny syntetyk+filtr oleju+filtr powietrza co każde 10000km (wlewasz 6.5- także za każdym razem kupujesz dwie bańki)

co drugi przegląd filtr paliwa.

 

Sama jazda i użytkowanie 325tds dostarcza naprawdę wiele przyjemności szczególnie dla kogoś kto pasjonuje się motoryzacją. Dzwięk silnika sprawnego tds jest sliczny - poprostu gra pięknie i współczesne diesle przy nim to kaszlaki -moment jest duży elastyczność ładna - silnik mruczy w budzie 3 niewysilony - masz wrażenie że nigdy nie jest mu za ciężko, jeżeli nie wymagasz od niego to przy spokojnym cruisingu po mieści zapinasz 4 przy 50km/h a 5 przy 65.- obroty ledwo się podnosza a silnik mruczy nieobciążony - ale tego trzeba się nauczyć :).

 

..318tds - pewnie ekonomiczniejszy - ale sa ekonomiczniejsze i dynamiczniejsze - (1.9tdi - AHF(wzór ekonomi i dynamiki) - nawet podcziwy 1z w połaczeniu np z gIII kombi) .

 

Z moich doświadczeń wynika że tds to bardzo dobry silnik zaprojektowany przez uznanych fachowców (steyr) - dopracowany i solidny - jedynym jego wrogiem jak i każdego innego jest - przebieg - jedno jest pewne - problemy tego silnika to nie 200 000km - wytrzymałość rozrzadu to nie 200 000km, głowiczka w pompie to nie 200 000km - tylko znacznie więcej ile - dowiemy się może jak ktoś kiedyś bedzie pewny przebiegu i zda relacje z eksploatacji po 400 - 600 tkm .

 

To tyle co mogę wnieść do tematu – o awaryjności trochę za wcześnie mam go dopiero 1/2 roku.

Opublikowano

Dziękuję za cenne wskazówki. Wychodzi więc dość optymistyczna wizja posiadania 2,5 tds :-). Słyszałem wiele opinii o paliwożerności tego silnika, w cyklu miejskim miałby podobno brać 11-12 litrów a na trasie ok 9 l/100km - stąd moje obawy co do sensu kupowania 2,5tds.

Kolejny dylemat to kwestia wykończenia E36 a E34: Widzaiłem wiele E36 z zewnątrz zadbanych ale zniszczoną tapicerką, szczególnie wydają się mało trwałe boczki drzwi, gdzie materiał po prostu się wyciera i wygląda to strasznie nieestetycznie. Jakie macie w tej kewstii doświadczenia??

 

W moim E34 pomimo sporego przebiegu środek wygląda w zasadzie nieskazitelnie, oczywiście widać, że fotel kierowcy jest używany ale nie ma jakiś ubytków itp.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Witam,

wtrące swoje 3grosze, jak słusznie zauważyles dobre BMW skończyły się na E30, E34, E32, późniejsze modele też są udane ale nie tak długowieczne jak wyżej wymienione. R4 czyli 1.8tds odpuść sobie. Tylko 2.5tds. Są praktycznie same za: elastyczność, kultura pracy, zużycie paliwa niewiele większe niż 1.8tds a przyjemność z jazdy duuuużo większa. Poza tym E36 waży niespełna 1400kg to całkiem sporo jak na 90Km (1.8tds). No chyba, ze chcesz mieć toczydełko

Pozdrawiam i zyczę owocnych zakupów i miłego uzytkowania R6 :D

...tylko BMW
Opublikowano

posiadam e36 2.5tds, spalanie w miescie 8-9 trasa ok 7l. moim zdaniem osiagi do spalania wypadaja rewelacyjnie, auto jest bardzo elastyczne i dynamiczne. wiadomo że nie jest to sportowy samochód, ale na trasie ciężko mu dorównać, moment obrotowy robi swoje. bardzo polecam ten silnik w e36, jeździłem e39 2.5tdsA to już byl za słaby motor do tego auta.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.