Skocz do zawartości

[E60] Uszkodzenie pompy hamulcowej czy serwo?


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,


Problem polega na miękkim pedale hamulca, ale problem pojawia się co jakiś czas nie jest to stałe. Czasem pedał jest wysoko i twardo a czasem podczas hamowania czuć że ucieka około 1cm w podłogę i jest miękki.


Poszukuje porady bo już wymieniłem prawie cały układ hamulcowy tzn. płyn, przewody elastyczne, przewody stalowe tylne z powodu korozji, klocki i tarcze przód i tył. Sprawdziłem podciśnienie vacuum. Przy każdej operacji było odpowietrzanie tak samo grawitacyjnie, pompując noga i przez ISTE.


Jedyne co udało mi się zauważyć to to że pojawia się on częściej podczas upałów oraz w jeździe po mieście czyli korki i wolna jazda.


Do tego przy odpalaniu automat 535d czyli hamulec naciskam zawsze czasem pedał jest twardy jak kamień a czasem można go wcisnąć o około 1 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W servo dziury robią się pod wspornikiem montażowym . W zasadzie nie do zobaczenia bez wymontowania.

Sprawne servo trzyma podciśnienie nawet jak auto stoi kilka dni.

Wsiadasz rano i naciskasz hamulec na zgaszonym śilniku.

Pedał wchodzi i słychać syknięcie. Drugie wciśnięcie już bez tego efektu i pedał twardy.

Jeśli od razu twardy to servo dziurawe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę próbowałem i mam wrażenie że dłuższe hamowanie delikatne czyli np zjazd z autostrady powoduje że pedał z czasem leci mocno w dół.


Czy taka nieszczelność wyszła by na rolkach i że przy hamowaniu kół słabiej będzie wypadal prawy przy i lewy tyl czy odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam problem bo w sumie pompa nie ma tragedii jeśli chodzi o wymianę, ale niektóre objawy wskazują na serwo bo po postoju jest tak że potrafi być pedał miękki na tyle że ugnie się do 2 cm, ale napompuje i trzyma. Zdarza się tak że pedał jest po pompowaniu twardy ale mogę pompować go i zostaje jakiś 1 cm luzu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pompa hamulcowa wymieniona, problem się powtarza. Sama pompa miała już swoje za sobą bo teraz pięknie odbija hamulec i nie jest zamulony. Siła hamowania też jest duża tylko czasem po wciśnięciu 1 cm pedały czasem po 3 cm.


Czyli wymienione:

-przewody elastyczne P+T

-przewody stalowe T (korozja)

-tarcze P+T

-klocki P+T

-sprężynki klocków P+T

-okładziny ręczny

-pompa hamulcowa


Serwo szczelne bez korozji, bez płynu i oleju w środku.


Zostaje pompa ABS/DSC? Już ręce opadają. Czy spadki podciśnienia w układzie mogły by powodować takie rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Ja miałem podobny problem i u mnie założyło się na to kilka czynników. Do wymiany była m.in. pompa hamulcowa: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tecdoc/osobowe,pompa-hamulcowa,244 ale nie tylko. Musiałem dokupić też kilka innych części i wszystko wróciło do normy. Z takimi hamulcami bałem się jeździć bo to było bardzo niebezpieczne. Dobrze jest się udać do sprawdzonego mechanika bo samodzielnie, czy na forum ciężko znaleźć przyczynę, a sprawny samochód każdemu jest potrzebny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.