Skocz do zawartości

EscortSnike

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530d '99

Osiągnięcia EscortSnike

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Wyjalem całą wiązke silnika i wymienilem wszystkie wtyczki oprócz czujnika wałka, wału, przeplywki i świec na nowe plus ponad 20cm przewodu na każdą wtyczke. Przewody stwardniałe, sypały się w rękach. Po poprawieniu wiązki i zrobieniu 30km problem jak na razie nie powrócił, a wymiana zaworku przywróciła seryjną moc i błyskawiczne odpalanie na ciepłym i zimnym.
  2. Postaram sie znaleźć na necie i wymienić bo jest strasznie popekana. Regulator na pompie wymieniony na nowy auto odpala teraz książkowo a faktycznie jeszcze zdarza sie szarpanie.
  3. Witam Pare dni temu pojawił się problem z moim 3.0d. Ale zacznę od początku. Otóż po wymianie uszkodzonego wtrysku wróciła moc na kilka tygodni. Ostatnio jest tak ze nieraz auto ma strasznego kopa a nieraz długo sie zbiera zeby skończyć drugi bieg. Dzieje się to niezależnie od temperatury raz na dopiero co nagrzanym do 90 silniku raz po dłuższej trasie. Ogólnie loteria. Natomiast pare dni temu w czasie jazdy na trasie ok 90-100 5 bieg czyli niskie obroty auto poszarpywało, raz jakby zgasło i musiałem "zamachać" kluczykiem i jechało jeszcze ok 5km spokojnie. Przy zatrzymaniu na wolnych obrotach auto popracowało ok 5 sekund i gasło. Odpalało tak jak zawsze, bez problemu i na trzy próby za każdym razem gasło. Jak próbowałem przeparkować o kilka miejsc utrzymując troche wyższe obroty auto nie zgasło. Po ok 30 minutach wróciłem do auta i całą droge ponad 30km już problem nie wrócił. Dzisiaj natomiast działo sie tak przez ok 20 km. 5bieg ok 100 toczenie się i szarpanie lub jakbym w ogóle zdjął noge z gazu. Nieraz auto jakby zgasło,a po dodaniu mocniej gazu szarpneło i zaczęło jechać dalej. Co kilka razy również musiałem włączać wyłączać zapłon żeby auto jechało dalej. Zrobiłem postój ok 10 minut, auto odpaliło bez problemu i 40km jechało już bez zarzutu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz jak zaczynało szarpać itd. dałem pare razy gaz w podłogę na luzie, auto nie chciało sie wkręcić a po przekroczeniu mniej wiecej 2000 momentalnie doleciało do czerwonego pola. Podczas trwania tego szarpania gaśniecia bez problemu można docisnąć na 3 biegu do dechy i auto normalnie jedzie do końca obrotów. Co było wymieniane ostatnio: Filtr paliwa, powietrza, nowe uszczelki kolektora, czyszczony dolot i czujnik ciśnienia doładowania, pompa progowa i w baku roczna magneti marelli, wszystkie podcisnienia nowe, odpięte i zaślepione sterowanie egr i poduszkami, zrobiony test przelewowy wszystko w normie, założony regulator na obwód niskiego ciśnienia paliwa epman(na wolnych ok 4.2bara), półroczny czujnik wałka rozrzadu delphi Podpiąłem pasofta i inpę. Troche sprzeczne informacje. Inpa jednogłośnie twierdzi że zawór regulacji ciśnienia na pompie, z pasofta wynika sterowanie tymże zaworem, błąd ciśnienia i "czujnika prędkości" ale kod błedu sugeruje czujnik wału. I teraz pytanie czy to prędzej czujnik wału bo jak wiemy od niego biora sie dane do sterowania wtryskiem i cisnieniem cr itd. Czy bardziej zaufać inpie i zawór na pompie. Wrzucam zdjęcia z błędami:
  4. EscortSnike

    e39 '99 3.0d m57

    Okej dziękuje za informacje. Będę tam coś rzeźbił w takim razie. :wink:
  5. EscortSnike

    e39 '99 3.0d m57

    Siemanko Szybkie pytanie. W moim bmw odkąd ją mam kosi się pasek osprzętu i widoczny jest krzywo ustawiony napinacz głównego paska. Ostatnio przyjrzałem się dokładniej sprawie i "pręt" napinacza lata w swoim otworze. Z tego co widziałem to pręt napinacza wchodzi w obudowę rozrządu tak? Są do tego tulejki naprawcze czy coś jak do napinacza od klimy? Bo jak patrzyłem to tam nic stalowego nie widziałem, tylko alu. Chociaż to może być wina ogromnego przebiegu. :lol:
  6. Podpiąć pod inpe, sprawdzić wartość niskiego ciśnienia na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu czy nie spada. Sprawdzić również ładowanie przy włączonych odbiornikach jaką ma wartość. Przy słabym ładowaniu potrafi dość mocno szarpać ciśnieniem w pompie. A jak nie ma mocy nie wariuje odczyt z chwilowego spalania? To najpierw, a poźniej nowy filtr paliwa i powietrza. U mnie również mam błąd egr bo jest odpięte podcisnienie i kilka innych a auto jest dosyć mocno zbliżone do serii W przedlifcie na słabym ciśnieniu jak wjeżdża boost dokręci do ok 3000 i po prostu zgaśnie, polift wyrzuci kontrolke DDE i wejdzie w awaryjny
  7. Witam wszystkich forumowiczów :mrgreen: Przychodzę do was z problemem. Otóż od razu po zakupie w swoim e39 wymieniłem kompletne zawieszenie przednie, przy wymianie był problem z różną głębokością osadzenia amortyzatora w zwrotnicy. W zwrotnicy prawej(pasażer) miejsca było ok 5-10cm do wahacza, bez problemu został wymieniony. Po wymianie koło stoi elegancko tak jak poprzednio. Natomiast z lewej strony amortyzator do wahacza miał ok 1cm, trzeba było go wysunąć zeby wymienić wahacz, po skończonej robocie zauważyłem że koło jest dosyć mocno w pozytywie, zjada tylko pół opony. Próba ustawienia wstępnie zbieżności i wysunięciu po ok. 4.5cm listwy z każdej strony skończyła się brakiem regulacji do ustawienia kół na wprost i przekrzywioną kierownicą o ćwierć obrotu w prawo. Na warsztacie przy ustawieniu kierownicy na wprost zbieżność jako tako dało sie ustawić, wszystkie pola zielone oprócz wskazania kąta pochylenia koła lewego. Po tej operacji mam o wiele mniejszy kąt skrętu w lewo. Cieżko tym w ogóle po parkingu wywijać, kolega pożyczył mi swoją e39 na próbe i tam takiego problemu nie było. Na koniec dodam że wymienione wszystkie wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki drążków i drążki, amortyzatory oczwiście jak to u nas bywa różne. Czeka nowe zawieszenie gwintowane na przód, z nowymi poduszkami, łożyska kół itd Chce robić to raz a porządnie i pytanie czy może być krzywa zwrotnica lewa? Czy na zły kąt pochylenia koła może mieć złe zamontowanie amora w zwrotnicy, czy ewentualnie jego złe złożenie przez poprzednich użytkowników? I czy jest możliwość przestawienia wałka na wielowypuście łączącego maglownice z przekładnią kierowniczą, bo kierownica z wałkiem kolumny jest ustawiona na znaki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.