Skocz do zawartości

Problem z płynem od chłodnicy - wyciek? gdzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zdaje się, że poważny problem. Uruchamiam dziś auto, zaświeciła się kontrolka braku płynu chłodniczego, pomyślałem sobie, że nie możliwe bo nie dalej jak pół roku temu go wymieniałem wraz ze zbiornikiem dolewowym (bo się dziura na nim zrobiła). Patrze, ale niestety faktycznie poziom poniżej minimum, pod autem plam nie widziałem, na osłonie pod silnikiem też i teraz w sumie nie wiem co mam zrobić, żeby się nie okazało, że woda trafia do silnika (wczoraj przejechałem jakies 100km, zostawiłem auto na noc i dziś koło 14 poraz pierwszy mi się to zaświeciło, chyba, że wyschło przez noc, no ale nie wiem dopiero teraz dolałem). Ma ktoś jakieś rady odnośnie zorejntowania się co to, jakie są objawy wycieku do silnika, czy od razu wieść auto do serwisu i nie odpalać czy co można zrobić. Będe bardzo wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki bo nie wiem co mam robić.
Opublikowano
Jakby Ci sie dostawala woda do oleju to odrazu wzrosl by Ci poziom tego drugiego, na korku wlewu oleju mialbys biale smarki, a z ranca kopcil by bialym dymem...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
No sprawdzałem poziom oleju w normie, na korku nic nie ma. Przed chwilą uruchamiałem silnik (z 2 godziny wcześniej dolałem mu wody) poczekałem aż wskazówka od temperatury będzie na środku, ale dalej nic nie ciekło. No, ale chyba cudów nie ma, przecież płyn nie może znikać tak sam z siebie. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły bo nie wiem co robić czy wieść go do serwisu, czy wogule nim nie jeździć czy co z nim robić.
Opublikowano
A skoro poziom oleju jest w normie i nie ma białych syfów na korku to czy można wykluczyć ten wyciek do silnika bo to chyba ta najpoważniejsza opcja ? Ktoś jeszcze ma może jakieś sugestie ?
Opublikowano
Sprawdz malutki dekielek znajdujacy sie na pompie wody. Jezeli jest zasniedzialy to prawdopodobnie plyn ucieka wlasnie tamtedy. Pierwsza oznaka padajacej pompy wody. Rowniez na laczeniach gumowych wezy z plastikiem tez lubi sie saczyc. Jako ze plyn jest goracy paruje momentalnie i nie widac ze uklad jest nieszczelny.
Opublikowano

Miałem coś podobnego kilka miesięcy temu. W moim przypadku okazał sie walnięty oring na plasikowym kolanku pod termostatem. Woda powoli tamtedy wyciekała ale plam pod samochodem nie miałem.

Jeżeli chcesz to sam sprawdzić to niestety trzeba wyciągnąć wiatrak bo inaczej nic nie zobaczysz.

Opublikowano
Skoro nie masz wody w oleju lub odwrotnie, to uszczelke masz raczej cala...a tak jak Luki mowi, moze to byc cos z tymi oringami...u mnie tez tam zauwazylem, ze troszke sie saczy z termostatu...ale ja mam E36 u Ciebie nie wiem gdzie zagladac :wink:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

No to moje pierwsze auto i w zasadzie czasami trace do niego cierpliowość bo troche liczyłem, że będzie mniej awaryjne, a tak to systematycznie coś mi się raz na 3 miechy sypie, co mnie później kosztuje po 300zł czy też więcej :)

 

No nic, pojeżdże nim troche i się sprawie przypatrze, bo szczeże powiedziawszy przez te pół roku nie zaglądałem do chłodnicy i nie wiem czy to tak przez te pół roku wykapało wszystko czy może jakoś szybciej. W każdym razie będe musiał to jakoś zlokalizować bo szkoda płynu jakbym dał nowy ...

Opublikowano

Za pomoca lusterka przyjzyj sie dekielkowi pompy przedstawionemu na zdjeciu. Narost na pompie po prawej stronie swiadczy o nieszczelnosci. Pomijajac uszkodzenia mechaniczne ukladu chlodzenia wlasnie tamtedy znika najwieksza ilosc plynu.

http://i2.photobucket.com/albums/y2/tuningemotion/tech/wp17.jpg

 

Jezeli twoj samochod ma przejechane ponad 120 tys km to pomimo mechanicznej sprawnosci pompy pierwsze oznaki jej zuzycia mozna zauwazyc w tamtym miejscu.

Opublikowano
Lukasz, że się tak głupio spytam, gdzie mam szukać tej pompy, bo w sumie nie moge jej wogule zlokalizować, przepatrzyłem z lusterkiem i nie mogę zlokalizować czegoś podobnego do tego na zdjęciu, ona jest gdzieś zabudowanowana czy jak ?
Opublikowano

Witam,

 

Mniej więcej miesiąc temu miałem podobny problem...okazalo sie że była poluzowana jedna z obejm na łączeniu gumowych przewodów - dokładnie pod przednią częścią obudowy filtra powietrza... zauważyłem to przy okazji wymiany przepływomierza.

Myśle, że powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia przewodów... Z czasem mogą powstawać luzy... u mnie był to pełny obrót śruby na obejmie :lol: Od tamtej pory nie ubywa mi płynu :dance: .

Pozdrawiam,

Wiktor

Opublikowano

Wikork: ale u ciebie było widać, że cieknie ? W sensie czy widzałeś na osłonie pod silnikiem wode ? Bo u mnie coś wszędzie w miare słucho.

 

LukaszPL: Znasz może jakomś strone z tymi schematami części jak mają w serwisach czy też sklepach z częściami dla bmw e46 ?

Opublikowano
u mnie wokół tego nieszczelnego połączenia była lekka wilgoć....tzn nic nie kapało...ale rura byla oblepiona taką wilgotną mazią...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.