Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów :mrgreen:

Przychodzę do was z problemem. Otóż od razu po zakupie w swoim e39 wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, przy wymianie był problem z różną głębokością osadzenia amortyzatora w zwrotnicy.

W zwrotnicy prawej(pasażer) miejsca było ok 5-10cm do wahacza, bez problemu został wymieniony. Po wymianie koło stoi elegancko tak jak poprzednio.

Natomiast z lewej strony amortyzator do wahacza miał ok 1cm, trzeba było go wysunąć zeby wymienić wahacz, po skończonej robocie zauważyłem że koło jest dosyć mocno w pozytywie, zjada tylko pół opony. Próba ustawienia wstępnie zbieżności i wysunięciu po ok. 4.5cm listwy z każdej strony skończyła się brakiem regulacji do ustawienia kół na wprost i przekrzywioną kierownicą o ćwierć obrotu w prawo.

Na warsztacie przy ustawieniu kierownicy na wprost zbieżność jako tako dało sie ustawić, wszystkie pola zielone oprócz wskazania kąta pochylenia koła lewego. Po tej operacji mam o wiele mniejszy kąt skrętu w lewo. Cieżko tym w ogóle po parkingu wywijać, kolega pożyczył mi swoją e39 na próbe i tam takiego problemu nie było.

Na koniec dodam że wymienione wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki drążków i drążki, amortyzatory oczwiście jak to u nas bywa różne. Czeka nowe zawieszenie gwintowane na przód, z nowymi poduszkami, łożyska kół itd

Chce robić to raz a porządnie i pytanie czy może być krzywa zwrotnica lewa? Czy na zły kąt pochylenia koła może mieć złe zamontowanie amora w zwrotnicy, czy ewentualnie jego złe złożenie przez poprzednich użytkowników?

I czy jest możliwość przestawienia wałka na wielowypuście łączącego maglownice z przekładnią kierowniczą, bo kierownica z wałkiem kolumny jest ustawiona na znaki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przychodzę do was z problemem. Otóż od razu po zakupie w swoim e39 wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, przy wymianie był problem z różną głębokością osadzenia amortyzatora w zwrotnicy.

Amortyzator ma wejść po same jaja w zwrotnicę. Co tam można zrobić źle ? Chyba tylko źle ustawić znak R/L na szczelinę, ale to nie ma nic wspólnego z jego wysokością.

 

... amortyzatory oczwiście jak to u nas bywa różne.

Prawy jest inny niż lewy ? :jawdrop:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego na początek wymień amortyzatory żeby można było dojść z tym ładu. U mnie luz miedzy amortyzatorem a wahaczami to około 1 cm, z resztą obejrzyj sobie mcphersony na allegro jak to wygląda. Tu pozycja kierownicy nie jest ważna bo ktoś porządnie namieszał. Maglownice trzeba rozbić na pół że tworzyła symetryczny trapez i dostosować do tego kierownice. Podejrzewam że kierownice ktoś już przestawiał.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zobacz ile masz obrotów kierownicy w lewo i w prawo od stanu do jazdy na wprost. Powinno być tyle samo, jak masz coś poprzestawiane w ukł. kierowniczym, to będzie różnica i u ciebie zapewne tak jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.