Skocz do zawartości

Bmw e61 535d 2004r, webasto


max323f

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ok bezpiecznik sprawdzony okazało się ze wcześniejszy właściciel wyciągną bezpiecznik i tak zostawił,

teraz mam inny problem ,webasto wysyłałem do sprawdzianie i jest ok ,po zamontowaniu odpaliłem z pilota trochę pochodziło i się wyłączyła teraz w ogóle nie chce się włączyć, na kompie błąd ( blokada nagrzewnicy i coś tam z pompka obiegową)

kiedyś sprawdzałem pompkę wody na krótko i działała , pompka paliwa pyka to chyba działa ?co jeszcze możne być zepsute i jak odblokować webasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

INPA może być. Uruchom jeśli da radę i sprawdź parametry.


Ale jak zablokowało Ci z info o pompce wody to znaczy, że nie uruchomisz już - blokada którą można zdjąć tylko z Tool32.


Tu masz cały wątek, wszystko opisałem najdokładniej jak się dało. Diagnoza, wymiana pompki, odblokowanie.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=363323&start=30#p2645369

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Czy webasto Termo top c dogrzewa tez silnik razem z kabiną? U mnie tylko grzeje kabinę np. Po 20min nagrzaniu przez webasto kabiny w środku jest ciepło a temp. Silnika jest jak na zewnątrz, czy to poprawnie działa?

Jak normalnie odpalam to przy mrozach też webasto się uruchamia, co ono w tym momencie wspomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli po rozkodowaniu vin masz 0536 Auxiliary heating to podgrzany płyn chłodniczy jest też puszczany w obieg silnika, może nie rozgrzeje to tak silnika żebyś to czuł dotykając ręką ale ułatwia rozruch zimnego silnika i też szybciej osiąga optymalną temperaturę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie powinien dogrzewac a tego nie robi

Możliwe że jest coś nie do końca zrobione?

Bo w lecie oddawałem idrive do naprawy i mi chyba nie wszystko tam dograli, wcześniej miałem problem ze w menu nie miałem tej opcji ogrzewania postojowego tyko przewietrzenie wnętrza

Dopiero kolega zdalnie mi to poustawiał

Ori powinno dogrzewac też silnik tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedy miałem e60 z fabrycznym webasto to przy temperaturze zewnętrznej ok. +5 webasto stratowało automatycznie wraz z silnikiem i pracowało przez jakiś czas aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą, natomiast kiedy uruchamiałem webasto pilotem z domu 15 min przed wyjściem to czułem że silnik uruchamia się lżej niż jak bym nie uruchomił wcześniej webasto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja tak samo mam, webasto się załącza razem z silnikiem i przez uruchomienie pilotem ogrzewa kabinę ale już silnika nie, w kabinie jest ciepło a silnik odpala jak całkiem zimny, nawet sprawdzałem temp. W ukrytym menu to wskazywała temp. zewnętrzną czyli całkiem zimny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vinie jest

Pofabrycznie zamontowane opcje wyposażenia:

0235 Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

0536 Urządzenie ogrzewania dodatkowego

0854 Wersja językowa, francuski

A090

ter PDE EC

 

W E60 webasto nie dogrzewa silnika wcale. Mam webasto full opcje w moim E60 i nie ma ono zadnego wplywu na start silnika i nie dogrzewa go. Ogrzewa elektronicznie kabine cala jak zaprogramujesz na dana godzine.


Mam tez pilota do webasto i nie ma opcji by wlaczyc dogrzewanie silnika mozesz jedynie wlaczyc manualnie z pilota webasto wentylatory dodatkowo. Na rozruch silnika webasto nie ma wplywu.


Rozruch zalezy od kondycji filtra paliwa swiec zarowych sterownika swiec zarowych kabla do sterownika swiec zarowych. Jak masz to na tip top auto ci przy -10 odpali na strzala :D


Rozruch w dieslu nie ma nic wspólnego z płynem chłodniczym. Jeżeli nawet minimalnie dogrzewa Webasto płyn chłodniczy nic to nie da, bo rozruch w dieslu zależy od temperatury ropy im wyższa temperatura paliwa tym lepiej ci odpali na mrozie auto. Sterownik kabel swiece podgrzewacz czy nawet stary filtr paliwa. Jak masz cokolwiek w slabszej kondycji z tych rzeczy twoj diesel bedzie sie dusil przy -10 zanim odpali i Webasto w niczym tu nie pomoze.


Kodowanie nic ci nie da.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Domino92 znowy wiesz pół prawdy a się wypowiadasz jak ekspert.


Webasto może być zakodowane w różne sposoby, od czego to zależy jak wyszło z fabryki to nie wiem (może u mnie też wyszło inaczej a ktoś po drodze zakodował), ale:

- Webasto dobrzewa silnik, jest w końcu wpięte w układ chłodzenia, więc jakby miało się to dziać, żeby nie dogrzewało silnika? :duh:

- Webasto ma wpływ na rozruch silnika. W temperaturach ujemnych jeśli nie dogrzeję webasto wyskakuje mi kontrolka od świec i rozruch jest z sekundą czy dwiema opóźnienia. Jeśli fura grzana webasto - pali od razu bez kontrolki od świec.

- U mnie webasto w zimne dni rusza razem z odpaleniem silnika, żeby szybciej osiągnął temperaturę roboczą. Nawet jak jest odpalone z pilota wcześniej i wstępnie nagrzewa. Gaśnie dopiero kiedy silnik dobija do temperatury roboczej. (słychać cykanie pompy i jego wygaszanie po zgaszeniu silnika na krótszych dystansach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możliwe że u mnie coś jest nie dokodowane? Czy to bardziej mechaniczna sprawa?

Mam dwie opcje nieaktywne w ncs

Mogą one mieć coś z tym wspólnego?


FERNSTART - REMOTE START WITH WEBASTO ACCESSORIES

nicht aktiv -


DEAKTIVIERUNG SHZH - DISABLE INDEPENDENT PARK HEATING / AUXILIARY HEATING

nicht aktiy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety nie sprawdzę tego, nie mam aktualnie zainstalowanego NCSa ani INPA.


Zerknij tutaj - wygląda że są dobre informacje:

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=29&t=16138&sid=8ae059a64a28b176cb9c8c820cb93cfa&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już wszystko jasne znalazłem materiał o montażu webasto w bmw, wypuszczane były i z ogrzewaniem kabiny i z ogrzewaniem kabiny i silnika, można to bez problemu zrobić

Materiał:


Aby zainstalować piec i mieć ogrzewanie postojowe musisz posiadać panel klimatyzacji w wersji HIGH. Po instalacji panelu, koniczne jest przekodowanie komputera samochodu aby włączyć opcję ogrzewania postojowego.

Wymagana jest również instalacja elektrozaworu na małym obiegu wody. Producent założył grzanie na postoju tylko obiegu wody w nagrzewnicy kabiny z pominięciem bloku silnika. Bez zaworu piec się nie uruchomi, ponieważ system sprawdza jego obecność. Jest możliwość rezygnacji z zaworu i grzanie również wody w bloku silnika ale zamiast zaworu konieczna jest instalacja opornika, który zasymuluje jego obecność w samochodzie. W przypadku ogrzewania silnika i kabiny musisz się liczyć z bardzo długim czasem grzania na postoju aby osiągnąć oczekiwany efekt, zwłaszcza w autach z silnikami o dużej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.