Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


było kilka tematów, przeczytałem prawie wszystkie, ale nikt jednoznacznie nie napisał konkretnej odpowiedzi.


Zrobiłem Chip, tunerowi powiedziałem żeby usunął programowo EGR i dostroił do tego mapę, tak też zrobił. Ale czy zamknięcie EGR na stałe będzie powodowało szybsze zapełnianie DPF? Przejechałem 50km a sadzy przybyło 0,2g, także dość mało.... boje się teraz o wypalanie DPF, gdy będą dochodzić aż tak skrajnie małe wartości sadzy to będę jeździł po 1000km bez wypalania ale ciśnienie wstecznie będzie rosło?


Jak to w końcu jest, czy po wyłączeniu EGR zapchamy szybciej DPF? Wiele osób mówi ze to lepiej dla DPF, drudzy ze gorzej bo spaliny 100% lecą od razu w wydech i zapychają.


Czy są tu użytkownicy programowego usunięcia EGR a dalej maja DPF? Jak to u Was wygląda.


Wszystkie sugestie mile widziane.


Pozdrawiam Piotrek

Opublikowano
A czy poziom sadzy nie jest ustalany na bazie różnic ciśnienia wstecznego? W przyszłym tygodniu wgrywam chip z egr off, dopytam tunera o to i zobaczymy co powie.
Opublikowano
Nie wiem dokładnie, ale własnie byłem wypalać DPF pierwszy raz po chipie, i wypalił sie super do 0g sadzy, ale już po 20-30 km wskoczył na 13g i ciśnienie wsteczne 13-14mb, dlaczego tak szybko wskoczyło na 13g, wcześniej jeździłem po wyłączeniu egr 2 dni i sadzy przybyły 0,2g...
Opublikowano
A czy poziom sadzy nie jest ustalany na bazie różnic ciśnienia wstecznego? W przyszłym tygodniu wgrywam chip z egr off, dopytam tunera o to i zobaczymy co powie.

 

i co wgrałeś tego chipa z egr off?

Opublikowano
Tak, jestem świeżo po :D Tuner mi powiedział, że w tym silniku nie będzie z tym problemu. Powiedział, że w audi z silnikiem 1.6 dzieją się cyrki, jak się to wyłącza EGR przy chipie, tutaj nic się nie będzie działo.
Opublikowano
Tak, jestem świeżo po :D Tuner mi powiedział, że w tym silniku nie będzie z tym problemu. Powiedział, że w audi z silnikiem 1.6 dzieją się cyrki, jak się to wyłącza EGR przy chipie, tutaj nic się nie będzie działo.

 

A DPF masz dalej? Czyli masz Chip + egr OFF i DPF został ?

Opublikowano

u mnie też został, jak na razie z dołu sie fajnie zbiera, a do tego sadza jak stała tak stoi 15g od 180 km, ciśnienie wsteczne troszke spore bo na postoju 12-13mbar przy 2 tyś około 30, myśle ze wypalenie i jezdzenie z głowa nie podniescie szybko sadzy.


15g nazbierało sie szybko ale to były pełne buty po chipie do testów :D a wiadomo ciągłe butowanie wcale dobrze nie wpływa na DPF.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Powiem Ci, że trochę na tym pojeździłem i jest lipa. Spaliny podczas wypalania nie mogą się dogrzać do 600 stopni (dochodzą max do 450), wypalanie trwa 20 minut i sadza nie spadała. Tuner rozkłada ręce, musiałem włączyć z powrotem EGR :roll:
Opublikowano
Powiem Ci, że trochę na tym pojeździłem i jest lipa. Spaliny podczas wypalania nie mogą się dogrzać do 600 stopni (dochodzą max do 450), wypalanie trwa 20 minut i sadza nie spadała. Tuner rozkłada ręce, musiałem włączyć z powrotem EGR :roll:

 

Dobrze ci tuner powiedział, przy wypalaniu EGR się zamyka całkiem nawet jak masz włączony EGR...


To że nie dochodzi do 600.C to nie wina EGR na milion procent.


Przerabiałem to wiele.razy, pytałem najlepszych tunerów w kraju i dwóch w Niemczech, każdy z nich mówił że to nie ma.wplywy bo i tak ECU samo zamknie EGR podczas wypalania żeby właśnie zwiększyć temperature, gdy spaliny obniżają temperature w komorze spalania!

:)


Takze wyłączaj spowrotem EGR bo zawalisz dolot

Opublikowano
A ja robiłem chip ,EGR off ,dpf off,klapy off ,teraz dopiero jest spokój i autko dopiero się odpycha , oczywiście klapy i DPF poszły fizycznie

Poboczem dodam że jak wyłączysz EGR to klapki nie są już problemem l, jeśli są w dobrym stanie.

Wracając do tematu, EGR się wyłącza przy wypalaniu filtra. Musi się wyłączyć aby właśnie temperatura w filtrze była wyższa, tak jak napisał Piotr. EGR ma za zadanie obniżyć temperaturę spalania i spalin w celu zmniejszenia niechcianych tlenków azotu. Z tymże sprawny silnik i tak ich dużo nie produkuje. Nie pamiętam teraz wartości ale pamiętam jedno. Zdrowy układ paliwowy oraz przepływomierz daje lepsze efekty niż parszywy EGR który jest tykającą bombą. EGR to pomyłka, a dodawanie go do silników z filtrem to wg mnie jeszcze większa pomyłka. Tuner zrobił Ci porządny program skoro temperatury spalin nie są zbyt wysokie. Mieszanka jest dobrana idealnie i masz sprawny samochód. Jedź i wytnij DPF i miej to w tyle...

Opublikowano
Powiem Ci, że trochę na tym pojeździłem i jest lipa. Spaliny podczas wypalania nie mogą się dogrzać do 600 stopni (dochodzą max do 450), wypalanie trwa 20 minut i sadza nie spadała. Tuner rozkłada ręce, musiałem włączyć z powrotem EGR :roll:

 

Dobrze ci tuner powiedział, przy wypalaniu EGR się zamyka całkiem nawet jak masz włączony EGR...


To że nie dochodzi do 600.C to nie wina EGR na milion procent.


Przerabiałem to wiele.razy, pytałem najlepszych tunerów w kraju i dwóch w Niemczech, każdy z nich mówił że to nie ma.wplywy bo i tak ECU samo zamknie EGR podczas wypalania żeby właśnie zwiększyć temperature, gdy spaliny obniżają temperature w komorze spalania!

:)


Takze wyłączaj spowrotem EGR bo zawalisz dolot

 

Sprawdzałem tą samą mapę z włączonym egr i z wyłączonym. Z włączonym problem z temperaturą nie występuje, tak więc jak nie to, to co? Podobno w n47 tak jest, że EGR jest potrzebny do prawidłowego wypalania. Jeśli chciałbym go się pozbyć, musiałbym również wywalić dpfa.

Opublikowano

Trzeba poczytać w tis instrukcje wypalania do n47.


Ale.jak to możliwe że silnik chcąc wypalić DPF z sadzy, chce spowrotem spaliny, a do tego je dodając obniża temperaturę spalania...


Może tunera zmień?

Opublikowano

Do tego tunera już nie wrócę, bo wg niego "tak ma być" i uj go obchodzi, że dpf się nie wypala :mad2:


Pytałem znajomego tunera, powiedział, że w n47 przy wyłączaniu EGR trzeba również wywalić DPF, bo inaczej kwestią czasu jest kiedy DPF się zatka. Wypowie się ktoś z n47 z samym egr off, czy wypalanie rzeczywiście przebiega poprawnie (przy 600 stopniach)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem Wam miesiąc temu że wyłączanie EGR przy DPF nie ma sensu, woleliście sprawdzić na własnej skórze i voila.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Ja mam chip i wyłączony egr i wypalanie mam wzorowe, miedzy wypaleniami jest 300-500km do tego temp przy wypalaniu to 550-600C.


Żeby wypalić wyskakuje na Sk-e, 4 bieg, 2500 obr tempomat i lecę, wszystko pięknie sie wypala.


Sadzy wolniej przybywa niż z włączony EGR

Opublikowano
163km to m47? czy zdławione n47?

 

163km to M47N2

 

Jest i n47 163km w wersji EfficientDynamics produkowane od 2010, dlatego pytałem które masz. Najwidoczniej w M47 wypalanie jakoś hula z tym EGR off. Ktoś z N47 może potwierdzić moją tezę?

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Jak dla mnie średni pomysł z tym zaślepianiem EGR w motorze który prawie się nie grzeje. Silnik będzie niedogrzany i będzie więcej palił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.