Skocz do zawartości

jakie kola i opny do g 30 540 xi


pawel30

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

18" wszystkie koła 245/45

albo

19" komplet mieszany 275/35 tył i 245/40 przód


20" do jazdy po mieście nie polecam.


Opony run-flaty z gwiazdką: Michelin, Goodyear, ew. Dunlop są godne polecenia


Felgi jakiekolwiek oryginalne BMW, kwestia gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku jeżdżę g30

Obawiałem się o komfort jazdy przy 19 calowych felgach.

Na aucie zamiennie założone są dziewiętnastki. Lato ogumienie mieszane, zima jednakowe.

Komfort jest na zadowalającym poziomie, nie ma tez większych kłopotów z parkowaniem w mieście (podjazdy pod krawężniki).

Wyglądają według mnie znacząco efektowniej niż 18 na aucie, co tez nie jest bez znaczenia i cieszą oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokonca

obecnie mam 20/35/245

slabo sie jezdzi na tym po warszawie


inne g 30 wychodza na 19 lub 18

 

Jakie masz zawieszenie ?

Mam tak samo jak Ty przód 245/35 R20 , tył 275/30 R20 i z zawieszeniem Adaptive drive auto jest wystarczająco komfortowe imho . W F10 miałem 19 calowe i wyższy profil opony ale było zawieszenie M i było mniej komfortowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu nie chodzi o komfort, bo ten na 20" jest dobry na adaptacyjnym zawieszeniu. Chodzi o to, że na naszych drogach takie koła szybko się krzywią, a nawet można połamać felgę, zwłaszcza w mieście na dziurach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o komfort, bo ten na 20" jest dobry na adaptacyjnym zawieszeniu. Chodzi o to, że na naszych drogach takie koła szybko się krzywią, a nawet można połamać felgę, zwłaszcza w mieście na dziurach.

 

I pewnie dlatego producent dostarcza 20' w wersji kutej. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że szybciej połamiesz tradycyjnie produkowaną 19' niż kuta 20'. Ok, obcierki rantów o krawężniki to standard w mieście, ale to miałem także i na 19 i na 18.

http://felgido.pl/blog/144_felgi-kute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem 80k km F10 na zwyklym zawiasie i felgach 20 cali. Ani razu nie prostowalem felg, ani razu nie pekla felga. Jedyne problemy jakie mialem to na drodze gruntowej ktora mam do domu wysypuja kamienie i przebilem te cieniutkie opony dwa razy.

Kilka razy przywalilem w glebsza wyrwe i mialem wrazenie ze pol zawieszenia urwane, ale wszystko dobrze. Nie piszcie w kolko tych bzdur ze do samochodu nadaje sie tylko 18 cali bez rof.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzie widzisz, że ktoś tak napisał? Ja np. jestem zwolennikiem run-flatów i od czasów E60 na innych się nie poruszam. Jeździłem też na praktycznie każdym rozmiarze od 16" do 21". Może Ty lubisz co chwilę wymieniać opony (pojawiają się balony) albo prostować felgi (oczywiście oryginały) albo wręcz je wymieniać (nie jestem zwolennikiem spawania), ale nie każdy tak ma.


Na polskie drogi (zwłaszcza do jazdy po mieście) rozsądne optimum to właśnie 18-19". W G30 zrezygnowałem z 20" na rzecz 19". Od tej pory żadnych problemów, nawet ranty są jak nowe. Dodam, że jestem osobą, która raczej omija dziury i studzienki, a nie jeździ jak przecinak, stąd zdziwiły mnie te zonki na większych felgach. Na krawężnik ostatnio wjechałem chyba w latach 90-tych, a mimo tego wymieniałem kilka opon 20-21" i zdarzyło się też połamać tego typu felgę. Może miasto miastu nierówne, ale w jeździe chyba nie chodzi o to, aby martwić się o każdą dziurę, szkoda życia. Może jak ktoś ma 20 lat to jeszcze podnieca się wyglądem nawet kosztem komfortu użytkowania, ale nie martw się - to mija ;) To tak jak moda na pokazywanie kostek w przykrótkich spodniach nawet zimą.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doswiadczenia przy rof nie widze roznicy w uzytkowaniu 18, 19 czy 20 cali, a sam komfort dla kazdego tez co innego znaczy. Nie wciskam Tobie, ze Ty tak napisales, ale sam przyznasz, ze dyskusja o tym jakie kola/opony sa dla danego uzytkownika komfortowe to tak samo jakbysmy rozmawiali czy wygodniej w klapkach czy w adidasach.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja z racji jazdy po polskich dziurawych drogach mam 18 i tego się będę trzymał. 20'' w innym aucie na okolicznych drogach popękały, na 19 jest słaby komfort na wioskowych dziurach. Tu moje pytanie , jakie opony polecacie na lato, w f11 miałem falken azenis, odradzam stanowczo, opony po 2 latach wyząbkowane, zostało pół bieżnika i hałas jest niemiłosierny. Sprawdziłem zbieżność i była ok, próbowałem reklamować ale nic z tego nie wyszło. Kupiłem continental contisport 3 rf . Są w miarę ok, ale jakby ciut za twarde . Teraz poszukuję opon na lato które będą bardziej miękkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktos porownanie do michelin primacy 3 vs goodyear assymetric 3?

Pytam osoby ktore jezdzily tym samym autem na 2och roznych zestawach opon. Ktore cichsze, lepsza przyczepnosc i ktore wolniej sie zuzywaja. Odnosnie twardosci to podejrzewam az tak duzej roznicy nie ma



Mam michelin ale zastanawiam sie nad assymetric 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te opony są podobne, Goodyeary może trochę cichsze. I nie ma czegiś takiego, że opony są zarówno bardziej przyczepne, jak i wolniej się zużywają. Albo albo, coś za coś. Osobiście nie patrzę na zużycie, najważniejsza jest przyczepność na suchym i mokrym, a jak opona klei się do asfaltu to i szybciej się zużywa. Na drugim miejscu stawiam komfort akustyczny. Ogólnie Michelin i Goodyear są jakościowo zbliżone, w końcu obie te opony to segment premium o najlepszych parametrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktos porownanie do michelin primacy 3 vs goodyear assymetric 3?

Pytam osoby ktore jezdzily tym samym autem na 2och roznych zestawach opon. Ktore cichsze, lepsza przyczepnosc i ktore wolniej sie zuzywaja. Odnosnie twardosci to podejrzewam az tak duzej roznicy nie ma



Mam michelin ale zastanawiam sie nad assymetric 3

Dziś zamawiam goodyear, myślę że w ciągu 2 tygodni założę na autko i dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w 540 goodyeary eagle f1 asymmetric i są bardzo ciche i dobrze kleją przy normalnej jeździe, ale jak chce się trochę popajacować na serpentynach w górach to są trochę za miękkie. P Zero przy takiej ekstremalnej jeździe sprawowały się lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A ma ktos porownanie do michelin primacy 3 vs goodyear assymetric 3?

Pytam osoby ktore jezdzily tym samym autem na 2och roznych zestawach opon. Ktore cichsze, lepsza przyczepnosc i ktore wolniej sie zuzywaja. Odnosnie twardosci to podejrzewam az tak duzej roznicy nie ma



Mam michelin ale zastanawiam sie nad assymetric 3

Dziś zamawiam goodyear, myślę że w ciągu 2 tygodni założę na autko i dam znać co i jak.

 



Jak przetestujesz assynetric 3 to podziel sie wrażeniami i napisz co miales wczesniej. Moj primacy 3 zaczynaja czasami huczec jak z 160 wcisne dosc konkretnie hamulec. Kilka osob na opiniach oponeo tez o tym wspomniało ( tak mam od nowosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Jestem przed kupnem opon na lato do M550i mój wybór padł na Michelin Pilot Sport 4 ZP. Znalazłem na takiej oto stronie: https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-pilot-sport-4-zp-275-35-r19-100-y-xl-111534 i zastanawiają mnie dwie rzeczy. Pierwsza to co oznacza skrót ZP ? Nie przy wszystkich PS4 jest to oznaczenie. Druga rzecz, podane są dwie ceny tej samej opony. Wie ktoś może o co to chodzi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.hocan.com/ClientFiles/file/Technology_pdf/ZP_EN.pdf

Na oponeo masz te opony 300 zł taniej na sztuce.

Przód masz wtedy chyba 245/40 nie zapominaj. Koniecznie opony homologowane.

 


Ok to ZP już wyjaśnione, racja na oponeo tańsze tylko na przód bo na tył nie widzę żadnych ? A czy PS4 S jest aż tak lepszą oponą aby dopłacać tyle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.