Skocz do zawartości

318d temperatura powietrza dolotowego 50C??


Rychu575

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze

Tyle co kojarzę to na rozgrzanym silniku ciśnie paliwa powinno wynosić 300bar.

Jak sprawdzałem ciśnie oleju ,gdzie temperatura płynu chłodzącego wynosiła 20°C to ciśnienie paliwa wynosiło 330bar. Wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego wartość ta spadała.



Spojrzałem na naście odczytów i mogę powiedzieć ,że temperatura powietrza dolotowego nie przekroczyła 42°C. Odczyty miałem od listopada 2019 do teraz, czyli temperatura na zewnątrz nie była wysoka.

To co zauważyłem to większość odczytów wyglądała następująco.......jeżeli temperatura na zewnątrz wynosiła 5°C to temperatura powietrza dolotowego była o +10°C do +20°C wyższa ( czyli wynosiła 15°C lub 25°C ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz narzuconą wartość zastępczą, to jest napisane w instrukcji , którą ci wkleiłem.

Nazuczoną tzn?? Patrzyłem na to co wklepałem ale za bardzo tego nie ogarniam wiem tylko ze jedno jest zintegrowane z drugim.

Od czego według was musiałbym zacząć sprawdzanie a na czym zakończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem z czujnikiem, tak może to mieć wpływ.


Tak jak kolega napisał.


Wartość zastępczą.....komputer podczas awarii czujnika sam narzuca pewną wartość ,która jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika. Wszystko po to aby silnik dalej mógł pracować .

Masz jakieś kody błędów???

Na tą chwilę są dwie opcje, albo masz problem z elektryką ( czyli problem z przewodami , które idą do czujnika lub zaśniedziałe piny czy konektory w kości )

Druga to oczywiście awaria samego czujnika

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z czujnikiem, tak może to mieć wpływ.


Tak jak kolega napisał.


Wartość zastępczą.....komputer podczas awarii czujnika sam narzuca pewną wartość ,która jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika. Wszystko po to aby silnik dalej mógł pracować .

Masz jakieś kody błędów???

Na tą chwilę są dwie opcje, albo masz problem z elektryką ( czyli problem z przewodami , które idą do czujnika lub zasniedziale piny czy konektory w kości )

Druga to oczywiście awaria samego czujnika

 

Właśnie chodzi o to ze nie ma żadnych błędów :/

Czyli obejrzeć ten czujnik Temp pow dolotowego czy tez istnieje możliwość uszkodzenia przeplywki, czujnika doładowania lub egr-u??

Bo tez się zastanawiam nad tym bo na wolnych obrotach doładowanie mam w wartości 1025 a przy 2 tys obr na postoju pokazuje tylko 1098 doładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie niby chcesz mieć doładowanie bez obciążenia?

Nowy czujnik kosztuje 80zł.

To jakiś problem spróbować?

 

Czytaj ze zrozumieniem co napisałem , zapytałem czy może również takie objawy prócz tego czujnika dawać np. EGR lub przeplywka bym mógł w razie W szukać przyczyny dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.