Skocz do zawartości

E90 N47N wartość ciśnienia wstecznego DPF


Madzia19738

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, też próbuje rozgryźć ten problem,

Jakbyś mógł sprawdzić wartości rano na zimnym silniku, gdy jest chłodno i np. po południu też na zimnym silniku.


Ja u siebie zauważyłem że rano, gdy jest chłodno to pokazuje ujemne wartości, nawet po odpaleniu, a już po południu około 16:00 gdy jest cieplej to na zapłonie waha się między 0hpa a 3hpa, po odpaleniu mam 8hpa.


Teraz próbuje rozwiązać zagadkę dlaczego temperatura zewnętrzna wpływa na wyświetlanie różnych wartości ciśnień.


Gdyby ktoś pytał, test robiłem przez tydzień ładnej pogody, gdy temperatura rano była w okolicach 5*C, a po południu około 15-18*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano na zimnym na zapłonie i na biegu jałowym waha się miedzy -15 a -17hPa, po południu czy to na zapłonie czy na jałowym już jest mniej ale tez na minusie (-7hPa).

Generalnie jak silnik sie nagrzeje to czasem wartości są tylko na plus (np 5hPa lub więcej) a czasem na minus wahające sie od 0hPa do -2,-3hPa, a czasem pomiar skacze sobie z minus na plus. Tak więc ciśnienie skacze sobie na różne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pacjent E92 320d 184km.


Problem z ciśnieniem wstecznym. Po włączeniu aplikacji B-Toll wartość ciśnienia jest na „-’’ , na zapłonie to samo, po uruchomieniu samochodu to samo (wczoraj np. było -13 hPa , przed wczoraj -7hPa). Podczas jazdy z każdym kilometrem wartość rośnie na „+’’. Na rozgrzanym silniku czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy potrafi pokazywać wartości tylko na „+’’ a czasem pomiar skacze z wartości dodatnich na ujemne (np. z 5hPa na -2hPa) albo tyko ujemne oscylujące koło 0hPa (np. -1hPa bądź -2hPa). Generalnie rzecz biorąc ciśnienie wsteczne skacze na prze różne wartości.


Panowie w czym problem ?? Czy to już czujnik ciśnienia skończył swój żywot czy może też być jakaś inna przyczyna??


Dodam, że DPF ma aktualnie 41g popiołu i ok. 15g sadzy i dystans od ostatniego wypalania ok. 230 km. Wypalanie średnio co 250-280km głownie jazda po mieście.

Błędów brak.


Poniżej dodaje screeny testu pomiaru ciśnienia wstecznego z przed kilkunastu dni:

9d6eb9af5279beb5med.jpg

45a6112953818ac7med.jpg

 

Ja również borykam się z tym samym problemem i mam podobnie jak Wy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madzia19738 Na nowym czujniku o poranku gdy jest chłodno też mam ujemne wartości ale na poziomie -8hpa -10hpa, na starym miałem -52hpa.


Tak się też zastanawiam czy aplikacja dobrze pokazuje, bo autor aplikacji pisał że w LCi niektóre wartości są nie do końca wiarygodne, choćby nawet temperatura oleju, czy wartości przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madzia19738 Nie miałem błędu, tylko zastanawia mnie dlaczego na chwilę pomagało czyszczenie czujnika.


Myślałem że mam może luźne piny we wtyczce, ale próbowałem ruszać wtyczką i patrzyłem na wartości, lecz nie widziałem żadnych zmian.


Pytałem autora aplikacji co to może być to powiedział że jak nie ma błędu, a wartości są ujemne to problem będzie gdzieś głębiej w samochodzie.


A jakie masz wartości na odpiętym czujniku??? Bo Ja miałem -355hpa, a innym razem -425hpa i teraz nie wiem czy jest problem gdzieś w kablach, czy na te wartości ma też wpływ np. przepływka/czujnik doładowania/EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madzia19738 Nie miałem błędu, tylko zastanawia mnie dlaczego na chwilę pomagało czyszczenie czujnika.


Myślałem że mam może luźne piny we wtyczce, ale próbowałem ruszać wtyczką i patrzyłem na wartości, lecz nie widziałem żadnych zmian.


Pytałem autora aplikacji co to może być to powiedział że jak nie ma błędu, a wartości są ujemne to problem będzie gdzieś głębiej w samochodzie.


A jakie masz wartości na odpiętym czujniku??? Bo Ja miałem -355hpa, a innym razem -425hpa i teraz nie wiem czy jest problem gdzieś w kablach, czy na te wartości ma też wpływ np. przepływka/czujnik doładowania/EGR.

Nie robiłam takiego testu.

 

A wężyk do czujnika cały nie zagięty gdzieś?

Wężyk wygląda w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaben Przeczytałem twój temat od początku do końca i wyciągnąłem pewne wnioski


-DPF się zapadł i nie stawia oporu,- co mogłoby u mnie tłumaczyć czarną końcówką i zbyt małym ciśnieniem, lecz co jakiś czas chwilowym, dużym ciśnieniem.

(Ostatnio zmieniałem łącznik elastyczny i fachowcy stwierdzili że DPF dobrze wygląda)- lecz nie mam przekonania do ich weryfikacji.


-duży offset dawany na czujnik przez sterownik (mało prawdopodobne)- Czy offset powodowałby że na samym zapłonie jest ujemne ciśnienie??


Z drugiej strony stwierdziłeś że: Co do zasady, wartość nie powinna być poniżej 0 hPa, ale czasem zdarza się -1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Nie. Jesli czujnik byłby uszkodzony ECU wywali blad. Minusowe cisnienia biora sie z offsetu, ktory korygowany jest kilka sekund po wylaczeniu silnika. Offset probuje ustawic sie tak, aby wartosc cisnienia wstecznego przy wylaczonym silniku byla zblizona zeru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.