Skocz do zawartości

X1 F48 2.0i xdrive - Problem ze skrzynią automatyczną AISIN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem ze skrzynią biegów w moim X1 2.0i Xdrive. Samochód posiada skrzynię automatyczną 8-biegową AISIN.


Po zaparkowaniu, przestawieniu skrzyni w pozycję P i zgaszeniu silnika, pojawia się komunikat:

1. na wyświetlaczu komputera pokładowego: "zabezpiecz pojazd przed stoczeniem"

2. na wyświetlaczu centralnym: "Skrzynia biegów. Podczas postoju zabezpiecz samochód hamulcem postojowym. Sprawdź w Twoim serwisie."


Komunikat nie gaśnie po zaciągnięciu "ręcznego". Stojąc na biegu P samochód nie stacza się, nawet bez hamulca postojowego.

Skrzynia poza tym działa normalnie. Zmienia biegi bez problemów, nie szarpie. Brak innych objawów.

Po odpaleniu i przełączeniu na R lub D komunikat znika. W statusie pojazdu wtedy nie wyświetla się żadna usterka.

Po zaparkowaniu, przełączeniu na P i zgaszeniu silnika komunikaty pojawiają się ponownie.


Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Co może być przyczyną?


Z góry dziękuję za każdą pomoc.


Pozdrawiam,

Kar_p

Opublikowano
W X1 mojej żony wymienili w serwisie "pałę" od zmiany biegów i jest OK, objawy były identyczne, też AISIN. Chyba przy przebiegu ok 40 tkm.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.


W międzyczasie dzwoniłem do ASO i do jednego niezależnego serwisu BMW. W obu przypadkach potwierdzają twoją diagnozę jako najbardziej prawdopodobną.

W piątek zweryfikują dokładnie czy to na pewno ta przyczyna.


A u Twojej żony naprawiali na gwarancji jeszcze czy sam płaciłeś?

Opublikowano

Moja gwarancja skończyła się 3 miesiące temu... :(


Jeśli diagnoza się potwierdzi po oględzinach samochodu, to sama nowa część zamienna w ASO kosztuje 2,6 tyś PLN...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poproś o naprawę w ramach Goodwill (serwis będzie musiał zwrócić się do BMW Polska o zgodę).

3 miesiące po gwarancji powinni uwzględnić (jeśli serwisowałeś auto w ASO).

Opublikowano

Diagnoza po odczycie błędu z komputera potwierdziła podejrzenia.


Zapytać w ASO o naprawę w ramach dobrej woli nie zaszkodzi, choć nie spodziewam się sukcesu. Może jestem pesymistą...


Dzięki wszystkim za pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam!

Mam BMW F48 x-drive 2.0 D rok 2015 po przebiegu 60 tys.km pojawił się komunikat zabezpiecz auto przed stoczeniem się.

Pojechałem do serwisu BMW i temat znają wadliwy sterownik itp. po rabatach naprawa 3,2 tys. Udałem się do mojego serwisu BOSCH i dobry znajomy zaopiekował się moim autem, znalazł przyczynę usterki i koszt naprawy do serwisu śmieszny wadliwy jest jeden element i chodzi jak burza. Serwisy tego nie mogą naprawiać tylko muszą wymieniać całą cześć.

Jeżeli ktoś będzię potrzebował pomocy w tym temacie zapraszam.

Witam!


Pozdrawiam

Edytowane przez Naster
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świetnie, że się z nami podzieliłeś tą informacją. Na pewno się komuś przyda. Może napisz w kilku słowach gdzie szukać problemu.
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W X1 mojej żony wymienili w serwisie "pałę" od zmiany biegów i jest OK, objawy były identyczne, też AISIN. Chyba przy przebiegu ok 40 tkm.

 

Jaką pałę dokładnie? Weź napisz coś więcej proszę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przy drążku jest sprężynka z magnesem, która informuje czy jest w pozycji P w dźwigni zmiany biegów. I to jest prawdopodobną przyczyną.

Miałem usterkę, wymieniłem drążek na używkę. minęły z 2 lata i znowu się pojawił. Jakby ktoś ogarnął to będę wdzięczny za podpowiedź.

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@daaanielt

Jakby ktoś miał ten problem, proszę bardzo:


Usterka naprawdę jest mała, ale rozbierania trochę przy tym jest.

Samemu można zrobić bez problemu. Przynajmniej w kieszeni zostanie sporo.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie

Czy moglibyście podać szczegóły usunięcia usterki z „zabezpieczeniem pojazdu przed stoczeniem” i ewentualny kontakt do kogo można by się zglosic by takową awarie usunąć.

Pozdrawiam P.s.

U mnie takowa usterka wystąpiła po 65000 km

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I mnie to dopadło kupiłem używkę niby sprawną ale tak samo błąd zabezpiecz auto ..... rozebrałem lewarek i się okazało że w środku jest sprężynka która przesuwa dzwigienke na której jest magnes a on załącza kontraktron szklany , poszperałem i znalazłem coś podobnego kombinerki kilka gięć i działa .Dzignię się rozbiera szybko i łatwo, ciężko jest tam coś uszkodzić natomiast trudniej jest dostać się do lewarka ale się da . jak ktoś mi wytłumaczy na pw jak się wstawia zdjęcia to wstawię fotki sprężynki oraz w którym miejscu to jest
  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

No to i umnie w f46 ten sam problem. Chce.sie zabrac za naprawe samemu. I tu kilka pytań. Czy trzeba odpinac aku? Jesli tak, czy trzeba bedzie ponownie go "rejestrowac" w komputerze? Nie mam żadnego zlacza diagnostycznego, ew moge auyo zabrac na lokalny warsztat żeby chłopaki skasowali bledy po robocie..

W komentarzach do filmiku ludzie pisza, ze udalo im sie dokupic te sprężynki. Ktoś coś z kad/ jak to sie nazywa?

I kolejna sprawa, macie.moze jakies filmiki/serwisowki jak wyhlada rozebranie konsoli w f46? Niby to podobne, ale zbyt latwo cos pourywac..

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Niestety i mnie dopadł ten komunikat, więc domyślam się że czeka mnie zabawa z sprężynką i rozbieraniem samochodu. Jaki smar używa użytkownik na końcu filmiku gdy już składa całość? Sprężynki są do kupienia na allegro, aliexpress i eBay, poszperałem trochę i widzę że ludzie je kupują, więc coraz więcej na pewno takich awarii występuje niestety. Moje bmw jest z usa f48. Jeszcze kilka dni temu zaświecił mi również check engine i okazuje się że występuje u mnie problem o kodzie 191C02 the tank venting system, 2. Także mam już 2 usterki do usunięcia w ciągu 2 dni wszystko zaczęło wyskakiwać.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem to samo (auto z USA - rok 2016). Zakupiłem sprężynkę na Allegro. Koszt to 40 zł. Pracy z wymianą cała masa. Posiłkowałam się filmikiem z YouTube. Problem zniknął. Boję się, że za jakiś czas powróci. Inżynierowie z Bawarii się w tym temacie nie popisali. Smaru nie dokładałem. Wystarczyło to co było. Bardzo trzeba uważać przy składaniu. Łatwo zapomnieć o jakiejś wtyczce (mi się zdarzyło i musiałem rozbierać tunel na nowo) i składaniu dźwigni - dużo małych części. Ale da się zrobić. Trzeba tylko dużo czasu i cierpliwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.