Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Tak jak w temacie. Problem dotyczy przedniego prawego koła i występuję przy hamowaniu, które trwa minimum kilka sek z wysokich prędkości np 180-200. Objawia się to BARDZO silnym biciem na kierownicy. Po wyhamowaniu i późniejszej spokojnej jeździe objawy znikają. Przy jeździe miejskiej problem w ogóle nie występuje - brak jakiegokolwiek bicia. Wynika z tego, że problem występuje jedynie w otoczeniu bardzo wysokiej temperatury.


1. Auto świeżo po geometrii - wyniki idealne, lekka korekta. Rozmawiałem z diagnostą o tym problemie ale według niego układ jest w stanie bardzo dobrym. Mówił, ze jakby miał już się do czegoś przyczepić to ewentualnie do jednej tulei wahacza.

2. Auto po przeglądzie układu hamulcowego w warsztacie - brak uwag.

3. Ciśnienie opon fabryczne.

4. Brak dystansów lub jakichkolwiek zmian niefabrycznych


Miał ktoś może podobną sytuację?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tuleja wahacza walnięta, szczególnie ta największa z tyłu to wymień bo to może być przyczyną. Troche jest jebania się ale warto, u mnie drgania się zmniejszyły znacznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadałoby przejrzeć forum, były takich tematów dziesiątki.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak tuleja wahacza walnięta, szczególnie ta największa z tyłu to wymień bo to może być przyczyną. Troche jest [bAD] się ale warto, u mnie drgania się zmniejszyły znacznie.

 

W paru innych wątkach też tuleja górnego wahacza była wskazywana jako przyczyna - po wymianie problem podobno ustal. Szukam jeszcze potwierdzenia czy problem występował w podobnych warunkach jak u mnie bo jak będę wymieniał to zrobię upgrade wezmę prawdopodobnie te wahacze trw z m3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znany temat. jesli tloczek w hamulcu nie stoi i nie przegrzewa tarczy to sprawdz te duze tuleje. nie sugeruj sie konkretnym kolem. zrob obie strony. najlepiej je wymien. one czesto. wygladaja na zdrowe a efekt jest wlasnie taki. jesli rozpinales zawieszenie z jakiegos powodu (wymiana jakichs elementow, amortyzatorow itp) to prawie na 100% tuleje.
Opublikowano
Mialem to samo z zestawem Textar. Spokojna kazda - wszystko ok, szybsza - koszmar. Wymiana tarcz na wieksze rozwiazala problem. Oczywiscie fabryczne tez dalyby rade ale musza byc min jakosci OEM. wszystko ponizej tej ceny = wyrywanie kierownicy i niszczenie zawieszenia. Szukaj watku z tarczami.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Lekki update z mojej strony. Wymieniem górne/poprzeczne wahacze na te od Mki - trw JTC 1423 i 1424. Ogolnie po pierwszym tescie na pewno jest mega poprawa tj dalej jest odczuwalne jakies bicie ale nie jest to wyrywanie kierownicy z rak. Jutro jade na zbieznosc i bede dalej temat zglebial.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.