Skocz do zawartości

E65 745d zapala i gasinie


Promyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie zapala normalnie i gasinie po paru sekundach a czasami minutach po ponownym wyjeciu i włożeniu kluczyka odpala normalnie ,wymienione czujniki na 100% sprawne;na pompie CR, regulator ciśnienia na listwie i czujnik ciśnienia na drugiej listwie,pytanie jeszcze czy pompka w zbiorniku ma pracować caly czas czy tylko podczas rozruchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie dodatniego odchylenia regulacji (zbyt niskie ciśnienie w szynie) podczas regulacji ciśnienia w szynie przez zawór sterujący ilością paliwa.

Błąd jest wykrywany, jeśli dodatnie odchylenie regulacji jest większe niż wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie prędkości obrotowej silnika i wynosi od 170 do 200 barów.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły, gdy aktywna jest regulacja ciśnienia szyny przez zawór sterujący ilością paliwa.

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 900 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

- Za niskie ciśnienie wstępne (zablokowany filtr, wyciek po stronie niskiego ciśnienia).

- Nieprawidłowa wartość wyświetlana przez czujnik ciśnienia szyny.

- Wyciek w obszarze wysokiego ciśnienia.

- Wtryskiwacz zablokowany otwarty.

- Zużyta pompa wysokiego ciśnienia.

- Zużyty wtryskiwacz.

- Wyciek wewnętrzny w systemie Common Rail.

- Wyciek zewnętrzny w systemie Common Rail.

- Powietrze w systemie Common Rail.

Sprawdź możliwe przyczyny usterek, wykonaj test systemu - kontrola ciśnienia szyny

Wpływ na błąd

Limit momentu obrotowego.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Check Control

Komunikaty Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany następujących elementów:

- Czujnik ciśnienia w szynie

- Zawór regulujący ciśnienie w szynie - Zawór

sterujący ilością paliwa

- Pompa wysokiego ciśnienia

Należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ paliwowy.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nr błędu 4560 czujnik ciśnienia , a czy pompka w zbiorniku pracuje cały czas czy tylko podczas rozruchu.

 


Elektroniczne sterowanie pompą paliwa na żądanie

Elektroniczna funkcja sterowania pompą paliwa w zależności od zapotrzebowania jest zintegrowana z systemem ISIS (Intelligent Safety Integration System).

Krótki opis elementów

Elektryczna pompa paliwowa EKP

Pompa paliwa jest dwustopniową wewnętrzną pompą zębatą:


etap przed dostawą ogranicza powstawanie pęcherzyków pary w paliwie.

na etapie dostawy dostarczana jest ilość paliwa określona na podstawie zużycia, wymagana przez DMW / DDE (cyfrowa elektronika silnika / cyfrowa elektronika diesla).

Pompa napędzana jest silnikiem elektrycznym.


Dostawa:


SBSR (satelita, prawy słupek B) jest zasilany z karty SIM (moduł informacji o bezpieczeństwie). To również buforuje SBSR rezerwowym zasilaniem dostarczanym przez SIM w przypadku krótkotrwałego zaniku napięcia pojazdu.

Pompa paliwa jest zasilana napięciem przez zacisk 30.

Jednostki sterujące

W proces elektronicznego sterowania pompą paliwową na podstawie zapotrzebowania zaangażowane są następujące jednostki sterujące:

DME / DDE: określa bieżące zużycie paliwa przez silnik na podstawie wymaganej objętości wtrysku

ZGM (Central Gateway Module): transmisja sygnału

SIM (Safety Information Module): transmisja sygnału

SBSR (satelita, słupek B, prawy): steruje pompą paliwa i odcięciem paliwa w sytuacji awaryjnej

Główne funkcje

Dostawy paliwa uzależnione od zużycia

DME / DDE oblicza wymaganą objętość wtrysku na podstawie różnych zmiennych roboczych. Na podstawie tej liczby oblicza bieżące zapotrzebowanie na paliwo dla silnika jako całości. DME / DDE żąda tej wartości jako objętościowego natężenia przepływu paliwa w „litrach na godzinę”.


DME / DDE wysyła to żądanie następującą ścieżką:


Magistrala PT CAN (magistrala POWERTRAIN CAN) -> ZGM (Central Gateway Module) -> BYTEFLIGHT-bus -> SIM (Safety Information Module) -> BYTEFLIGHT-bus -> SBSR (prawy satelita na słupku B).


Jednostka sterująca SBSR przekształca żądane natężenie przepływu paliwa na wymaganą prędkość pompy paliwa i dostosowuje pompę do tej prędkości.


Prędkość pompy jest kontrolowana przez współczynnik wypełnienia impulsu sygnału prostokątnego o modulowanej szerokości impulsu. Ten sygnał prostokątny wskazuje efektywne napięcie zasilania silnika pompy paliwowej:

im dłuższa przerwa między krawędziami sygnału prostokątnego, tym niższe jest napięcie zasilania pompy paliwa. Wydajność pompy paliwowej jest odpowiednio niższa. Prędkość pompy paliwa jest podawana z powrotem do procesora SBSR (satelita, słupek B, prawy) jako zmienna wejściowa.


System ten oferuje następujące zalety w porównaniu z konwencjonalnymi metodami sterowania pompą paliwa:


mniejsze zużycie energii przez pompę paliwa

paliwo nie jest tak podgrzewane

wydłużona żywotność pompy paliwa

można zrezygnować z przekaźnika pompy paliwa

Odcięcie paliwa w sytuacji awaryjnej

Jeżeli system ISIS wykryje zderzenie o wystarczającej sile, przepływ paliwa zostaje przerwany. Zapobiega to wyciekaniu paliwa i zapłonowi.


Pompę paliwa można ponownie włączyć, wyłączając i włączając zapłon.


Właściwości jazdy awaryjnej w przypadku awarii przewodów magistrali

Jeśli sygnał zapotrzebowania na ilość paliwa z DME / DDE lub sygnał modulowany szerokością impulsu z SBSR zostanie utracony, pompa paliwowa nadal pracuje z maksymalną wydajnością. Zapewnia to dostarczanie wystarczającej ilości paliwa we wszystkich warunkach pracy.


Nie ma to wpływu na odcięcie paliwa w sytuacji awaryjnej.


Diagnoza

Diagnozę pompy paliwa sterowanej na żądanie zapewnia jednostka sterująca SBSR (satelita, prawy słupek B). W przypadku usterek w pamięci błędów SBSR można zapisać następujące kody usterek:


98E6 ... Dezaktywacja z powodu awarii

98E7 ... procesor uszkodzony / w nieprawidłowym stanie

98E8 ... procesor uszkodzony / w nieprawidłowym stanie

98E9 ... Tryb awaryjny / brak danych silnika

98EA ... Dezaktywacja z powodu nadmiernej temperatury

98EB ... Dezaktywacja z powodu nadmiernej temperatury

98E3 ... przerwa

98E4 ... gładkie

98E5 ... sztywny

Pamięć błędów DME / DDE nie rejestruje żadnych usterek związanych z pompą paliwa. Niedostateczna podaż paliwa może w pewnych okolicznościach objawiać się brakiem mocy, słabą reakcją pedału gazu, przerwami zapłonu lub trudnościami z uruchomieniem.


Uwaga dotycząca bezpieczeństwa

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przy pompie paliwowej zawsze upewnij się, że zapłon jest wyłączony.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e65-745d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/fuel-supply/demand-regulated-fuel-pump/YAoaeCN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuj ten sterownik ze słupka, rozbierz go i sprawdź czy nie ma zimnych lutów na cewce od zasilania pompy. To bardzo częsta usterka w E65. Nawet chwilowy brak paliwa na niskim ciśnieniu spowoduje wygaszenie silnika, ponieważ braknie ciśnienia również na szynach CR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny problem z 730d 2004rok, potrafiła nie gasnąć przez 2 tygodnie a czasem 5 razy pod rząd tak że nie mogłem do domu dojechać. Komputer uniwersalny pokazywał błąd wtryskiwacza numer 1, wymiana go nic nie pomogła. Dopiero po regeneracji wszystkich wtrysków i wymianie wiązki wtryskiwaczy (350zł) wszystko jest ok. Podobno przy zużytych wtryskach pompa jest bardzo obciążona i mogą dziać się takie cyrki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Miałem podobny problem w 730d z 2007r. Silnik nagle zgasł podczas jazdy. Próbowałem odpalać i zaskakiwał na 2sek i gasł. Następna próba nic. Po wyjęciu i wsadzeniu kluczyka znów odpalał na 2sek i gasł i tak w kółko. Komputer nie pokazywał żadnych błędów. Widać było że do momentu odpalenia ciśnienie paliwa było ok. A jak odpalił to nagle szło w dół. Mechanik stwierdził że prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia. Ale potem zaczął grzebać i zauważył dwa przetarte przewody w wiązce od wtryskiwaczy. Po połączeniu przewodów wszystko zaczęło hulać. Oczywiście później wymieniłem całą wiązkę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Również mam problem z 745d. Kręci i nie pali.


Ustalilłem ze nie ma wysokiego ciśnienia paliwa. Zadane jest 300bar a rzeczywiste 8 bar.


Pompa w zbiorniku chodzi. Przelutowalem zapobiegawczo SBSR. Podmieniłem czujnik na listwie wtryskowej i bez zmian. Podmieniona pompa CR na inną sprawna i bez zmian - nadal brak wysokiego ciśnienia.


Na plaka odpala bez problemu :8)


Gdzie szukać problemu bo brakuje mi pomysłów???


Błędów w Ista od układu paliwowego brak


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.