Skocz do zawartości

BMW E91 318D Kontrolki DTC, ręcznego i ciśnienia opon


Sargon

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podczas powrotu do domu wyskoczyły mi aż 3 kontrolki ostrzegawcze: DTC, ręcznego i ciśnienia opon wszystkie palą się na żółto. Wczoraj robiłem geometrię i zmieniłem opony na letnie. A tydzień temu wymieniłem na tylnej osi tarcze, klocki oraz czujnik zużycia klocków. Ciśnienie w oponach jest w normie. Co jest przyczyną pojawienia się komunikatów? Czy ktoś miał podobny problem?

 

PS. Wcześniej szukałem na forum podobnego tematu ale nic nie znalazłem

 

 

f1ace26023731c3dmed.jpg

bd908be850788ea3med.jpg

5b5bdcbbdbef8a8dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na uszkodzony czujnik ABS lub pierścień ABS, pewnie coś się uszkodziło podczas wczorajszych zabaw.

Podłącz auto pod komputer i pokaże na którym kole jest problem, jeśli oczywiście to ten problem ale wszystko przemawia za tym. Jeśli nie to na pewno siedzą jakieś błędy przy takiej choince na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu komputera wyszło błąd czujnika kątu skrętu kierownicy. Błąd nie jest ciągły. Po usunięciu błędu po 10km znowu wyskoczył komunikaty.

W dodatku zaczęło bardzo ściągać auto w lewo. Cały czas kierownicę muszę kontrować w prawą stronę. Prawdopodobnie złe ustawili kierownicę podczas geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na 100 procent kolesie spartolili Ci grometrię. Ja po wymianie zawiasu całego przodu ustawiłem ją tak na oko w E46, aby dojechać na geometrię. Po dwóch kilometrach te same błędy co u ciebie, po podpięciu do kompa, błąd czujnika skrętu. Koleś od geometri, niby polecany, 5 razy ustawiał i już go miałem dosyć. Kiera albo była krzywo, albo wywalało błąd. Pojechałem do innego, który bez problemu ustawił wszystko za pierwszym razem. Rada taka, że skoro sobie nie poradzili od razu, to niech Ci kasę oddają, bo są słabi. A ty jedź do innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik Jack79 miał rację. Pojechałem do innego warsztatu i okazało się że złe jest ustawiona geometria. Po ich po prawkach wszystko wróciło do normy. Nawet same błędy zniknęły bez podłączania kompa i ich kasowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Witam, mam problem z moja BMW E91 z 2006 roku, sporadycznie występował dziwny błąd gdzie podczas jazdy w losowym momencie wyświetlały się kontrolki DTC, ręcznego i ciśnienia opon wszystkie na żółto i przy tym chwilowo spadała wskazówka prędkości do zera po czym wracała na swoje miejsce, wystarczyło zgasić i odpalić samochód aby kontrolki zniknęły i był spokój. Aż do dzisiaj,błąd się ponownie pojawił te same objawy.Sam nie wiem dodatkowo dzisiaj po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika dosłownie na 5/10km po czym znów się pojawia, podczas odcinka 2 km potrafi pojawić się kilka razy pomimo tego ze samochód np nie był gaszony, tj. Pojawił się błąd, kontrolki świecą, specjalnie nie gasiłem, przejechałem może 5km i znów słyszę dziwek i obserwuje te same objawy. Spotkał się ktoś może z czymś takim? Gdzie zacząć szukać? Proszę o pomoc bo jak widzę choinkę na liczniku to coś się we mnie gotuje.


Błędy które pokazała mi inpa:

0x4A67 4A67 Powermanagment Bordnetz (Layer_PMBN)

0x4660 4660 Versorgungsspannung

0x4992 4992 Botschaft (stat_kombi, 0x1B4)

0x4C03 4C03 Botschaft (OP_CRCTLACC, 0x194)

0x49F2 49F2 Botschaft (WHEEL_SPEED, 0xCE)

0x4A27 4A27 INTELLIGENTER BATTERIE SENSOR (Layer_DIBS1)

Edytowane przez Iskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ostatnio miałem podobny problem tylko że sam go sobie stworzyłem, przypadkowo programując coś namieszałem i zapaliły mi się kontroli abs dsc klocki i ciśnienie w oponach, zaprogramowałem od nowa i kontrolki zgasły tyle że też przejechałem mała odległość i wywalało kontrolę znowu więc w końcu posiedziałem i skalibrowalem każdy czujnik pompę absu itd, wszystko od nowa wgrałem i pomogło więc może spróbuj też tego, a myślę że któryś czujnik dawać złe odczyty bo się niestety popsuł i trzeba wymienić a 2 z twoich błędów też miałem to tyle co mogę pomóc ale wiadomo kodować można samemu więc wychodzi najtaniej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, tyle ze nie programowalne nic prócz modułu frm, wiec raczej wątpię ze to problem z tym. Niedawno wymieniałem czujniki i klocki, tyle ze błąd pojawił się może raz po wymianie potem była cisza aż do dnia dzisiejszego, niemal od razu pojawiają się Kontrolki DTC, ręcznego i ciśnienia opon wszystkie palą się na żółto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczy rzucił mi się jeden temat bo kontrolki identyczne https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=318966

Tyle ze ja jedyne co wymieniłem to klocki wraz z czujnikami, gdzie od razu po wymianie nie było takich problemów.


Dodatkowo teraz po przejeździe dosłownie wszystko wariuje, wskazówka prędkości, wyświetlają się kontrolki jak wyżej, dodatkowo jeszcze abs, i auto szarpie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo w tym momencie kontrolki wariują nawet na postoju, oraz samochód strasznie nierówno pracuje, podczas jazdy i na postoju zauważyłem ze kierunkowskaz również nie odbija. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu brak takich objawów do momentu ruszenia samochodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariowanie kontrolek ABS, DTC może być też spowodowane niewłaściwym napięciem ładowania. Piszę to na podstawie własnych doświadczeń. Z tym że u mnie po podpięciu do kompa był m.in. błąd 5DF7 "Bordnetzspannung > 18 Volt". Wczoraj wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i mam nadzieję, że to rozwiązało problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam zrobiłem diagnozę kompem i wyszło że to coś z kierownica błąd 5E46 DSC lenkwinkelsensor

Dopiero jutro lub w sobotę zobaczę co dalej


Editt/robiłem geometrię i coś grzebali przy kierownicy bo niby że krzywa była możliwe że teraz przestawili a było dobrze

Kalibracja prawdopodobnie potrzebna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.