Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Od jakiś 5 lat z roku na rok mam coraz większy problem z zakupem tarczy hamulcowych. Wtedy co któryś komplet był wadliwy a aktuaknie 3 komplety na 4 które kupuje po kilku tysiącach km lub odrazu są pokrzywione.

Zresztą nie tylko ja bo rodzina i znajomi mają to samo.

Wiadomo na nowych tarczach zawsze jazda spokojna, zero mycia na rozgrzanych tarczach itd. Wymiany w różnych profesionalnych warsztatach lub w aso. Tarcze róznych firm brembo, ate i oryginał bmw bez różnicy.

Aktualnie z ostatnich problemów z ostatniego pół roku. Moje BMW 640i najpierw włożyłem tarcze Ate oczywiście zaraz krzywe, potem brembo i to samo na końcu oryginał i mniej ale też biją. Kolejne auto znajomego 2 tygodnie temu wymienił tarcze w M3 F80 przebieg auta 40tyś tarcze nowe z ASO. Aktualnie nie da się jeździć po rozgrzaniu a przejechał 1000km. Jak zimne jest ok ale dwa trzy hamowania i mało nie wyrwie kierownicy z rąk tarcze z klockami 3500zł. Kolejne auto mojego taty A8. 3 miesiące temu skonczyły się klocki z przodu do tej pory było idealnie. Postanowiliśmy założyć nowe tarcze i klocki. Tarcze oryginały klocki brembo czy ferrodo coś z tych dwóch. Po przejechaniu 1000km lekkie wibracje. Aktualnie po 3000km tarcze jak zimne jest idealnie jak się rozgrzeją nie da się jechać wyją i wibrują. Tarcze z klockami ponad 3000zł. Problem nie występuje w moim C63 tam wymieniam na trw i zawsze jest idealnie. Nie występuje też ani w X5 ani X3 które też mamy w rodzinie.

Czy u was również jest taki problem z tematem tarczy czy tylko ja i znajomi mamy pecha?

Mój specjalista od BMW mówi że to nagminny problem i ma już dość wymiany hamulcy bo ciągle są reklamacje i 3/4 odrzucone. Nawet jeździłem gdzie indziej na wymiany w tym do aso bo myślalem że to jego wina ale nic z tego zawsze to samo. To bardzo solidny specjalista po szkokoleniach i z mega sprzętem. Mimo użycia sprzętu do mierzenia krzywizny tarczy i ustawieniu ich idealnie, wyczyszczeniu piast, zacisków itd itd problem występuje nagminnie. Ktoś jeszcze ma takie same spostrzeżenia?

Z góry dzięki za opinie i rady.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

F30 328ix niebieskie hamulce 380 mm, tarcze oem pokrzywione w opór przy 50000 km.

Ani razu nie było żadnej kałuży, auto używane z głowa od początku przeze mnie. Wymieniłem na ATE, kolega który kupił jeździ i narazie wszystko ok (przebieg ok 65tkm).

Opublikowano

F36 - nowy zestaw Mperformance z ASO (heble produkowane przez Brembo): 370/340mm - pokrzywione po 15k km. Też używane z głową.

Wymienione na tarcze Zimmerman/klocki Hawk HPS 5.0 - na razie ok (5tys. km) - hamują też dużo lepiej niż Mperf.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
pokrzywione po 75TYS KM

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

U mnie podobnie. Przód wymieniony na textar. Wszystko ładnie wyczyszczone i przód pogięty po 10kkm, przetoczone i pogiete po 2-3kkm. Dużo gorzej jest gdy się rozgrzały. Tył tez textar tu przy montażu wszystko pomierzone, tarcze krzywe po 8kkm. Wymieniłem przód i tył na oem i zero problemów przejechane mam ponad 20kkm.

Ciekawostka u pana który przetacza tarcze 90% aut to bmw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo w bmw problem krzywienia tarczy jest ogromny.

Przetaczanie nigdy nic nie daje 2tyś km i jest to samo co było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo masz małe silniki i małe tarcze. Problem w największym stopniu dotyczy dużych tarczy choć ostatnimi czasy to już nawet z tymi mniejszymi bywają problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.