Skocz do zawartości

POMOCY !!!mocne uderzenia w zawieszeniu tylnim E-36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM WSZYSTKICH!!!! Od kilku dni jestem posiadaczem BMW 318 E36 92r. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z tą marką.

Ma sportowe zawieszenie ale zaniepokoiło mnie stukot podczas szybkiego ruszania w lewą strone a w parwa tego nie ma .wiec kieruje pytanie do was co moze byc przyczyna tego hałasu na wertepach jest cisza nie wiem co moze by c przyczyna ?

Opublikowano
Ja bym raczej obstawiał że to może być półoś napędowa jeśli tak jak mówisz stuka tylko przy ruszaniu. Jeśli to półośka to dźwięk powinien być metaliczny. Dzieje się tak kiedy ma luzy i stuka przy mocniejszym ruszaniu zarówno do przodu jak i do tyłu. Jeśli na dołkach jest cisza to sprawdziłbym właśnie ten element.
BMW forever!!!
Opublikowano
nie wiem czy to jest napewno to bo do tyłu tego niema jak jade ale wtedy łomocze mi jak ruszam i biore zakret .a co chodzi o dzwiek metaliczny to jest aż mi deska drrzy .!!!a wrazie czego ile moze wynosic koszt tej oski???
Opublikowano
Koszt jednej półośki, albo przegubu nie pamiętam dokładnie co tam się wymienia to około 450zl. Podjedź do mechanika albo na diagnostyke i niech sprawdzą czy są wyczuwalne luzy na półosiach na podniesionym aucie. Inaczej to tylko gdybać można.
BMW forever!!!
Opublikowano
Kopnij z calej sily w kolo po stronie drzwi jak zadzwoni (trzeba moco walnac tak bylo u mnie) to znaczy ze tylko silentblock najtanszy ok 30zl ja tak mialem od razu po kupnie jeden, za miesiac drugi.
Opublikowano
pzred chwila wlasnie sprawdziłem półoski i sa dobre ale nie podobaja mi sie cztery gumy ktore tak jakby amortyzuja most tylni czy to moze byc przyczyna tego stukania przy szybkiej jezdzie i skretu w lewa strone prosze o ratunek bo lipa jedzic szybko i miujac zakrety jak łomocze pod spodem .postawcie sie w mojej sytuacji ??????
Opublikowano
Czyli podczas jazdy też łomocze i tylko przy skręcaniu? To raczej eliminuje półośki. Jesteś w stanie określić z którego miejsca dochodzi ten dźwięk albo chociaż przód-tył? I jakiego rodzaju jest ten łomot metaliczny czy raczej wygłuszony?
BMW forever!!!
Opublikowano
dzwieki dochodza z tyłu i wydaje mi sie ze to z lewej strony .a przykładem jest jak skrecam w ta strone to pojaweia sie ten dzwiek .odpowiadam na kolejne pytanie jaki dzwiek wiec to dzwiek jest metaliczny .ale co jeszcze zaopserwowałem podnosiłem za blotnik lewa strone dziwne dzwieki były zblizone do tego co slyszalem podczas jazdy
Opublikowano
to jeszcze pare pytań czy na kierownicy czuć to stukanie czy raczej po podłodze, albo czy wogóle jakoś to odczuwasz czy tylko słychać?
BMW forever!!!
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie czy są odczuwalne jakieś zmiany toru jazdy połączone z tym stukaniem. Czy jak wpadniesz w dziurę lewą stroną auto nie pływa leciutko w bok?
BMW forever!!!
Opublikowano
nic z tych rzeczy jedzie jak powinien kierownica drrzy bo caly samochod terz a stukanie roznosi sie po podłodze .nie wiem co to moze byc ale od nikogo nie moge doczekac sie odpowiedzi czy moze byc przyczna tych czterech gum w okolicach mostu tylniego ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wez kopnij zdrowo w opone z lewej i prawej strony felgi, moze rozlecialy sie gumy w zawieszeniu wahacza te w podlodze i wahacz opiera sie o łoże. To by tłumaczyło stukanie przy skręcie w jedną strone. Albo wejdz pod auto, złap za wahacz w okolicy mocowania i poruszaj. Jak jużjest na etapie stukania to wyjdzie od razu czy jest ok czy nie.
Opublikowano
to jest silentblock na poczatku beda stuki ,potem auto zacznie jezdzic bokiem zacznie go sciagac itp nawet kiere bedziesz musiał miec lekko skrecona do jazdy na wprost
Opublikowano
Z tego co napisałeś to napewno winę za to stukanie ponosi jakiś element zawieszenia tylnego te gumy to raczej nie jest to bo na prostej w dziurach też by stukał. Jęśli czuć po podłodze to napewno zawieszenie tylne. Może to być amortyzator ale też raczej na prostych też by stukał więc zostają tylko wachacze a konkretnie ich mocowania. Żeby to sprawdzić najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną na szarpaki to powinno wykazac usterke dokładnie. Za taką usługe wezmą koło 30zł. Sprawdź też amortyzatory.
BMW forever!!!
Opublikowano
byłem dzis u fachowców i powiedzieli ze mam juz walniety teleskop i przy okazji wlasnie stosuje oto pytanie jakie teleskopy ida to tego modelu przy zawieszeniu sportowym ?oczywiscie mile widziana jest cena tych teleskopów ???
Opublikowano
byłem u mechanika dzis i oznajmił ze to walna amortyzator czy to mogło byc tylko toa przyczyna walenia wczasie pokonywania szybcjiej zakretów prosze o odpowiec i pytam sie w jakiej cenie oraz jakie to sa. moze to byc przy zawieszeniu sportowym
Opublikowano
W takim przypadku wymieniać się powinno komplet na oś. Cena amortyzatorów to od 120zł za sztukę w zależności od producenta.
BMW forever!!!
Opublikowano
a njlepsze to ze jak nawet wymienie amortyzatory tylnie to nie wiadomo czy to to dokładnie co chodzi o stukanie .naprzykład kuplel ma identyczne amoryzatory i na dodatek wszytkie wybite to nie stuka nic jak nawet wchodzi w zakret .
Opublikowano
Jest jeszcze jeden sposób żeby to sprawdzić. Najlepiej wymontować amortyzator i sprawdzić na wyjętym amorku. Można go trochę pobujać tak jak jóż sprawdzałeś jak nie stuka to masz 100% pewności że to amorek. Takie stukanie amortyzatora jest przeważnie spowodowane jego nieszczelnością. Pozatym najlepiej pojechać na stacje diagnostyczną i sprawdzić amorki jeśli tłumienie jest bliskie zeru a pozostałe amorki są w lepszym stanie to ci wtedy komputerek powie gdzie stukać powinno może to pokryje się z diagnozą mechanika i będziesz prawie pewien. Co do cen nowych amorków to kilka firm robi zamienniki do zawieszenia M SPORT i M TECHNIK i z tego co wiem to koło 200zł za sztuke sobie liczą.
BMW forever!!!
Opublikowano

Moim zdaniem sprawdz duze tuleje tylnych wachaczy, bo wiele z tego co piszesz na to wskazuje. Element 9 bodajżę:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=33_0366&hg=33&fg=30

Ja płaciłem za wymiane pary wraz z geometrią ktorą trzeba potem zrobic ok 150 PLN + 60 materiał.

 

 

Co do amortyzatorów to dowiedz jakie zawieszenie masz dokladnie ( jest napisane w briefie) Amortyzatory poninny być dopasowane do sprężyn. Jeśli to jest M-technik to odpowiednikiem tej twardosći jest np bilstein B8. Ceny znajdz sobie na allegro. Wymiana powinna kosztować ok 50 za strone.

Never Say Never Again!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.