Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a czemu chcesz wymioeniac olej w skrzyni?? TYLKO NIE ATF !!!! Poza tym z ksiazki serwisowej E38 wynika iz oleju w tych samochodach w skrzyni auto. sie nie wymienia. Zadzown do ASO BMW i sie upewnij. Ja pytalem w ASO Smorawinski dla pewnosci i uslyszalem ze sie nie wyminia wcale.

Sprawa wymiany oleju w automatach i oficjalnego stosunku ASO było omawiane na tym forum [i nie tylko] bardz, bardzo szeroko. Wazne aby olej był właściwy.

UIHZ9556.JPG

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
instrukcja i opis czynnosci serwisowych w ksiazce serwisowej mowia jasno. NIE wymienia sie. Chyba ksiazka serwisowa i instrukcja sa najbardziej wiarygodne..

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
instrukcja i opis czynnosci serwisowych w ksiazce serwisowej mowia jasno. NIE wymienia sie. Chyba ksiazka serwisowa i instrukcja sa najbardziej wiarygodne..

Jest to prawdą, Jednak ten sam serwis twierdzi iż klienci zgłaszający się z problemami z automatem przy dużych przebiegach po wymianie oleju [tylko] już nie zglaszają ponownie awarii. Także tu można wnioskować iż wymiana oleju po "słusznych" przebiegach jest pewną formą prewencji.

Jest to duży zasób inf., jednak berdzo polecam tą lekturę:

http://www.bmw-klub.pl/forum/search.php?mode=results + "wymiana oleju w automacie"

 

Wnioski może wyciągnąć każdy sam. Jeden z forumowiczów twierdzi iż sam producent skrzyń firma ZF zaleca wymianę oleju. :?: :!: :doh: :shock:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Chciałbym dowiedzieć się co to za przycisk przy skrzyni

 

 

Przycisk tak jak juz Centrino napisal. Zmienia tryb pracy skrzyni.

U mnie jest

- gora SPORT (ciagnie pod czerwone pole zawsze)

- wcisniecie w dol w podloge ECONO (normalny)

- dol ZIMOWY (auto startuje z wyzszego przelozenia)

 

Chyba nie musze tlumaczyc bardziej do czego tryby sluza.

W niektorych automatach z takim przyciskiem byl tryb Manualny...

 

dol, tryb M , MANUALNY a nie zimowy. NIe ma zadnego trybu zimowego w e32/w34....

 

A zalozymy sie?

W mojej E34 i skrzyni 5Hp18 jest tryb zimowy. Jesli znaczek na konsoli + cyfrowy na zegarach przedstawiajacy platek sniegu mozna uznac za tryb zimowy

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
instrukcja i opis czynnosci serwisowych w ksiazce serwisowej mowia jasno. NIE wymienia sie. Chyba ksiazka serwisowa i instrukcja sa najbardziej wiarygodne..

 

A widziales jak wyglada olej po 200 000km w automacie? Nie mozna go nazwac olejem... podejrzewam (bo nie wiem) ze PEWNE wlasciwosci po 10-15 latach w temperaturach -30 +30 -30 i tak na zmiane stracil.

Nie chcesz nie wymieniaj! Ja wymienilem - nie mam problemow, inni tez wymieniaja tez nie maja problemow. ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

chcielm wymienic, ale ASO to odradzilo i ksiazka serwisowa od samochodu nie przewiduje takiej wymiany. A mysle ze BMW zdaje sobie sprawe ze nie produkuje samohcodw na 50 000km. Mysle po prostu ze w modelach w ktorych BMW nie przewiduje takiej wymiany nie ma po co tego robic...

 

To tak jak kiedys nikt sobie nie wyobrazal ze olej silnikowy mozna wyminiac co 60 000 km.A teraz w niektoych samochodach to norma.

 

Zreszta co ile wymienia sie rozrzad w 750 ? Nigdy. I tez by ktos powiedzial "wyobrazasz sobie kolo zebate po 300 000 km? " . A jednak nie ma w ogole okreslonego przebiegu i chodzi to wszystko kilkaset tysiecy km i nikt sie nie boi ze "strzeli" bo BMW nie przewiduje okresowej wymiany.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
chcielm wymienic, ale ASO to odradzilo i ksiazka serwisowa od samochodu nie przewiduje takiej wymiany. A mysle ze BMW zdaje sobie sprawe ze nie produkuje samohcodw na 50 000km. Mysle po prostu ze w modelach w ktorych BMW nie przewiduje takiej wymiany nie ma po co tego robic...

 

To tak jak kiedys nikt sobie nie wyobrazal ze olej silnikowy mozna wyminiac co 60 000 km.A teraz w niektoych samochodach to norma.

 

Zreszta co ile wymienia sie rozrzad w 750 ? Nigdy. I tez by ktos powiedzial "wyobrazasz sobie kolo zebate po 300 000 km? " . A jednak nie ma w ogole okreslonego przebiegu i chodzi to wszystko kilkaset tysiecy km i nikt sie nie boi ze "strzeli" bo BMW nie przewiduje okresowej wymiany.

 

To co piszesz jest prawdą, jednak czasami warto zastanowić się co przynosi doświadczenie i praktyka - jest to temat bardzo dyskusyjny i każdy ma tu prawo do swojego zdania i aby nie zaśmiecać dodam,że faktycznie lepiej oleju nie wymieniać niż zrobić to niefachowo [zły olej, brak "czystości" całej operacji, zła ilość oleju ..... nie jest to takie banalne]

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
chcielm wymienic, ale ASO to odradzilo i ksiazka serwisowa od samochodu nie przewiduje takiej wymiany. A mysle ze BMW zdaje sobie sprawe ze nie produkuje samohcodw na 50 000km. Mysle po prostu ze w modelach w ktorych BMW nie przewiduje takiej wymiany nie ma po co tego robic...

 

To tak jak kiedys nikt sobie nie wyobrazal ze olej silnikowy mozna wyminiac co 60 000 km.A teraz w niektoych samochodach to norma.

 

Zreszta co ile wymienia sie rozrzad w 750 ? Nigdy. I tez by ktos powiedzial "wyobrazasz sobie kolo zebate po 300 000 km? " . A jednak nie ma w ogole okreslonego przebiegu i chodzi to wszystko kilkaset tysiecy km i nikt sie nie boi ze "strzeli" bo BMW nie przewiduje okresowej wymiany.

 

Masz racje. Ale wymiana oleju nie jest wcale trudna. Postepowac wedlug opisu. Ksiazkowo od A do Z i tyle. Rady RobertaBMW (pieknie wszystko opisal). Czystosc FAKT. Dobry olej - jak najbardziej. Ale z wymiana poradzi sobie kazdy kto nie ma 2 lewych rak.

 

To co piszesz jest prawdą, jednak czasami warto zastanowić się co przynosi doświadczenie i praktyka - jest to temat bardzo dyskusyjny i każdy ma tu prawo do swojego zdania i aby nie zaśmiecać dodam,że faktycznie lepiej oleju nie wymieniać niż zrobić to niefachowo [zły olej, brak "czystości" całej operacji, zła ilość oleju ..... nie jest to takie banalne]

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Hej !

 

No tak..... było zapytanie ..... są odpowiedzi....

Dzięki za poświęcony czas.

Tylko czy coś z tego wynika ?

 

Chyba tylko to, że demokracja ma swoje prawa i nie należy się temu dziwić.

 

Mimo wszystko dzięki raz jeszcze, coś zdecyduję ... ale jeszcze nie wiem co....

 

A co... !!

 

:) :)

Opublikowano
Hej !

 

No tak..... było zapytanie ..... są odpowiedzi....

Dzięki za poświęcony czas.

Tylko czy coś z tego wynika ?

 

Chyba tylko to, że demokracja ma swoje prawa i nie należy się temu dziwić.

 

Mimo wszystko dzięki raz jeszcze, coś zdecyduję ... ale jeszcze nie wiem co....

 

A co... !!

:) :)

 

No ... nikt za Ciebie decydowal nie bedzie.

Decyzje podejmij sam

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

nie, nie lyso mi. Dowiedzialem sie ze e34 ma tryb zimowy. swientie. Nie weidzialem. Nie zminia to faktu ze tryb M NIE JEST TRYBEM ZIMOWYM i ze w e32 trybu zimowego nie ma. A takze tego ze na foto w pierwszym poscie jest e38 bez steptronica i ma tryb A - adaptacyjny oraz S - sportowy.

 

A w e34 tryb M to nie zimowy.

 

A * to zimowy, o czym nie wiedzialem , bazujac na e32 twierdzilem ze go nie ma.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

oczywiście tryb M nie można mylić z trybem zimowym, natomiast w E32 były również montowane skrzynie pięcio biegowe posiadające tryb zimowy

jak znajde coś na potwierdzenie to wrzuce. :D

pozdro!

Opublikowano
jednak nie miałem racji :oops: :oops: :oops:

w E32 nie było trybu zimowego!

coś musiało mi się pomylić sory :oops:

 

 

i wlasnie dlatego bylem pewny ze w e34 tez nie bylo.

mialem e32 750, moj brat mial 750 e 32 , kolega ma 730 e32 aut, mialem instrukcje od e32 no i nigdzie nie bylo nic o " * " . WIec stad moja pomylka z e34 :duh:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Niestety Stones nie masz racji z tym trybem zimowym w E32 - w skrzyniach 5HP18 oraz 5HP30 ( 730i/L A V8, 740i/L ) był jak najbardziej tryb zimowy " * " - auto ruszało z 2 biegu i zmieniało przełozenie na wyzsze przy nizszych obrotach niz na E . Takze redukcje w tym trybie są mniej agresywne.

Ponadto w pozycjach 4 , 3 i 2 oraz trybie " *" auto porusza sie na jednym , wybranym biegu np- * 3 - auto rusza i jedzie cały czas na trojce. * 4 i * 2 - analogicznie.

Tu skan z mojej instrukcji :D -

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img97.imageshack.us/img97/9476/skan111kb1.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img174.imageshack.us/img174/5462/skan222um8.jpg

Opublikowano
to sie nazywa konkretna informacja :cool2: :cool2: :cool2:

a ja nie sprzedaje swojej 7ki.


odpowiem na kazde pytanie zwiazane z felgami,oponami.

Opublikowano

no właśnie czyli miałem racje!!! :D

z pośpiechu sięgnołem po instrukcje nie uwzględniającą silników V8

i z tąd moje zawachanie :D

przecież V8 miały skrzynie 5-cio biegowe, a w nich jest tryb zimowy :D

Opublikowano

Testowalem tryb zimowy * ale z blokada biegu np.4 WOW!

Piekna sprawa!. W zime moze sie przydac rzeczywiscie

W manualu sprzeglo dostaloby strasznie po dupie to na pewno.

A co dostaje po dupie w automacie przy takim ruszaniu z 4ki?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

zdecydowanie to nie jest zdrowe dla skrzyni.

nawet ruszanie z dwojki jest szkodliwe.

czasem na trasie jezdze w trybie manual.

tryb ten sam redukuje biegi, gdy obroty spadna,

ale nie schodzi ponizej 3 biegu.

jak sie czlowiek zapomni, to po zatrzymaniu rusza z trojki.

auto rusza calkiem dynamicznie, ale obciaza to skrzynke.

dlatego jak wiem, ze czeka mnie ruszanie, to przelaczam na D.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
zdecydowanie to nie jest zdrowe dla skrzyni.

nawet ruszanie z dwojki jest szkodliwe.

czasem na trasie jezdze w trybie manual.

tryb ten sam redukuje biegi, gdy obroty spadna,

ale nie schodzi ponizej 3 biegu.

jak sie czlowiek zapomni, to po zatrzymaniu rusza z trojki.

auto rusza calkiem dynamicznie, ale obciaza to skrzynke.

dlatego jak wiem, ze czeka mnie ruszanie, to przelaczam na D.

 

I wszystko w tym temacie. Czyli nie wolno naduzywac tej opcji ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
... ale skoro ten tryb jest zastosowany w BMW w automacie, to znaczy że można go używać.. nie dali przecież tego bez powodu... nie wierzę też że dali tryb działania skrzyni, który by ją mógł poprzez urzytkowanie uszkodzić... no zastanówmy się chwilkę :think:
Opublikowano

hej wszystkim!

w e60 jest przycisk w skrzyni SMG asystent przyśpieszania ale w instrucji jest taki tekst cytuje

"Z asystenta przyspieszania nie należy korzystać zbyt częsta gdyż w przeciwnym razie może dojść do przedwczesnego zużycia częsci"

co to znaczy zbyt często raz dziennie raz na tydzień dla mnie takie coś jest do bani

Pozdrawiam Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.