Skocz do zawartości

BMW e60 530d 2003r Chłodniczka EGR delete i naprawa gwintu


plwaw

Rekomendowane odpowiedzi

belka nie była piaskowana, dobrze ją umyłem i na koniec przetarłem ją szczotką drucianą z mosiądzu ręczną, odtłuściłem i prysnąłem lekko bezbarwnym lakierem aby szybko nie łapała brudu z pod kół.


Na razie auto czeka na wolny termin do naprawy blacharsko-lakierniczej i przy okazji, że auto stoi, to postanowiłem wymienić w silniku wszystkie uszczelki i oddać głowicę do sprawdzenia i na wymianę elementów, sprawdzić wtryski turbo etc.

a8d2a9aa82041.jpg

ad77c94288ca2.jpg

76beebf561291.jpg

70073c43881ce.jpg

af6742700f574.jpg

ef7a3da7e3699.jpg


Głowica po powrocie otrzymała nowe prowadnice ssące i wydechowe, nowe uszczelniacze zaworowe, była sprawdzana pod kątem szczelności i została lekko splanowana (chyba o jedną setkę)

Auto dostało nowe uszczelki pokryw zaworów elringa, uszczelkę głowicy victor reinz, uszczelniacz wału oem uszczelniacz podstawy filtra oleju oem, wtryski zostały wyczyszczone tylko bo trzymały normę..

Turbo jeszcze w akceptowałbym stanie.


Została również zdjęta miska olejowa i umyta, uszczelka miski poszła elringa bloku jak i korb nie ruszałem

Paski, rolki i koło pasowe są nowe (wymieniane około 2 lata temu ) no i wszystko jest składane


Na koniec udało mi się kupić klapkę do zderzaka pod hak i pójdzie razem z autem do lakierowania za jakiś czas

f9d0922c4fd33.jpg


Belka pod hak została wypiaskowana, odkwaszona i pomalowana proszkowo, wnętrze belki zlane woskiem do profili aby nie chwytała wilgoć i nie korodowała, sam nie wymagał większych interwencji bo jest praktycznie nowy i aluminiowy i wygląda jak wyjęty z pudelka.

14c78246a4994.jpg

bd71686ac0a21.jpg


I też padł mi sam z siebie moduł AHL.. wywala błąd E519 (xenony nie poziomują się ) więc moduł leci do naprawy


dddd4410e34fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto po miesiącu napraw w końcu zostało odebrane

7d7398e22cfa2.jpg

d268ae13ff12e.jpg

f8a45cdb46b33.jpg


Z prac blacharskich i lakierniczych mam tylko to, zapomniałem zrobić zdjęcia...


Auto po umyciu wygląda tak (jak znajdę chęci to je spoleruje lepiej i nałożę znowu powłokę ceramiczną ale brak czasu)

Zaślepka haka już pomalowana, otwór w zderzaku ładnie wycięty i spasowany

74e05cff11f57.jpg

Zostały pomalowane kompletnie drzwi lewe przednie i lewe tylne oraz tylny błotnik z całą ramą

19f2e60ef1e86.jpg

A tak wygląda drugi bok który ma oryginalny lakier drzwi

11cce57dcce1a.jpg


Generalnie przednie błotniki w pełnym słońcu są ciut ciemniejsze ale to chyba jest wina tego, że były malowane kilka razy ponieważ po pierwszym lakierowaniu były jakie wady i plamy, zostały znowu zmatowione, pokryte całe bazą i znowu bezbarwnym i wyszło jakoś ciut ciemniej ale mi to nie przeszkadza.

I z dzisiejszych rzeczy podłączone oświetlenie zapalniczek tył (na razie prowizorycznie podpiąłem się kablem do plusa zapalniczki ale docelowo to poprawie)

3bda664a64342.jpg


No i W KOŃCU naprawiłem Światła skrętne AHL w swojej e60

Zostały wymienione dwa moduły SMC pod lampami

e1af6670cc60a.jpg


Niestety po zamontowaniu modułów nie działały, trzeba było zakodować nowe moduły SMC oraz pojawił się błąd A58E i włączył się jakiś tryb transportowy, ale winowajcą był rozładowany aku, bo generalnie miesiąc czasu auto było męczone u lakiernika i nie ładowane, więc po podładowaniu aku wszystko działa jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio miałem dylemat jakie kolejne felgi kupić na zestaw zimowy.

Miałem chęć na felgi styling 167 repliki 18 cali

Albo w dwóch szerokościach styling 124 bo miałem okazję kupić nowe opony pirelli w rozmiarze 295/35/18 ale odpuściłem bo chyba ciut za szerokie byłby na felgę 9 cali i postanowiłem pozostać przy obecnym setapie opon 255/40/18 ale firmy continental ts830p bo są dobre


Felgi kupiłem od modelu e65 styling 94

84a81e88b61c7.jpg

b2491db8e2a0a.jpg


Mają one ET 24, zamiast standardu ET 20 (na tylnej osi mam dystans 15mm) ale martwiłem się o przód, jednak jest bez obaw, da się palca przecisnąć więc nic nie obciera na większym ET

1d2c4c3f689dc.jpg

7f89c5573f9d0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejne zmiany, tym razem komplet chłodnic wraz z ramką od wersji 535d i intercoolerem.

Przy okazji wymiany chłodnic i ramki okazało się, że każdy wąż chłodniczy wymagał wymiany oprócz ostatniego który był wymieniany na nowy.

Po prostu wszystkie oringi zostały wyrobione i kolanka straciły pierścienie podporowe oringi i nie nadawały się na ponowny montaż


a9a9826f03eed.jpg

Udało się wyjąć ramkę bez demontażu pasa przedniego, i poszło całkiem sprawnie



A tutaj stare chłodnice

431377a0ce44f.jpg


I nowe vs stare

5519eb8a5c313.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża różnica w intelcoolerze jest? Bo tak na zdjęciu wszystko wygląda identycznie.

 


Bardziej zależało mi na nowych ramkach od 535d bo mają demontowany dół i odpowiednie mocowania aby np wsadzić duży IC

535d BEHR jest większy o 30% czyli 2 żeberka więcej, co da więcej nie wiem


Przy okazji wywalenia turbiny, (była ona w stanie bardzo dobrym ale skoro ją zdemontowałem to wysłałem ją na zrobienie mocnej hybrydy..

Katalizator został wyczyszczony z zewnątrz i od środka


34c26927fa9f2.jpg

bfc4abf899a7e.jpg


Moja stara turbina

5096c03f480a1.jpg


A to co wypadało z przewodów chłodniczych


facfcadeb6ee1.jpg



turbo postanowiłem wyciągnąć górą i wpędziłem się w koszty ponownie bo znowu musiałem wymienić uszczelki pokrywy ale tym razem daje nowe wszystkie śruby

e997d57fa6a56.jpg



Gniazda po wyjęciu wtrysków były dość brudne


382fff7c40de0.jpg


Ale po wyczyszczeniu są już przyzwoite

0d1ad8f034751.jpg


Dodatkowo klawiatura plus otwory dolotowe od momentu wywalenia EGR są praktycznie czyste. prawie jak gniazda wtryskiwaczy teraz i to mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

mała aktualizacja

Udało mi się dostać skórzany podłokietnik w kolorze beige ale z wersji polift

Musiałem zdemontować górę i przełożyć bebechy


628341f7f7181.jpg


A tak po zamontowaniu

190186c1c1730.jpg

Niestety zdjęcia słabej jakości bo bardzo słabe oświetlenie plus zrobione telefonem


Plus dodane nowy wtyk pod zasilanie nad nogami pasażera

ec0410fb126a8.jpg

Siatka jako dodatkowy schowek

dda31f348d612.jpg

I przycisk otwierana klapy bagażnika z kokpitu (obecnie już na aucie)

f52a68121e219.jpg

Zastanawiam się nad sensem tej galerii bo już wszystkie zdjęcia ze wcześniejszych postów poznikały. Gówniany hosting. Szkoda, że hosting nie jest na serwerze forum..


Felgi z e65 z zestawem nowych opon zimowych spisują się od kilku miesięcy b. dobrze, jedynie to dwa razy byłem na wyważaniu ich. Pierwszy raz przy montażu opon oraz po 2 miesiącach jazdy od założenia, ponieważ pojawiło się lekkie bicie podczas porannej jazdy a o dziwo gdy auto pojeździło chwilę bicia już nie było, ale po sprawdzeniu stanu kół na maszynie okazało się, że trzeba było trzy sztuki wyważyć ponownie a jedna trzymała swoje parametry idealnie. Po tej operacji bicie znikneło.


dc0466dd76327.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję również wymianę parę kloszy w swoich przednich reflektorach skrętnych na zupełnie nowe

620f00b2f1f76.jpg


Oraz lakierowanie trójkątów lusterek w czarny połysk

(obecnie jest mat ale lakier matowy ma już pełno odprysków a uważam, że klar będzie lepiej chronić ramiona lusterek przed piaskiem i kamykami z dróg i o wiele dłużej się utrzyma w stanie bardzo dobrym)


Co do kloszy mam obawy po pierwsze z pracą demontażu starych i montażu nowych

Oraz największe co do jakości tych kloszy, są to zamienniki i trochę cykam się, czy ich jakość pod względem materiału sprosta oryginalnym hella (chodzi trwałość klosza i odporność na pękania i żółknięcia etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio je..łem się bite 2 tygodnie w czyszczenie i lakierowanie bocznych ramion elektrycznie składanych lusterek

Było tak

93056a2654681.jpg


A jest tak

dd3d77f0b5a7d.jpg

90f0b01e13501.jpg

1b22f349e9cd9.jpg


88d0243f10f2d.jpg


Oczywiście zadbałem o to że jak są złożone również są ładnie polakierowane zakamarki.

Ramiona zerwane i wyszlifowane do gołego alu (cały dzień skubania aż straciłem linie papilarne)

Użyłem podkładu czarnego akrylowego, bazy z bardzo delikatnym pigmentem i bezbarwny akrylowy troton.

Jedno lusterko wyszło idealnie, w drugim pojawił się paproch i zaciek

To z paprochem na drugi dzień postanowiłem dociąć papierem, 1500 i 2500 ale niestety lakier nie był na tyle mocno twardy i zmarszczyłem powierzchnie, musiałem zerwać wszystko na nowo i od nowa lakierować, po lakierowaniu i odczekaniu dłużej usunąłem kilka wtrąceń ale na rogu przebiłem się do bazy... No trudno, postanowiłem zmatowić i polakierowałem samym bezbarwnym.. niestety w miejscach przejścia zapadał się nowy klar i mimo dwóch dni poprawek dalej wychodziła kicha (widać było linię i miejsce przecięcia się do bazy) no nic, tym razem mocno zmatowiłem i podkołowałem potem baza i bezbarwny i tym razem wyszło idealnie ale miałem pecha, jakaś godzina od lakierowania upadła mi butelka z benzyną ekstrakcyjną i pochlapało lusterko dopiero co lakierowane. Niestety nie udało się odratować mimo odczekania i zmatowienia i polerowania widać były oczka, nawet malując je na nowo wychodziły oczka ( benzyna musiała dostać się do głębszych warstw) zerwałem wszystko na nowo i oddałem to jedno do lakiernika, dałem mu tylko bazę aby był ten sam kolor, bo miałem dość nerwów.


Do mechanizmu lusterek i pod klapką rewizyjną lusterka użyłem wosku do profili, bardzo dobrze zabezpiecza przed wodą solą etc i bardzo gładko działa mechanizm składania i myślę, że teraz lusterka są zrobione jak trzeba.

(wosk w przeciwieństwie do smaru jest bardziej odporny na wszelkie warunki w tym mycie wysokim ciśnieniem) a na takie opory jakie ma lusterko również w 100% pełni funkcję smarowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Klosze wymienione, roboty w sumie na 1 pełny dzień ale podzieliłem to na 2

1 dzień zaopatrywanie w materiały do pracy i demontaż z czyszczeniem rowków obudowy lampy

2 dzień przecieranie, odtłuszczanie i wklejanie nowych

1f98be7bcafcd.jpg


55a40258c8c24.jpg

f1a26150fb5a7.jpg


A to kit z JEDNEJ LAMPY i to jeszcze nie wszystko, bo sporo było wiórów od piłowania frezem na koniec!

8116103c2b2f8.jpg


Więc tak

Tak wyglądały światła na starych kloszach ( ze zgaszonymi światłami idealnie ale po zapaleniu widać wszędzie taki defekt był, szczególnie Lewy)

LEWY

966d9474973c4.jpg

c9704e8248e79.jpg


PRAWY

c6a24e91bb4d5.jpg


A tak po wymianie

LEWY

fffd36758d763.jpg

b10df4bb3f841.jpg


PRAWY

c939b4a5b4554.jpg




A tak w świetle dziennym

e9310bfedc2d4.jpg

66b09538dec02.jpg

33e7920237d46.jpg

f799dc9f1ea01.jpg

de5c5c8999bbe.jpg

3acf453380526.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Efekt faktycnie niezły, lepiej niż po mojej polerce :) Zabezpieczałeś jakoś przed warunkami drogowymi? Ceramika sie sprawdza. Na swoje 4 warstwy nałożyłem - jeszcze trzyma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od bardzo dawna miałem urwaną śrubę w głowicy od obejmy pompy vacum

Pierwsze podejście naprawy było połowiczne ale częściowo zdało egzamin ale nie w 100%

Rozwiercony otwór został zalany klejem epoksydowym i nagwintowany, wkręcona śruba trzymała się ale od temperatury luzowała się delikatnie (klej delikatnie miękł od wysokiej temperatury)

Przy okazji wywalenia Chłodnicki EGR postanowiłem naprawić to raz a dobrze.


1. Kupiłem specjalną tulejkę stalową m6xm8x18mm

2. Rozwierciłem otwór do pożądanej grubości pod gwint m8

3. Nagwintowałem go (nie było łatwo, robiłem to bez zdejmowania pokrywy zaworów i przeszkadzało mocowanie pokrywy ale dało radę)

4. Wkręciłem tulejkę na klej do gwintów i końcówkę wyrównałem do poziomu głowicy aby obejma idealnie przylegała na głowicy

5. Teraz głowica i otwór są jak fabryczne ale mocniejsze.

O to cały winowajca jeszcze przed rozwierceniem

3d4b210dd8c4f.jpg


tutaj już w trakcie gwintowania po rozwiercaniu

4560255b21829.jpg


I tulejka wkręcona i wyrównana

3081cdf2f9e1d.jpg

b376c81b57715.jpg



I brak chłodniczki EGR

41c015dc99eb2.jpg

7984b4d36cd25.jpg

61fe4881786c2.jpg


A i potrzebuje kupić z 3 takie gumowe łączniki tulejki do przewodów wspomagania

a68cdb2653164.jpg

Ktoś zna numer części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.