Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej e36 316i ucieka gdzie woda z chlodnicy i rosnie temepratura. Nie widac nigdzie, zeby z chlodnicy kapala woda. Wymieniona zostala uszczelka

pod glowica i dalej jest to samo. Po wyjeciu termostatu silnik ma temperature 90st. i takze po jakims czasie wody ubywa i zaczyna rosnac temperatura. Dzisiaj wlalem do chlodnicy plyn oczyszczajacy,ale nie nie pomogl.

Mechanik mowi ze to chlodnica pewnie do wymiany. No chyba, ze macie jakies inne domysly co to moze byc?

Opublikowano
wymontuj chlodnice i zaklej czyms otwory na węże i wlej do pelna wody. Wtedy zobaczysz czy gdzies cieknie. Bo jesli masz zapalony silnik to w obiegu jest jakis tam obieg i cisnienie i pod wplywem cisniena gdzies tam moze wylatywac z gornej czesci chlodnicy. Jak nalejesz wody zeby to sprawdzic to wwdmuchnij powietrze zeby zrobic cisnienie i zobaczysz czy gdzies woda ucieka. Wyjecie chlodnicy zajmie 20 minut. Masz tylko dwa zatrzaski te gorne i kilka srubek. Najlepiej spusc plyn do czegos chyba ze nalejesz nowy. jesli nie znajdziesz dziury w chlodnicy to nalezy szukac dalej...

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

no dobra a jezeli po wymontowaniu tej chlodnicy nic z niej nie poleci to co to moze byc jeszcze, ze woda sie gotuje? Sytuacja wyglada dokladnie tak.

Jak auto stoi z wlaczonym silnikiem to wody nie ubywa. Jak przejade ze 20km jest i zajrze pod maske to wody jest malo i wtedy nawet jak auto stoi temperatura rosnie. Wiec albo ona gdzies wylatuje podczas jazdy albo jest juz tak goroca, ze wybija ja gora.

Opublikowano
aha i mam jeszcze pytanie odnosnie chlodnicy. Jakbym kupowal uzywana to jest jakis jeden rodzaj do e36 316i z 93r.? Z innych rocznikow tez bedzie pasowac?
Opublikowano

miałem podobny problem. woda ubywała i nie mogłem znależć miejsca gdzie prepuszcza. dopiero po rozgrzaniu silnika jak zrobiło się ciśnienie w układzie zauważyłem że sączy się gdzieś z chłodnicy. Póki co kupiłem jakiś proszek koszt ok 7 zł wsypałem do chłodnicy i po problemie. Na ile to starczy - tego nie wiem, ale na razie nie ubywa.

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
no sa takie proszki uszczelniajace. Mi kiedys to pomoglo w cinquecento. Ale jesli dziurka jest dosc duza to to nie pomorze. Chlodnice mozna dac pospawac za ok 30zl i mamy jak nowe. Po co dawac 200zl za uzywana lub 400zl za nowa chlodnice.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
po 20 km nie mogloby sie tyle wody wygotowac. Gdzies musi byc raczej nieszczelnosc. A po tych 20km widac ze jest cos mokrego przy chlodnicy??

 

no wygotowac to moze nie, ale jak sie woda zagotuje to ja nie moze wywalic przez korek?raz widzialem takie wilgotne na dole chlodnicy przy laczeniu z tym malym zbiorniczkiem. Ale jak silnik chodzi i samochod stoi to nie widac zeby tam nawet jedna kropla spadla.

Opublikowano
no sa takie proszki uszczelniajace. Mi kiedys to pomoglo w cinquecento. Ale jesli dziurka jest dosc duza to to nie pomorze. Chlodnice mozna dac pospawac za ok 30zl i mamy jak nowe. Po co dawac 200zl za uzywana lub 400zl za nowa chlodnice.

 

Co do proszkow, wogole do uszczelniaczy to bym raczej uwazal...ale kazdy ma na ten temat wlasna opinie...co do spawania chlodnicy to wszystko zalezy tez w jakim miejscu jest pekniecie i czy nie jest za duze...

Co do ciekniecia chlodnicy to mi tez gdzies woda spiernicza...musze dolewac, naprawde nie wiem juz skad, ale jak sie kontroluje to nie ma prawa sie nic stac :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Witam,

ja miałem podobny problem u siebie, ale teraz jest po wszystkim. Płyn ubywał niewiadomo skąd. Słyszałem wiele opinii na ten temat (łacznie z uszczelką pod głowicą). Postawiłem zapalone auto w garażu (po uprzednim uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu układu) i czekałem. Po ok. 20min zrobiła się spora plama pod chłodnicą. Okazało się, że bok chłodnicy (ten do ktorego jest "przyklejony" zbiornik wyrównawczy) jest pęknięty. Kupiłem nową chlodnice i jest MALINOWO.

Pozdrawiam

 

P.S. Nie dosypuj proszków ani uszczelniaczy :naughty: . Mogą "zaklajstrować" chłodnicę ael przy okazji narobić sporo bałaganu w całym ukąłdzie chłodzenia!

...tylko BMW
Opublikowano

Moze leciec z pompy wody, moze leciec z nagrzewnicy ale to przy włączonym ogrzewaniu oraz z chłodnicy a jak masz instalcje gazową to jeszcze z wezy oraz jeszcze np z pod elektrozaworka nagrzewnicy.

Jezlei po 20 km ubywa musi byc gdzieś mokro.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

P.S. Nie dosypuj proszków ani uszczelniaczy :naughty: . Mogą "zaklajstrować" chłodnicę ael przy okazji narobić sporo bałaganu w całym ukąłdzie chłodzenia!

Swiete slowa, brawo dla tego Pana :) :clap: :clap:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
tak tak - proszki moga narobic zamiesznia - znam przypadek gdzie proszek zatkał kanalik w glowicy na łaczeniu z blokem przy uszczelce - fura sie grzała podczas postoju - nie było obiegu- wyszło dopiero po sciagniecu głowicy a gosc sie przyznał ze cos takiego własnie sypał bo mo ciekła chłodnica - po przeczyszczeniu kanalika jak reką odjął - kto ma wiecej szczescia tak sie nie stanie ale ja bym nie ryzykował
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
ja tez mam pytanie co moga byc przyczyna wzrostu temperatury na postoju lub w korku tez tego nie zaobserwowalem bo jest chlodniej ale jadac np do krakowa wszytko ok wjedzam do miasta i co chwila temperatura latala musialem caly czas jedzic na wlaczonym nawiewie na cieple powietrze wtedy wszystko ok co wymienic lub sprawdziec
Opublikowano
ja tez mam pytanie co moga byc przyczyna wzrostu temperatury na postoju lub w korku tez tego nie zaobserwowalem bo jest chlodniej ale jadac np do krakowa wszytko ok wjedzam do miasta i co chwila temperatura latala musialem caly czas jedzic na wlaczonym nawiewie na cieple powietrze wtedy wszystko ok co wymienic lub sprawdziec

sprawdź termostat, wisko i ilość płynu w układzie. Ale na 98% wisko. podczas noramlnej jazdy jest obieg powietrza a jak staniesz w korku to temp. wzrasta a wisko nie kręci się tak szybko jak trzeba, tylko bezwładnościowo

Pozdrawiam

...tylko BMW
Opublikowano
Visko ewentualnie pompa wody - pompa wody moze miec plastikowy wirnik po pewnym czasie zazwyczaj sie obrywaja i slizgają na wałeczku w zwiazku z czym nie ma dobrego obiegu - jest to dosć częsty przypadek.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.