Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nivo powietrzne. Czy mogę odpiąć miechy? Nic nie trzeba potem ustawiać od nowa ? Chodzi mi o gruby przewód do idący do zbiornika.

Wydaje mi się że nie ale wole zapytać :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odłączysz i co dalej, chcesz tak jeździć?

Kompresor będzie pompował cały czas.

Trzeba wtedy albo dezaktywować w INPIE, albo przekaźnik nivo wyjąć.


Ludzie zamiast miechów wstawiają zwykłe sprężyny, ale żeby odłączyć miechy i tak jeździć to się nie spotkałem.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nie będę jeździł. Przerabiam coś w bagażniku

Pytam wyłącznie o to czy po rozpięciu trzeba coś ustawiać.


Wole spytać niż popsuc :)

Opublikowano

Spuszczasz powoli powietrze, odłączasz przewody.


Jak ponownie podłączysz a nic po drodze nie uszkodzisz to się napompują do właściwego poziomu i będzie dobrze. Nic nie trzeba ustawiać.

Akumulator warto odłączyć oczywiście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym odpiął aku i zdjął przewody z każdego z miechów.

Węże zasilające wchodzą w poduszki od góry, więc dostęp jest bardzo dobry.

Uszy sobie zatkaj przy rozłączeniu wężyków, bo jest trochę huku.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nie wiem jak w e39 ale jak masz dostęp do końcówek przewodów (takie jak w przewodach hamulcowych) to je lekko odkręcasz aż zacznie syczeć i czekasz aż powietrze zejdzie.


Aku trzeba odpiąć po jak komp "zobaczy", że samochód opada to zacznie NIVO pompować - szkoda kompresora.

Ciekawe (pytanie do bardziej obeznanych w temacie) czy po pewnym czasie takiego bezsensownego pompowania komputer odłącza kompresor i wywala jakiś błąd, czy będzie chodzić aż się przegrzeje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e39 spuszczenie powietrza z miechów działa w systemie 0-1.

Przynajmniej ja tak miałem kiedy wymieniałem je u siebie.

Trzeba uważać na pierścień zaciskowy wykonany z tworzywa, a później do ściągnięcia jest przyłącze.

I tu w zasadzie nie ma miejsca na popuszczanie powietrza. Posiłujesz się, żeby to przyłącze zeszło i w momencie kiedy się uwolni z miecha jest huk uciekającego powietrza.


Kompresor, po pewnym czasie pompowania jest odłączany z automatu. Inaczej uległby właśnie awarii.

Prosta sytuacja, dziurawy miech i auto stoi przez noc. W takim wypadku, gdyby kompresor działał cały czas, już by było po nim.

Na zegarach wyświetli się komunikat o nivo, najczęściej niveauregel inaktiv

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
..spryskaj to wodą z mydłem i będziesz widział jak duże są ubytki powietrza, bo pęknięcia tam to z racji wieku poduchy standart :mrgreen:
Opublikowano

Jak już są ubytki powietrza to do miech wymiany, bo nie powinno ich być, przynajmniej takich zauważalnych "na mydło".

Ja jak montowałem LPG to musiałem wyjąć pompę nivo z obudowy dźwiękoszczelnej (w e53), teraz słyszę pompę jak pracuje i jest to dobry wskaźnik szczelności miechów :-) Czy samochód stoi przez noc czy przez weekend nie używany tak pompa po uruchomieniu pracuje 3 - 6 sekund i się wyłącza - znaczy się: miechy szczelne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.